1/7

Hera Barnmorskor Sollentuna

Turebergsvägen 3, Sollentuna

Hera Barnmorskor Sollentuna

Helhetssyn - Erfarenhet - Respekt - Ansvar

Välkommen till Hera Barnmorskor på kostnadsfria besök när du väntar barn, önskar preventivmedel eller är kallad till gynekologiskt cellprov. Vi hjälper också kvinnor och män som vill lämna test för könssjukdom eller som vill komma för rådgivande samtal runt graviditet eller i samband med abort. För dig som är gravid och din partner, finns förberedande kurser inför förlossning och föräldraskap samt gravidyoga och psykoprofylax.

Vi har ett fint samarbete med BVC, Öppna förskolan och kuratorsverksamhet.

Hera Barnmorskor i Sollentuna

Hos oss på Hera träffar du erfarna barnmorskor och specialistläkare. Vi har som målsättning att ge dig en trygg och säker omvårdnad och ett personligt bemötande.

Vår mottagning ligger nära Sollentuna centrum på Turebergsvägen 3. För dig som inte har gångavstånd till vår mottagning finns det närhet till bussar, pendeltåg och parkeringsplatser.

Historien om Hera Barnmorskor

Vi har tagit namnet efter gudinnan Hera, kvinnornas och fruktbarhetens beskyddarinna. Hera Barnmorskor öppnade 1 september 2000 och drivs sedan dess i privat regi av barnmorskor.

Vi har avtal med Stockholm läns landsting och samarbetar med länets kvinnokliniker och Sollentuna kommun.

Kontakta oss via 1177

Nu kan du kontakta oss via 1177.se. Där kan du beställa tid och av/omboka ditt besök. Hera Barnmorskor på 1177.se

Informationen uppdaterades 09:41 - 6 okt, 2020

Preventivmedelsrådgivning hos Hera Barnmorskor Sollentuna

Ditt val av preventivmedel kan påverka din livskvalitet

Barnmorskan förskriver preventivmedel till friska kvinnor upp till 50 års ålder. Hon utgår från din hälsodeklaration och dina behov innan hon föreslår en lämplig metod.

Idag finns det p-piller som kraftigt minskar acne och PMS-besvär. Istället för tabletter finns p-plåster och vaginalring som byts en gång i veckan respektive en gång per månad. Vill du ha en mer varaktig metod kanske du väljer en hormonspiral, kopparspiral eller p-stav, som sitter kvar under flera år.

Här hos på Hera barnmorskor kan vi hjälpa till dig hitta de preventivmedel som passar dig bäst. Kontakta oss så hjälper vi dig!

Graviditetstest
hos Hera Barnmorskor Sollentuna

Ett positivt graviditetstest kan väcka både glädje och förtvivlan. Vi har alltid tid för dig när du behöver information eller samtal. Det...

Graviditetskontroller
hos Hera Barnmorskor Sollentuna

Tillsammans med din barnmorska följer du graviditetens utveckling steg för steg. Mödravårdens främsta uppgift är att övervaka din hälsa o...

Gynekologisk undersökning
hos Hera Barnmorskor Sollentuna

Vid utprovning av preventivmedel utför barnmorskan en gynekologisk undersökning. Barnmorskan kan ge dig råd för egenvård vid lättare underli...

Cellprovtagning
hos Hera Barnmorskor Sollentuna

Kvinnor mellan 23-64 år kallas till cellprov med 3-5 års mellanrum för tidig upptäckt av förstadier till livmoderhalscancer. Undersöknin...

Profylaxkurs
hos Hera Barnmorskor Sollentuna

HERAS profylax vänder sig till förstagångsföräldrar men även till flerbarnsföräldrar som vill förbereda sig inför nästa förlossning. Dess...

Gravidyoga
hos Hera Barnmorskor Sollentuna

Att vänta och föda barn är en mycket speciell händelse i ditt liv som kvinna och en tid då det är extra viktigt att ta bra hand om dig själv...

Akupunktur
hos Hera Barnmorskor Sollentuna

Akupunktur kan användas mot graviditetsillamående, bäckensmärtor, carpaltunnelsyndrom och rökavvänjning. Hur går akupunktur till? Vid ...

Pris: 250 kr

Mammamage
hos Hera Barnmorskor Sollentuna

Kurs för nyblivna mammor I vår Mammamage-grupp träffas vi under 1½ timme för att lära oss mer om vår kropp och dess fysiska omställning u...

Frågor och svar

Fråga ställd 10:30 - 25 jan, 2017

Erbjuder ni NIPT test? Om ja vilket test? Vänligen Anna

Hera Barnmorskor Sollentuna svarar:

Hej Anna, Nej vi erbjuder inte NIPT test till egen bekostnad ( 7000-9000 kr) Vi erbjuder KUB i v.12 och om det utfaller med en förhöjd sannolikhet ( 1:200 och mer) erbjuds kvinnan ett NIPT test kostnadsfritt. Med vänlig hälsning Annette

Fråga ställd 08:55 - 11 jan, 2017

Hej, tiderna för cellprov är för hösten 2016, kommer ni ha samma tider nu under våren 2017? /Katarina

Hera Barnmorskor Sollentuna svarar:

Hej Katarina, Vi har ändrat lite. Nu gäller Tisdagar kl.13-16:30 och Onsdagar 8-11 fram till 14/6. Välkommen

Fråga ställd 14:41 - 9 jan, 2017

Hej jag behöver p- piller mina p pillar är slut ska jag boka tid eller

Hera Barnmorskor Sollentuna svarar:

Hej Kamaljit, När man äter p.piller så besöker man barnmorskan en gång / år för nytt recept. Du kan boka via " BOKA" på hemsidan. Med vänlig hälsning Annette

Fråga ställd 13:09 - 9 jan, 2017

Hej! På provet CELLPROV kan du också se om jag har Polyp in livmodertappen.?? jag vill veta om jag har Polyp. Med vänliga hälsningar, Nancy.

Hera Barnmorskor Sollentuna svarar:

Hej Nancy, Vi kan berätta ifall vi ser en polyp, vilket är ganska vanligt. Med vänlig hälsning Annette

Fråga ställd 12:44 - 9 jan, 2017

Hur mycket kostar cellprov?? För kvinnor 49 år.

Hera Barnmorskor Sollentuna svarar:

Hej Nancy, Om du är kallad till barnmorskan för att ta cellprov ( inom screeningprogrammet) så är det kostnadsfritt. Kallelsen kommer till alla kvinnor mellan 23-64 år vart 3:e eller 5:e år beroende på ålder. Om du går till gynekologen har denne rätt att ta ut 750 kr. Med vänlig hälsning Annette

4.81 / 5

20 mar, 2020 Shewit Yemane Z. skrev:

Jag är alltid nöjd av tjänster som jag får av min barnmorska Linda.

20 mar, 2020 Malin N. skrev:

Bra mottagande och trevlig personal. Månar om sina patienter.

20 mar, 2020 Jamie G. skrev:

Jag är mycket nöjd! Jag tycker att jag får bra och tydlig information och känner en trygghet i hur jag blir mottagen på avdelningen

15 mar, 2020 Louvisa H. skrev:

Bra bemötande av trevlig personal. Kände mig lyssnad på och tagen på allvar.

14 mar, 2020 Emma F. skrev:

Under min graviditet med min dotter så fick jag väldigt fint stöd och rådgivning av min barnmorska på Hera. Kan varmt rekommendera deras mottagning! Deras varma och proffsiga bemötande gjorde att jag kände mig trygg under hela graviditeten!

Måndag - Onsdag : 08:00 - 17:00 Lunchstängt kl 12-13
Tisdag : 13:00 - 16:30
Onsdag : 08:00 - 11:30

Måndag - Torsdag : 08:00 - 16:00
Fredag : 08:00 - 12:00
Vi har lunchstängt kl 12-13.