Bodholmsgången 10, Skärholmen - Visa på karta

Naprapat Doktorerna - Skärholmen, Stockholm

Kost

Allt i din kropp påverkas av det du äter.

Människans kost har förändrats radikalt under de senaste 200 åren. Vi har inte hunnit anpassa oss för så extremt mycket raffinerat mjöl och socker som vi äter idag.

Vi får i oss väldigt mycket energi men inte tillräckligt med näring. Det gör oss överviktiga, sjuka och undernärda. Problem som fetma, sjukdomar i hjärta/blodkärl, och diabetes ökar lavinartat. I Sverige har fetman fördubblats sedan 1989.

Hos Naprapat Doktorerna kan du få hjälp och stöd att förändra dina matvanor så att du mår bra och kan få ut mesta möjliga av en frisk kropp.

Vikt

Till oss kommer klienter som vill få ordning på vikten, allt ifrån bara några kilon som skall bort till de som känner sig ohälsosamt överviktiga.

Magbesvär

Har man besvär från mag- och tarmsystemet som IBS, gallbesvär, magkatarr, uppblåsthet eller glutenkänslighet så bör man självklart se över sina matvanor. De allra flesta blir bra eller mycket bättre genom att förändra sin kost.

Led- och muskelvärk

Inflammerade och värkande leder, som vid reumatiska besvär, artros eller diffusa smärtor av okänd anledning, kan lindras betydligt med hjälp av en kostomläggning.

Blodsockernivå

Många lider av svängiga blodsockernivåer. Det ger perioder av trötthet och irritation under dagen. Det återkommande suget tillfredsställs ofta med småätande. Det här är mycket belastande för kroppen och kan på lång sikt ge stor övervikt på grund av de ständigt höga nivåerna av det fettinlagrande hormonet Insulin. På lång sikt kan detta leda till diabetes typ 2.

Något som är positivt är att det går att äta sig till mer stabila blodsockernivåer!

Vill du veta mer? Välkommen att ringa eller mejla oss!

Informationen uppdaterades 19 oktober 2016 av Vården.se

Om Naprapat Doktorerna

Naprapat Doktorernas klinik i Skärholmen ligger i Skärholmens sim- och idrottshall, vilket ger ett stort utbud av träning och aktiviteter. Kliniken var en dem första i Sverige att använda stötvågsbehandling. Kliniken grundades 1993.

Naprapat Doktorerna är specialister på rygg-, led- och muskelbesvär. Vår målsättning är att du ska slippa dina besvär och må bra.

Hos oss är det personliga omhändertagandet högt prioriterat. Vi hjälper dig hela vägen; från diagnos till behandling och förebyggande vård. Med vår samlade kunskap och långa erfarenhet som naprapater hjälps vi åt för att hitta rätt åtgärder för just dig.

Våra naprapatmottagningar

Vi har tre mottagningar i Stockholmsområdet;

• Skärholmen

• Bromma

• Farsta

Varmt välkommen till Naprapat Doktorerna du också!

Informationen uppdaterades 19 oktober 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Naprapat Doktorerna

Naprapatbehandling hos Naprapat Doktorerna i Skärholmen

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ...

Stötvågsbehandling hos Naprapat Doktorerna i Skärholmen

Stötvågbehandling kallas även för shockwave therapy. Behandling med stötvåg är en vetenskapligt förankrad metod som ger en god effekt på ska...

Massage hos Naprapat Doktorerna i Skärholmen

Våra massörer arbetar med klassisk massage för att göra spända och värkande muskler mjuka och smidiga igen. Vi erbjuder massage både på klin...

Akupunktur hos Naprapat Doktorerna i Skärholmen

Akupunktur är en behandlingsmetod som använts inom den traditionella kinesiska medicinen i tusentals år. Till Sverige kom metoden på 1960-ta...

Kostrådgivning hos Naprapat Doktorerna i Skärholmen

Kost Allt i din kropp påverkas av det du äter. Människans kost har förändrats radikalt under de senaste 200 åren. Vi har inte hunnit a...

Benny Åkerblom

Adv. examen OMI

Karta - Bodholmsgången 10, Skärholmen

14:10 - 24 aug, 2018

14:10 - 24 aug, 2018 skrev:

Kunnig personal, trevligt bemötande.
100% positiva saker att säga om naprapat doktorerna.

10:25 - 17 aug, 2018

17:00 - 20 jun, 2018 skrev:

Lars Storerkers är en mycket kunnig, saklig och empatisk naprapat. Jag har fått stor hjälp av behandlingarna och återkommer därför till honom vid behov.

09:11 - 01 mar, 2018 skrev:

I början var jag mycket skeptisk till de olika behandlingsmetoderna jag erbjöds för min smärta - nu är jag smärtfri.

09:10 - 01 mar, 2018 skrev:

Bäst!

09:09 - 01 mar, 2018

09:08 - 01 mar, 2018 skrev:

Snabbt och proffsigt, både bemötande och vård.

15:42 - 28 feb, 2018

15:26 - 28 feb, 2018 skrev:

När det kommer till rehabilitering är Benny Åkerblom på Naprapatdoktorerna en riktig magiker. Han har hjälpt mig med allt från ischias till hälsporre samt gaviditetsproblematik (höfter och ländrygg och huvudvärk.

12:57 - 18 aug, 2017

20:08 - 03 mar, 2015 skrev:

Fem stora, gröna hjärtan till Naprapat Doktorerna som hjälpt mig med allt från ischias och hälsporre, gravidhuvudvärk och nackbesvär. De råder bot på allt!