2 995 kr

Stensätravägen 4, Skärholmen - Visa på karta

Wallberghälsan Skärholmen - Skärholmen, Stockholm

Är det bara äldre personer som bör genomgå en hälsokontroll?

Detta är en relativt vanlig uppfattning men det stämmer inte. Självklart ökar risken för åldersrelaterade sjukdomar ju högre upp i åldern man kommer och det ökar därmed vikten av att löpande kontrollera sin hälsostatus.

Men ju tidigare man upptäcker besvär och sjukdomar ju tidigare kan man också vidta åtgärder. En stor del av en hälsokontroll handlar också om att möjliggöra att man på ett effektivt sätt arbetar preventivt.

Privat eller företag?

Vi erbjuder hälsokontroller och hälsoundersökningar både för privatpersoner och för företag och anställda. Att erbjuda en hälsokontroll för anställda är både väldigt uppskattat men också ett bra sätt att minimera sjukskrivningar både på lång och på kortsikt.

Till Wallberghälsan hittar kunder från hela Stockholm men framförallt från de södra delarna.

Vad ingår i en hälsokontroll plus hos Wallberghälsan?

Längre ner hittar du information om vad som ingår i den mindre Hälsokontrollen. Här kommer vi nu beskriva vad som ingår i den större, Hälsokontroll plus.

Hälsokontroll plus är framförallt lämplig för de som är över 50 år. Den stora skillnaden jämfört med den mindre hälsokontrollen är att i plus så har man även ett möte och en genomgång med en läkare.

Detta ingår i både i den vanliga hälsokontrollen samt i plus:

• Blodtryck och EKG – Små elektroder fästs på handleder, bröst och vrister för att mäta hjärtats elektriska aktivitet. Med hjälp av denna undersökning kan man se om det finns någon hjärtsjukdom eller störning i hjärtrytmen.
  • Synundersökning - ett enkelt syntest där du står från ett visst avstånd och läser upp bokstäver.
  • Hälsodeklaration - en enkät i pappersform som ställer frågor om sjukdomshistoria, livssituation, vanor och ovanor bl.a.
  • Urin- och blodprover – Blodprover tas liggande eller sittande och dessa analyseras sedan i ett labb.
  • BMI, midjeomfång – Body Mass Index är ett sätt att bedöma vikt i förhållande till längd. Kroppsvikten varierar beroende på skelettvikt, muskelmassa och fettmängd.
  • Urin- och blodprover där ett 30-tal olika kontroller görs.
  • Samtal med hälsopedagog -livsstilsdiskussion.
  • Längd, vikt
  • Hörseltest - piptest via hörlurar som mäts i decibel.
  • Lungfunktionsundersökning – PEF-test (Peak Expiratory Flow) eller Spirometri – på så vis kan man mäta lungkapaciteten.

I den vanliga hälsokontrollen får man återkopplingen skriftligen. I plus har man istället ett återbesök tillsammans med läkaren. Under återbesöket på 20-30 minuter undersöker läkaren hjärta, lungor, mage, lymfkörtlar, skelett samt gör en neorologisk undersökning.

Detta ger dig en bra möjlighet att djupare diskutera och ställa frågor till läkaren om dina värden. Läkaren kan också remittera till annan specialistläkare eller utfärda recept om det skulle vara nödvändigt.

Informationen uppdaterades 17 januari 2018 av Vården.se

Om Wallberghälsan Skärholmen

Wallberghälsan är en företagshälsovård i centrala och södra Stockholm som levererar personlig service till vår privat-och företagskunder.

Vad vi på Wallberghälsan erbjuder

Här på Wallberghälsan erbjuder vi företagshälsovård med fokus på hälsokontroller, men vi erbjuder även allergitester, alkohol- & drogrehab, ergonomi, hälso- & livsstilscoaching, hälsoprofilbedömningar, KBT, konditionscykeltest, läkarintyg, privatläkare, ryggvård, rökavvänjningskurs samt vaccinationer. Privatkunder är välkomna.

Varför göra hälsokontroll hos Wallberghälsan?

• En tro på att ha roligt är en del av en hälsosam livsstil.
  • Genomgående hälsokontroller från kunnig medicinsk personal.
  • Undersök stressymptom och psykiska hälsa.
  • Vi ger dig sinnesro, kunskap att vidta åtgärder och motivation att följa en hälsosammare livsstil.
  • Söka efter sjukdom.
  • Vår hälsokontroll tar den tiden Du behöver.
  • Fokus på ’balans i livet’.
  • Konkurrenskraftiga priser utan dolda kostnader.
  • Det är lätt att hitta till oss.
  • Personlig service.

Wallberghälsan hittar du i Skärholmen och på Södermalm

Vi finns på Södermalm väldigt nära Slussen på Bastugatan 2, och i Sätra Industriområde på Stensätravägen 4 nära bilprovningen och Peugeot. I Sätra finns gratis kundparkering och gångavstånd från Sätra tunnelbana (röd linje).

Varmt välkommen till Wallberghälsan!

Informationen uppdaterades 17 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Wallberghälsan Skärholmen

Hälsokontroll hos Wallberghälsan Skärholmen

2 295 kr

Syftet med att gå på en hälsokontroll är att tidigt upptäcka samt förebygga sjukdomar och andra besvär. Är det bara äldre personer som bö...

Hälsokontroll plus hos Wallberghälsan Skärholmen

2 995 kr

Företagshälsovård hos Wallberghälsan Skärholmen

500 kr per person & år eller efter konsultation

Om ett företag vill minska eller ta bort risker i en arbetsmiljö, och själv saknar resurser för detta, kan företaget använda sig av företags...

Läkarintyg hos Wallberghälsan Skärholmen

1 000 kr Eller efter konsultation

Någon gång i livet kan man behöva ett frisk- eller läkarintyg, det vill säga ett intyg som verifierar att man är frisk och har genomgått en ...

Vaccination hos Wallberghälsan Skärholmen

Med vaccination menas att man ger en kontrollerad dos av ett smittoämne vid ett specifikt tillfälle till en frisk person. Vad händer i k...

Privatläkare hos Wallberghälsan Skärholmen

1 700 kr Per timme

Hos Wallberghälsan erbjuder vi besök hos privatläkare med korta väntetider, tidsbokning krävs. Våra kunna och serviceinriktade allmänläka...

Körkortsintyg hos Wallberghälsan Skärholmen

1 000 kr Eller efter konsultation

På Wallberghälsan utfärdar vi olika typer av körkortsintyg i enlighet med Transportstyrelsens krav. Vilka körkortsintyg kan Wallberghälsa...

Allergitest hos Wallberghälsan Skärholmen

Hos Wallberghälsan erbjuder vi allergitester för bland annat husdamm, kvalster, pälsdjur, pollen och mögelsporer. Vi kan också hjälpa dig me...

Karta - Stensätravägen 4, Skärholmen

12:29 - 29 dec, 2015 skrev: