• 0511-295 00

Skaffa linser hos Synsam Skara

Klostergatan 4, Skara - Visa på karta

Skaffa linser

Hur går det till att skaffa linser?

Det första steget när du kommer till oss är att göra en ordentlig undersökning, där vi kontrollerar din ögonhälsa och konstaterar om du har ett synfel som behöver korrigeras. Utifrån det hjälper optikern dig att hitta rätt styrka på linserna, som anpassas efter just dina ögon och behov. Vi ger dig också råd kring hur du sätter i och tar ut linserna, hur du hanterar dem och hur du sköter om dem på bästa sätt.

Boka en tid hos Synsam Skara så hjälper vi dig!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Skara

Varmt välkommen till Synsam Skara!

På Klostergatan 11 hittar du vår välsorterade butik, där vi kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Våra legitimerade optiker kan utföra olika typer av syntest och undersökningar, så att vi kan hitta den bästa lösningen för just dig. Vi erbjuder ett brett sortiment med produkter från välkända märken, och till oss är du välkommen vare sig du ska skaffa glasögon för första gången eller bara vill uppdatera din stil.

Våra optiker undersöker din syn

Hos Synsam Skara hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Våra glasögon

Hos oss på Synsam Skara finns ett stort urval av bågar från ett stort antal märken, och vi hjälper dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan också hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör hittar du det i vår butik.

Olycksgaranti och uppföljning

Hos oss på Synsam kan du känna dig trygg och vi erbjuder dig stöd även efter att du har gått hem med dina nya glasögon. Skulle de skadas under de första 365 dagarna reparerar vi eller ersätter dem, utan extra kostnad. Om du skulle uppleva att din syn har förändrats inom samma tidsram är du också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri undersökning.

Varmt välkommen att kontakta Synsam Skara på Klostergatan 11 och boka en tid!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Skara

Synundersökning hos Synsam Skara

Boka en synundersökning hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam Skara. Därför är det bra att undersöka sina ögon Upplever du...

Skaffa glasögon hos Synsam Skara

Misstänker du att du skulle behöva glasögon? Hos Synsam Skara hjälper vi dig genom hela processen! Vi hittar rätt glasögon för att korrig...

Skaffa linser hos Synsam Skara

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam Skara hjälper dig! Hur går de...

Karta - Klostergatan 4, Skara