1/2

Tingsvägen 17

Folktandvården Ortodonti Sollentuna

4.74
Boka behandling

Välkommen till Folktandvården Ortodonti i Sollentuna!

Vi är utbildade specialister inom tandreglering och hjälper barn, ungdomar och vuxna med behandling. Vi har lång erfarenhet och behandlar alla typer av bettfel med hjälp av moderna metoder. Oavsett om du har stora problem eller bara önskar lite rakare tänder så kan du vända dig till oss.

Vad innebär tandreglering?

Tandreglering, eller ortodonti, innebär att man justerar tändernas position med hjälp av en tandställning. Det brukar vara aktuellt om tänderna är oregelbundna, sticker ut eller gör det svårt att bita och tugga. Det finns flera olika metoder för tandreglering, allt från en traditionell metallräls till nästintill osynliga skenor i plast. Vi hjälper till att bedöma vilken metod som är lämplig för dig.

När kan jag vända mig till er på Folktandvården Ortodonti?

Om ditt barn har fått erbjudandet om tandreglering som bekostas av regionen är ni välkomna till oss. Men även du som är vuxen eller barn som själva vill bekosta behandling med tandreglering, är välkomna att kontakta oss.

Boka tid hos Folktandvården Ortodonti i Sollentuna

Du kan enkelt kontakta oss genom att klicka på Boka-knappen och fylla i dina uppgifter, så återkommer vi till dig så snabbt som möjligt. Du når oss också på telefon under våra telefontider och via 1177.se. Vill du boka en tid online kan du enkelt göra det via vår hemsida.

Välkommen att kontakta oss på Folktandvården Ortodonti i Sollentuna, så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig!

Informationen uppdaterades 15:11 - 16 mar, 2021

Invisalign hos Folktandvården Ortodonti Sollentuna

Vi på Folktandvården Ortodonti kan erbjuda dig tandreglering med skenor, Invisalign. Det är en utmärkt metod för att göra mindre justeringar av tändernas position.

Hur fungerar Invisalign?

Invisalign är en metod för tandreglering som flyttar tänderna med hjälp av genomskinliga skenor i plast, så kallade aligners. Skenorna byts med jämna mellanrum ut mot nya, med något anpassad passform, och på så sätt flyttas dina tänder lite i taget, tills de når sin slutposition. Skenorna är löstagbara, så du kan ta ut dem när du ska äta, och när de sitter på är de i stort sett osynliga.

Vi kan bedöma om Invisalign är rätt för dig

Invisalign passar bra för de flesta justeringar och estetiska behandlingar. Vi kan hjälpa dig att bedöma vilken metod som passar bäst för dig, och du får alltid börja med att komma på en konsultation hos oss. Då kan vi undersöka dina tänder och diskutera dina besvär och önskemål. Utifrån det bedömer vi om en tandreglering med Invisalign är rätt för dig.

Varmt välkommen att boka en konsultation hos oss på Folktandvården Ortodonti i Sollentuna!

Tandreglering, specialist
hos Folktandvården Ortodonti Sollentuna

Ortodonti (tandreglering) betyder raka tänder. Med olika former av tandställningar kan olika bettfel behandlas utan att dina tänder påver...

Osynlig tandställning - Incognito
hos Folktandvården Ortodonti Sollentuna

Hos oss på Folktandvården Tandreglering Sollentuna erbjuder vi tandställningen Incognito, en sorts "osynlig" lingual tandreglering som sitte...

4.74 / 5

16 aug, 2017 Sam skrev: