4.95
Öppet, idag till 15:30

Nordic Heart Center, Solna

Centralvägen 6, 2tr, SOLNA

Nordic Heart Center, Solna

Välkommen till Nordic Heart Center!

Nordic Heart Center är en specialistmottagning för patienter med hjärt- och kärlsjukdomar. Vår verksamhet finns i nyrenoverade lokaler i Solna Cetrum.

Nordic Heart Center utför hjärtundersökningar

Vi har stor erfarenhet och marknadens senaste teknologi när det gäller hjärtundersökningar. Vi utreder, behandlar och kontrollerar alla former av hjärt- och kärlsjukdomar såsom:

• Bröstsmärta
  • Kranskärlssjukdomar
  • Klaffsjukdomar
  • Hjärtrytmrubbningar
  • Hjärtsvikt
  • Högt blodtryck
  • Blodfettsrubbningar

Vill du veta hur ditt hjärta mår?

Du som privatbetalande patient är välkommen till Nordic Heart Center för att göra ett ultraljud. Genom att göra ett ultraljud kan vi snabbt och enkelt hitta eventuella hjärtproblem. Oftast räcker det med ett ultraljud för att upptäcka hjärtsjukdomar. Finns behov utför vi ytterligare tester, exempelvis:

• Arbetsprov
  • Långtids-EKG
  • Långtidsblodtryck
  • Ultraljud på halskärl

Klicka på BOKA HÄR för att boka en tid hos oss på Nordic Heart Center!

Informationen uppdaterades 10:58 - 18 dec, 2020

Hälsokontroll hos Nordic Heart Center, Solna

Pris från: 500 kr

Du som är privatbetalande patient har möjlighet att göra hälsokontroller hos oss på Nordic Heart Center.

Vi har för närvarande korta väntetider till våra hälsokontroller.

Hälsokontroller med hjärtat i fokus

Vi erbjuder ett brett utbud av hälsokontroller kopplat till hjärtat:

• Hjärtultraljud (ekokardiografi) - Kan bland annat bedöma pumpförmågan, graden av klaffsjukdom och följa vissa kroniska hjärtsjukdomar såsom hjärtsvikt.

• Arbetsprov - Ger information för diagnos och prognos vid hjärtsjukdom och funktionsbedömning av patienter med lungsjukdom, samt för bedömning av effekt av behandling och rehabilitering.

• Långtids-EKG - Registrerar varje hjärtslag under en längre period för att upptäcka rytmrubbning i hjärtat.

• Långtidsblodtryck - 24-timmars blodtrycksmätning som ger säkrare bedömning av blodtrycksläget under dygnet inför eventuell behandling.

• Ultraljud på halskärl - Kan se kärlväggarnas utseende, plackförekomst samt mätning av blodflöden för att kunna gradera eventuella förträngningar.

• Ultraljud av kroppspulsådern - Kan upptäcka bråck på stora kroppspulsådern.

• Tum-EKG - Screening som genomförs under 2-4 veckor för att hitta asymtomatiskt förmaksflimmer och/eller symtomgivande hjärtrytmrubbningar med glesa intervaller.

• Spirometri - Lungfunktionstest för att undersöka hur lungorna fungerar. Kan också göras vid misstanke om exempelvis KOL.

• Hjärtflimmer - Genomgång av flimmersjukdom och dess behandling enligt uppdaterad riktlinjer från Socialstyrelsen. Ultraljudsundersökning och långtids-EKG görs för optimering av behandlingen samt genomgång av indikationer för ablationsbehandling.

• Arytmi - Genomgång av sjukdomsbild samt kartläggning av arytmin med långtids-EKG-registrering alternativt tum-EKG-registrering. Arbetsprov och ultraljudsundersökning görs för att utesluta allvarliga hjärtfel som bakomliggande orsak till arytmin.

• Åderförkalkning - Ultraljudsundersökning av hjärta, halskärl samt stora kroppspulsådern för att uppskatta graden av åderförkalkning och upptäcka tidiga tecken till kärlväggsförändringar. Därefter rådgivning om livsstilsförändring och eventuella medicinska behandlingsmöjligheter.

Klicka på BOKA HÄR för att boka en tid hos oss på Nordic Heart Center!

Utredning av flimmer
hos Nordic Heart Center, Solna

Lider du av förmaksflimmer eller misstänker du att du gör det? Hos Nordic Heart Center kan du få hjälp med en utredning. Vad är förmaksf...

Pris: 5000 kr

Ultraljudsundersökning av hjärtat (Eko) inklusive konsultation
hos Nordic Heart Center, Solna

Du som är privatbetalande patient har möjlighet att göra en ultraljudsundersökning av hjärtat hos oss på Nordic Heart Center. Ultraljuds...

Pris: 2200 kr

Arbetsprov
hos Nordic Heart Center, Solna

Du som är privatbetalande patient har möjlighet att göra ett arbetsprov hos oss på Nordic Heart Center. Du som har utfört ett ultraljud,...

Långtids-EKG
hos Nordic Heart Center, Solna

Du som är privatbetalande patient har möjlighet att göra ett långtids-EKG hos oss på Nordic Heart Center. Du som har utfört ett ultralju...

Spirometri
hos Nordic Heart Center, Solna

Du som är privatbetalande patient har möjlighet att göra spirometri hos oss på Nordic Heart Center. Vad är spirometri? Spirometri är ...

Högt blodtryck
hos Nordic Heart Center, Solna

Du som är privatbetalande patient har möjlighet att få hjälp med högt blodtryck hos oss på Nordic Heart Center. Vad är högt blodtryck? ...

Hjärtspecialist
hos Nordic Heart Center, Solna

Du som är privatbetalande patient har möjlighet att göra ett läkarbesök hos en hjärtspecialist på Nordic Heart Center. Vad kan en hjärts...

Frågor och svar

Fråga ställd 05:33 - 5 dec, 2019

Hej jag heter Tina. Behöver man remiss för att komma till Nordic Heart center?. Undrar för min mammas skull

Nordic Heart Center, Solna svarar:

Bästa Tina Vi kräver remiss då väntetider har växt. Dock ej för privatbetalande patienter som vill göra hälsoundersökningar. mvh Rohani

Fråga ställd 11:08 - 27 sep, 2019

Som patient hos dig inser jag att jag nog behöver en låg dos av blodsänkande medicin. Kollar själv det då och då, men du bör också kolla det. Ska jag själv boka tid hos dig eller föreslår du några tider för detta. Bäst för mig är eftermiddagar utom torsd.

Bästa Ann-katrin jag ordnar med en tid. Kommer per vanlig post. MVH Rohani

Fråga ställd 13:02 - 13 aug, 2019

Hej! Kan man göra hjärteko hos er? Hittar inga bokningsbara tider. Med vänlig hälsning, Sara

Nordic Heart Center, Solna svarar:

Bästa Sara Jag har varit på semester. Jobbar från och med måndagen den 19/8. Du kan vänligen lämna ditt nummer så att jag kan ringa dig och komma överens om en tid. Med vänlig hälsning, Rohani

Fråga ställd 18:58 - 19 jul, 2019

Hej, Har ni någon personal som är specialist i barn ekokardiografi? Behöver man remiss ?

Nordic Heart Center, Solna svarar:

Bästa Sonia Det beror på ålder, vilkt och längd. Om barnet är under 16 åå brukar vi hänvisa patienter till Astrid Lindgrens. Då behöver husläkaren skriva remiss. mvh Rohani

Fråga ställd 11:40 - 27 maj, 2019

Hej! I april upptäcktes att jag har förmaksflimmer. Väntar på att få ett ultraljud, men eftersom det finns få läkare här i Arvika som kunde det var det lång kö. Ska göra en elkonvertering 19 juni. Hade gärna gjort ett ultraljud innan eftersom jag haft extraslag sen jag var i 40-årsåldern. Är 62 nu. Hittade er sida på nätet. Funderar på om jag kan boka tid hos er och isf har ni lång kö och vad skulle det kosta för mig?

Nordic Heart Center, Solna svarar:

Bästa Kajsa Kan du vara snäll och skriva ett direkt email till mig via "nordicheartcenter@gmail.com". Då kan vi komma överens om en tid. OBS! Glöm ej att skriva ditt mobilnummer. Kostnaden är 2000 kr. mvh Dr. Rohani

4.95 / 5

3 jun, 2020 Kalle W. skrev:

3 jun, 2020 Henryk L. skrev:

3 jun, 2020 Parivash S. skrev:

Dr. Rohani är väldigt kunnig & duktig. Man känner sig trygg hos honom. Han är vår familjehjärtspecialist.

3 jun, 2020 Fritz E. skrev:

Mycket gott omhändertagande. Svar på viktiga frågor

3 jun, 2020 Urban S. skrev:

Högsta betyg. Mkt kunnig och välinformerad läkare. Ser fram emot mina läkarbesök här.

Måndag - Torsdag : 08:30 - 15:30
Fredag: Administration