• 08–96 97 79

Stupvägen 1, Sollentuna - Visa på karta

Napraform - Sollentuna

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar både muskler och leder.

Vi behandlar både akuta och kroniska besvär.

Före besöket

Du behöver inte förbereda något inför ditt besök.

Under en naprapatbehandling

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de uppstått.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och att minska smärta. De vanligaste behandlingsmetoderna är mobilisering, manipulation, massage, töjning och naprapaten kan ibland även utföra medicinsk akupunktur.

Efter besöket

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

När man genomgått en serie naprapatbehandlingar och blivit kvitt sitt besvär så kvarstår en viktig del - att se till att besväret inte kommer tillbaka. Av det skälet kommer du som patient få råd och hjälp kring ergonomi och hur du kan träna upp din muskulatur för att undvika att besväret återkommer.

Hur många gånger behöver man få en naprapatbehandling?

Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär man har och hur länge man haft besväret etc. Men tre till fem gånger är vanligt.

Informationen uppdaterades 12 oktober 2017 av Vården.se

Om Napraform

Vårt mål är att förbättra ditt biomekaniska tillstånd, det vill säga optimera din ledrörlighet och muskulära flexibilitet. För att uppnå ökad ledrörlighet använder vi de specifika justeringstekniker vi lärt oss genom många års studier och praktik.

Behandlingstekniker som vi använder oss av

Behandlingen innefattar också muskulära tekniker såsom medicinsk akupunktur, akupressur, massage och stretching vilket förbättrar genomblödning, flexibilitet och funktion i kroppens mjukdelar.

Hemläxor

En viktig del av behandlingen är att ge patienten instruktioner i hur de kan förbättra sitt rehabiliteringsresultat ytterligare. Dessa ”hemläxor” inkluderar stretching, massage, akupressur samt specifika träningsövningar och vi har funnit att detta samarbete påskyndar tillfrisknandet.

Därmed ges patienten möjlighet att på kortare tid uppnå ett för dem optimalt biomekaniskt status.

Informationen uppdaterades 12 oktober 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Napraform

Naprapatbehandling hos Napraform i Sollentuna

Nackspärr hos Napraform i Sollentuna

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n...

Medicinsk akupunktur / Dry Needling hos Napraform i Sollentuna

Akupunktur/dry needling är en form av smärtlindring där en person får nålar applicera på specifika punkter på kroppen där sjukdom, smärta el...

Ryggskott hos Napraform i Sollentuna

Ryggskott är ett samlingsnamn för plötslig ryggsmärta och/eller stelhet i ländryggen. Besvären kan uppstå i muskel, disk eller led. Vad ...

Yrsel hos Napraform i Sollentuna

Yrsel som uppstår på grund av spänningar i muskulaturen i nacke, axlar och hals är vanligt och hänger ofta ihop med stress. Hos Napraform...

Huvudvärk hos Napraform i Sollentuna

Huvudvärk beror ofta på spänningar och stelhet i nacken och kan upplevas som värk i bakhuvudet, tinningar och pannan. Smärtan växlar ofta i ...

Nidal Awad

Nidal är legitimerad naprapat och specialistlärare på Naprapathögskolan i Stockholm. Han är flitigt anlitad som föreläsare i Norden inom ämnena naprapati, manipulationstekniker, träning och hälsa.

Karta - Stupvägen 1, Sollentuna

10:38 - 08 apr, 2016 skrev:

Väldigt bra behandling för mitt ryggskott och dessutom fick jag tips om hur jag på ett medvetet sätt kan förebygga skador i rygg och nacke i framtiden. Naprapaten Mimmi Linder är väldigt duktig och behandlingen ger verkligen resultat. Rekommenderar Napraform till alla!

17:42 - 29 okt, 2014 skrev:

Idag har jag varit hos Nidal. Efter första behandlingen känns det så bra och jag har fått förtroende för honom. Jag återkommer i slutet av min behandling också :-)

09:57 - 12 aug, 2013 skrev:

Nidal och Emma är de bästa Naprapater jag känner till. Superproffsiga och kunniga på alla sätt och snälla och vänliga så man känner sig trygg i deras händer. Gå dit om du har ont.