Undersökning av ny patient

Tandgården Team Eriksson - Sollentuna

Innan en tandläkarundersökning

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan en tandläkarundersökning hos oss, förutom att det såklart är bra om du har borstat tänderna extra noggrant.

Under tandläkarundersökningen

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om du har hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning. Vid besöket brukar tandläkaren även ta bort tandsten om det finns.

Om problem behöver åtgärdas

Varmt välkommen på en tandläkarundersökning hos Team Eriksson!

Informationen uppdaterades 21 december 2016 av Vården.se

08-42 00 34 04
Visa telefonnummer

Kyrkvägen 1G, Sollentuna - visa på karta

Om Tandgården Team Eriksson

Varmt välkommen till Tandgården och Tandläkare Magnus Eriksson med sitt team!

Vårt team består av tandläkare, tandhygienist och tandsköterskor som trivs att arbeta ihop. Tills oss är både nya och gamla patienter välkomna för att få allmäntandvård, barntandvård, estetisk tandvård och implantatbehandling.

Vår personal är välutbildad med ett flertal tilläggsutbildningar och har lång arbetserfarenhet. Vi har möjlighet att hjälpa dig som har tandvårdsrädsla.

Av säkerhetsskäl tar vi inte längre emot kontant betalning.

Om Tandgården

Tandgården är en modern tandvårdsmottagning i en unik kulturmiljö vid Sollentuna Kyrka. Verksamheten bedrivs här sedan 1992 i en kulturskyddad, faluröd timmerbyggnad från 1700-talet.

Målet med vårt arbete är att skapa friska munnar genom ett professionellt omhändertagande av våra patienter. Vårt arbete genomsyras av glädje, passion, kunskap, lyhördhet, kontinuitet och omtanke.

Vi är anslutna till Försäkringskassan.

Kontakta Tandgården Team Eriksson för att boka en tid!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandgården Team Eriksson

• Tandhygienistbehandling

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
    • - Fluorbehandling vid behov.
    • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
  • Tandutdragning

• - Vanlig utdragning av en tand.
    • - Alla moment ingår.
    • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
  • Tandlagning på kindtand, tre ytor

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
  • Rotfyllning av framtand

• Krona på enstaka tand, metall och porslin

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
    • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
  • Krona på enstaka tand, helkeramisk

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
    • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
  • Tandblekning

• - Blek dina tänder hos Team Eriksson! Tandblekning är idag en vanlig behandling som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Om du har...
  • Snarkskena

• - Hos Team Eriksson erbjuder vi snarkskenor Snarkskena (ett annat namn för apnéskena) kan hjälpa dig som har problem med snarkning. Skenan ...
  • Tandvårdsrädsla

• - Känner du obehag inför ett besök hos tandläkaren eller tandhygienisten? Att känna obehag inför ett besök är en ganska vanlig känsla och i...
  • Dålig andedräkt

• - Dålig andedräkt kommer nästan alltid från munhålan. Orsaken är oftast bakterier som producerar svavelföreningar som ger dålig smak i munnen....

Vägbeskrivning

Pendeltågsstation Norrviken eller Rotebro. Buss 520, hållplats Sollentuna kyrka