Tandblekning hos Folktandvården Skogås

• Måndag - Onsdag 07:00 - 19:00
  • Torsdag - Fredag 07:00 - 17:00

Tandblekning

Folktandvården Skogås erbjuder tandblekning

Hos oss får du hjälp att bleka tänderna på ett säkert sätt. Genom bedömning av dina tänder och mun före blekningen försäkrar vi dig om att dina tänder är i gott skick och minskar risken för fläckar, skador på tandköttet och svåra ilningar.

Om det finns hål så ska de vara lagade och all tandsten ska tas bort innan behandlingen kan göras. Innan behandlingen påbörjas avgör vi om blekningen är lämplig för enskild patient.

Hur går tandblekning till?

Vi tillverkar en personlig utformad skena i mjukplast. Sedan får du noggranna anvisningar för att kunna göra behandlingen med blekgel hemma dagtid eller natt. Under behandlingen bör du undvika att äta, dricka eller röka.

Blekning innebär oftast tre besök hos tandvården, då ingår också en efterkontroll där tandläkaren eller tandhygienisten undersöker tänder och tandkött. Efter slutförd behandling rekommenderar vi dig att använda en tandkräm med extra fluor till dina tänder för att bibehålla slutresultatet. Om du har fyllningar och kronor kan de inte blekas och påverkas inte av blekmedlet.

Har tandblekning några biverkningar?

Det du kan uppleva som obehagligt är ilningar samt irriterat tandkött ett par dygn efter behandling gjorts. I förlängningen har tandblekning inte några biverkningar.

För att bleka tänderna måste du vara över 18 år och inte vara gravid eller amma, enligt Läkemedelsverkets regler.

Informationen uppdaterades 08 oktober 2018 av Vården.se

Om Folktandvården Skogås

På Folktandvården Skogås får barn, ungdomar och vuxna hjälp med allt som rör tänder och munhälsa.

Vi tar gärna emot nya patienter och erbjuder er tider med kort varsel.

Tandvård hos Folktandvården Skogås

Våra duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor kan hjälpa dig med förebyggande tandvård, regelbundna undersökningar och akut tandvård. Vi erbjuder även estetisk tandvård såsom tandblekning, lagningar och tandersättningar som broar och implantat.

Vi har ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister som vi kan remittera dig till vid behov.

Vi hjälper dig som är äldre!

Vi erbjuder geriatrisk tandvård till dig som är äldre, har särskilda behov eller en funktionsnedsättning. Vår klinik har ett anpassat behandlingsrum för dessa behandlingar som är handikappanpassat och utrustat med en taklift.

Orolig för tandvårdskostnaderna?

Hos oss kan du som vuxen bli erbjuden Frisktandvård, tandvård till fast pris.

Varmt välkommen till Folktandvården Skogås!

Informationen uppdaterades 08 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Folktandvården Skogås

Akuttandvård hos Folktandvården Skogås

På Folktandvården Skogås erbjuder vi akuttandvård Vi hjälper dig att snabbt få en akuttid om du har tandvärk eller andra akuta problem me...

Frisktandvård hos Folktandvården Skogås

fr. 54 kr per månad

På Folktandvården Skogås erbjuder vi Frisktandvård Frisktandvård är tandvård till ett fast pris. Ett friska-tänder-abonnemang som ger dig...

Tandblekning hos Folktandvården Skogås

fr. 1 500 kr per käke

Folktandvården Skogås erbjuder tandblekning Hos oss får du hjälp att bleka tänderna på ett säkert sätt. Genom bedömning av dina tänder oc...

Tandläkarundersökning hos Folktandvården Skogås

830 kr

Hos Folktandvården Skogås erbjud tandläkarundersökning En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som du genomgår regelbundet. Hur...

Tandimplantat hos Folktandvården Skogås

Folktandvården Skogås erbjuder konsultation om tandimplantat Om du har förlorat en eller flera tänder kan de ersättas med en eller flera ...

Sista minuten-bokning hos Folktandvården Skogås

300 kr

Hos oss kan du boka en tid med kort varsel! Folktandvården Skogås erbjuder sista minuten-bokningar för vuxna som vill ha en tid snabbt. D...

Karta - Melodivägen 6, Skogås

09:08 - 29 maj, 2018 skrev:

Full pott!
Trevliga George Grabecz tog mig igenom undersökningen tillsammans med sin vänliga kollega. Effektiva, professionella och var öppna med att lära och utbilda under tiden.
Inget försök att sälja in onödiga produkter eller tjänster, utan väldigt transparanta istället.
Kommer självklart komma tillbaka hit nästa gång, ses då!

18:42 - 10 dec, 2013 skrev:

Efter besök hos er,så känner jag mig nöjd,blev fint mottagen av en gullig å söt sköterska samt en underbar tandläkare,hoppas att allt går bra med mina beh,av mina dåliga tänder.:Tack för er omtanke