• 0500-415 500

Skaffa linser hos Synsam Skövde

Rådhusgatan 1, Skövde - Visa på karta

Skaffa linser

Att skaffa linser hos Synsam

En av våra optiker börjar med noggrann undersökning för att se om du har ett synfel som behöver korrigeras. Dessutom kontrolleras ögonhälsan. Visar det sig att du har ett synfel kan optikern i nästa steg säkerställa den styrka du behöver på dina linser. Linserna anpassas självklart efter dina förutsättningar och behov. Är du osäker på hur du ska hantera linser och hur du sätter in och tar ut dem, ger optikern dig tips och råd på hur du sköter dem på bästa sätt.

Hitta de bästa linserna för dig hos Synsam Skövde på Rådhusgatan 1!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Skövde

Varmt välkommen till Synsam Skövde!

På Rådhusgatan 1 i Skövde hittar du vår välsorterade butik. Våra legitimerade optiker hjälper dig med olika sorters synundersökningar och erbjuder glasögon, linser och tillbehör. Hos oss hittar du välkända märken och vi välkomnar både dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Boka tid för synundersökning hos legitimerade optiker

På Synsam Skövde hittar du kunniga, legitimerade optiker som kan hjälpa dig som vill testa din syn. Genom olika mätningar kan vi konstatera om du har något synfel som behöver korrigeras, och sedan hitta en bra lösning för dig. Synundersökning kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi hjälper dig utifrån just dina behov och önskemål.

Hitta dina nya glasögon hos oss

Våra rådgivare på Synsam Skövde kan hjälpa dig hitta rätt glasögon och välja bland bågar från många olika märken. Tillbehör, solglasögon, samt linsvätska hittar du också i vår butik. På Synsam erbjuder vi även abonnemanget Synsam Lifestyle, som gör att du kan hyra dina glasögon hos oss.

Uppföljning det första året

Mycket kan hända på ett år och hos Synsam finns vi som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Om du märker att du fått ytterligare försämrad syn inom det första året är du naturligtvis också välkommen tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Skövde på Rådhusgatan 1!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Skövde

Synundersökning hos Synsam Skövde

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Synsam Skövde. Undersökning av ögat Om du upplever att du har problem ...

Skaffa glasögon hos Synsam Skövde

Tror du att du kanske behöver glasögon? Då är du varmt välkommen till Synsam Skövde. Glasögon hjälper till att korrigera synfel Om du...

Skaffa linser hos Synsam Skövde

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Synsam Skövde kan vi hjälpa dig. Att skaffa linser hos Syns...

Karta - Rådhusgatan 1, Skövde