Synundersökning hos Synsam Skövde Esplanaden

Köpmannagatan 3, Skövde - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 18:00

Synundersökning

Vi undersöker din syn

Om du upplever problem med din syn kan det vara bra att undersöka ögat, för att upptäcka eventuella synfel. Om det visar sig att du har fel som kräver synkorrigering kan vi hjälpa dig med att skaffa glasögon och/eller linser.

Hur går en synundersökning till?

Vi börjar alltid undersökningen med att ställa frågor om hur du uppfattar din syn och ögonhälsa, och om du vet att du har någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar. Efter det gör vi ett antal olika mätningar, och om vi upptäcker någon typ av synfel hjälper optikern dig att hitta rätt styrka för att korrigera felet. Om vi skulle upptäcka något annat som är avvikande skickar vi remiss till en ögonläkare, som kan undersöka din ögonhälsa ytterligare.

Varmt välkommen att boka synundersökning hos oss på Synsam Skövde Esplanaden!

Informationen uppdaterades 05 juni 2020 av Vården.se

Om Synsam Skövde Esplanaden

Varmt välkommen till Synsam Skövde Esplanaden i Skövde!

På Köpmannagatan 3 hittar du vår välsorterade butik, där vi kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Våra legitimerade optiker kan utföra olika typer av syntest och undersökningar, så att vi kan hitta den bästa lösningen för just dig. Vi erbjuder ett brett sortiment med produkter från välkända märken, och till oss är du välkommen vare sig du ska skaffa glasögon för första gången eller bara vill uppdatera din stil.

Våra optiker undersöker din syn

Hos Synsam Skövde Esplanaden hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Hitta dina nya glasögon hos oss

Våra rådgivare på Synsam Skövde Esplanaden kan hjälpa dig hitta rätt glasögon och välja bland bågar från många olika märken. Tillbehör, solglasögon, samt linsvätska hittar du också i vår butik. På Synsam erbjuder vi även abonnemanget Synsam Lifestyle, som gör att du kan hyra dina glasögon hos oss.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Skövde Esplanaden på Köpmannagatan 3 redan idag!

Informationen uppdaterades 05 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Skövde Esplanaden

Synundersökning hos Synsam Skövde Esplanaden

Har du problem med synen? Tveka inte att boka en tid för synundersökning hos Synsam Skövde Esplanaden redan idag! Vi undersöker din syn ...

Skaffa glasögon hos Synsam Skövde Esplanaden

Misstänker du att du skulle behöva glasögon? Hos Synsam Skövde Esplanaden hjälper vi dig genom hela processen! Vi hittar rätt glasögon fö...

Skaffa linser hos Synsam Skövde Esplanaden

Linser fungerar som ett bra alternativ eller komplement till glasögon. Vi på Synsam Skövde Esplanaden kan hjälpa dig med det. Hur gör du ...

Karta - Köpmannagatan 3, Skövde