Tandhygienistbehandling

Tandgården Team Eriksson - Sollentuna

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling ges vid behov och hygienisten kontrollerar även tidigare genomförd behandling. Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Varmt välkommen till Team Erikssons tandhygienist!

Informationen uppdaterades 21 december 2016 av Vården.se

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.Fluorbehandling vid behov.Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

08-42 00 34 04
Visa telefonnummer

Kyrkvägen 1G, Sollentuna - visa på karta

Om Tandgården Team Eriksson

Varmt välkommen till Tandgården och Tandläkare Magnus Eriksson med sitt team!

Vårt team består av tandläkare, tandhygienist och tandsköterskor som trivs att arbeta ihop. Tills oss är både nya och gamla patienter välkomna för att få allmäntandvård, barntandvård, estetisk tandvård och implantatbehandling.

Vår personal är välutbildad med ett flertal tilläggsutbildningar och har lång arbetserfarenhet. Vi har möjlighet att hjälpa dig som har tandvårdsrädsla.

Av säkerhetsskäl tar vi inte längre emot kontant betalning.

Om Tandgården

Tandgården är en modern tandvårdsmottagning i en unik kulturmiljö vid Sollentuna Kyrka. Verksamheten bedrivs här sedan 1992 i en kulturskyddad, faluröd timmerbyggnad från 1700-talet.

Målet med vårt arbete är att skapa friska munnar genom ett professionellt omhändertagande av våra patienter. Vårt arbete genomsyras av glädje, passion, kunskap, lyhördhet, kontinuitet och omtanke.

Vi är anslutna till Försäkringskassan.

Kontakta Tandgården Team Eriksson för att boka en tid!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandgården Team Eriksson