Tandblekning hos Folktandvården Skogås

per käke

Melodivägen 6, Skogås - Visa på karta

• Måndag - Onsdag 07:00 - 19:00
  • Torsdag - Fredag 07:00 - 17:00
  • Vi har även öppet på lördagar kl 09:00-14:00, jämna veckor.

Tandblekning

Folktandvården Skogås erbjuder tandblekning

Hos oss får du hjälp att bleka tänderna på ett säkert sätt. Genom bedömning av dina tänder och mun före blekningen försäkrar vi dig om att dina tänder är i gott skick och minskar risken för fläckar, skador på tandköttet och svåra ilningar.

Om det finns hål så ska de vara lagade och all tandsten ska tas bort innan behandlingen kan göras. Innan behandlingen påbörjas avgör vi om blekningen är lämplig för enskild patient.

Hur går tandblekning till?

Vi tillverkar en personlig utformad skena i mjukplast. Sedan får du noggranna anvisningar för att kunna göra behandlingen med blekgel hemma dagtid eller natt. Under behandlingen bör du undvika att äta, dricka eller röka.

Blekning innebär oftast tre besök hos tandvården, då ingår också en efterkontroll där tandläkaren eller tandhygienisten undersöker tänder och tandkött. Efter slutförd behandling rekommenderar vi dig att använda en tandkräm med extra fluor till dina tänder för att bibehålla slutresultatet. Om du har fyllningar och kronor kan de inte blekas och påverkas inte av blekmedlet.

Har tandblekning några biverkningar?

Det du kan uppleva som obehagligt är ilningar samt irriterat tandkött ett par dygn efter behandling gjorts. I förlängningen har tandblekning inte några biverkningar.

För att bleka tänderna måste du vara över 18 år och inte vara gravid eller amma, enligt Läkemedelsverkets regler.

Informationen uppdaterades 22 mars 2019 av Vården.se

Om Folktandvården Skogås

På Folktandvården Skogås får barn, ungdomar och vuxna hjälp med allt som rör tänder och munhälsa.

Vi tar gärna emot nya patienter och erbjuder tid inom en vecka.

Tandvård hos Folktandvården Skogås

Våra duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor kan hjälpa dig med förebyggande tandvård, regelbundna undersökningar och akut tandvård. Vi erbjuder även estetisk tandvård såsom tandblekning, lagningar och tandersättningar som broar och implantat.

Vi har ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister som vi kan remittera dig till vid behov.

Drop-in för akuta besvär

Har du drabbats av akuta problem med tänderna? Då är du välkommen till oss! Vi erbjuder drop-in varje vardag under våra ordinarie öppettider - ingen tidsbokning krävs.

Varmt välkommen till Folktandvården Skogås!

Informationen uppdaterades 22 mars 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Folktandvården Skogås

Akuttandvård hos Folktandvården Skogås

På Folktandvården Skogås erbjuder vi akuttandvård Har du fått tandvärk eller andra akuta besvär med tänderna? Då kan du komma till oss på...

Tandläkarundersökning hos Folktandvården Skogås

865 kr

Hos Folktandvården Skogås erbjuds tandläkarundersökning En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som du genomgår regelbundet. Hu...

Tandimplantat hos Folktandvården Skogås

Om du har förlorat en eller flera tänder kan de ersättas med hjälp av tandimplantat. Hos Folktandvården Skogås kan vi hjälpa dig genom hela ...

Tandblekning hos Folktandvården Skogås

fr. 1 500 kr per käke

Folktandvården Skogås erbjuder tandblekning Hos oss får du hjälp att bleka tänderna på ett säkert sätt. Genom bedömning av dina tänder oc...

Karta - Melodivägen 6, Skogås

18:42 - 10 dec, 2013 skrev:

Efter besök hos er,så känner jag mig nöjd,blev fint mottagen av en gullig å söt sköterska samt en underbar tandläkare,hoppas att allt går bra med mina beh,av mina dåliga tänder.:Tack för er omtanke