• 010 - 888 54 07

Batterier till hörapparater hos Audika Skärholmen

Bredholmsgatan 20, Skärholmen - Visa på karta

Batterier till hörapparater

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Skärholmen kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier i vår webbshop www.hörselbutik.se. Vi erbjuder batterier till reducerade priser.

Nyhet! Nu erbjuder vi även laddningsbara batterier och batteriladdare. Fråga oss om dessa passar din modell av hörapparat!

För att spara på batterierna, kom ihåg att stänga av hörapparaten när den inte används!

Hur ofta behöver man byta batteri?

Ett batteri räcker 5-7 dagar om hörapparaten används dagligen. Du hör två ljudsignaler när det är dags att byta batteri, och ljudet upprepas tills batteriet tar slut och hörapparaten stängs av. Innan det sker hör du fyra ljudsignaler som indikerar att hörapparaten har slutat att fungera.

Välkommen att köpa nya batterier till hörapparater hos oss på Audika i Skärholmen eller på www.hörselbutik.se!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Om Audika Skärholmen

Välkommen till Audika i Skärholmen!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Skärholmen ligger på Bredholmsgatan 20 intill Skärholmen centrum. Du når oss lättast med tunnelbana till Skärholmens station och sedan en 10-15 minuters promenad. Det går även bra att ta buss 135 till station Vårbergsvägen och sedan en promenad på några minuter.

Vad kan Audika i Skärholmen hjälpa dig med?

Vi erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Stockholms läns landsting eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Skärholmen

Hörseltest hos Audika Skärholmen

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Skärholmen

På Audika Skärholmen erbjuder vi dig utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjä...

Batterier till hörapparater hos Audika Skärholmen

Hörseltest online hos Audika Skärholmen

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en in...

Karta - Bredholmsgatan 20, Skärholmen