Tandutdragning

Tandgården Team Eriksson - Sollentuna

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand som gör ont eller är infekterad.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan bedövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

Välkommen till Team Eriksson!

Informationen uppdaterades 21 december 2016 av Vården.se

Vanlig utdragning av en tand. Alla moment ingår.Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

08-42 00 34 04
Visa telefonnummer

Kyrkvägen 1G, Sollentuna - visa på karta

Om Tandgården Team Eriksson

Varmt välkommen till Tandgården och Tandläkare Magnus Eriksson med sitt team!

Vårt team består av tandläkare, tandhygienist och tandsköterskor som trivs att arbeta ihop. Tills oss är både nya och gamla patienter välkomna för att få allmäntandvård, barntandvård, estetisk tandvård och implantatbehandling.

Vår personal är välutbildad med ett flertal tilläggsutbildningar och har lång arbetserfarenhet. Vi har möjlighet att hjälpa dig som har tandvårdsrädsla.

Av säkerhetsskäl tar vi inte längre emot kontant betalning.

Om Tandgården

Tandgården är en modern tandvårdsmottagning i en unik kulturmiljö vid Sollentuna Kyrka. Verksamheten bedrivs här sedan 1992 i en kulturskyddad, faluröd timmerbyggnad från 1700-talet.

Målet med vårt arbete är att skapa friska munnar genom ett professionellt omhändertagande av våra patienter. Vårt arbete genomsyras av glädje, passion, kunskap, lyhördhet, kontinuitet och omtanke.

Vi är anslutna till Försäkringskassan.

Kontakta Tandgården Team Eriksson för att boka en tid!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandgården Team Eriksson

• Undersökning av ny patient

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
    • - Fyra röntgenbilder ingår.
  • Tandhygienistbehandling

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
    • - Fluorbehandling vid behov.
    • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
  • Tandlagning på kindtand, tre ytor

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
  • Rotfyllning av framtand

• Krona på enstaka tand, metall och porslin

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
    • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
  • Krona på enstaka tand, helkeramisk

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
    • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
  • Tandblekning

• - Blek dina tänder hos Team Eriksson! Tandblekning är idag en vanlig behandling som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Om du har...
  • Snarkskena

• - Hos Team Eriksson erbjuder vi snarkskenor Snarkskena (ett annat namn för apnéskena) kan hjälpa dig som har problem med snarkning. Skenan ...
  • Tandvårdsrädsla

• - Känner du obehag inför ett besök hos tandläkaren eller tandhygienisten? Att känna obehag inför ett besök är en ganska vanlig känsla och i...
  • Dålig andedräkt

• - Dålig andedräkt kommer nästan alltid från munhålan. Orsaken är oftast bakterier som producerar svavelföreningar som ger dålig smak i munnen....

Vägbeskrivning

Pendeltågsstation Norrviken eller Rotebro. Buss 520, hållplats Sollentuna kyrka

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Dalens vårdcentral Tack för all hjälp jag fick idag när jag svimmade, noggrann undersökning av Eva Collin med en stab av underbara människor som hjälpte mig - Anna- Christina Liljekvist
    • Rosa Gynekologmottagning Det är rent och trevlig personal. - Lina
    • Tranebergs vårdcentral Jag är nöjd med allt.... vänlig och inlyssnande personal ! Jag är trygg där! Det räcker för mig! - Anna Dahlin
    • Zebrakliniken Mycket nöjd! - Urban Aspén
    • Capio Vårdcentral Ringen Underbar personal som verkligen lyssnar och visar engagemang. Snabba med tider dessutom. - Elisabeth