fr. 830 kr

Storholmsgatan 27, Skärholmen - Visa på karta

• Måndag - Onsdag 07:00 - 19:00
  • Torsdag - Fredag 07:00 - 17:00

Folktandvården Skärholmen - Skärholmen, Stockholm

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren dina tänder och din mun för att se att du inte har hål i tänderna, tandköttsinflammation, tandlossning eller andra tecken på sjukdom eller problem i munnen.

Vad ingår i tandläkarundersökningen?

I undersökningen ingår även upp till fyra röntgenbilder. Du får också tips om hur du ska sköta tänderna på bästa sätt för att förebygga problem.

Alltid kostnadsförslag

Om du har något problem eller någon sjukdom, eller förhöjd risk att få det, föreslår tandläkaren en eller flera behandlingsåtgärder. Du får alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till.

Informationen uppdaterades 29 januari 2018 av Vården.se

Om Folktandvården Skärholmen

Varmt välkommen till Folktandvården Skärholmen!

Hos oss på Folktandvården Skärholmen får du hjälp med allt som rör dina tänder och munhälsa. Våra duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor hjälper barn, ungdomar och vuxna med allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård.

Tandvård hos Folktandvården

Vi erbjuder bland annat akuttandvård, lagningar, estetisk tandvård som till exempel tandblekning och skalfasader samt tandersättningar som broar, implantat och proteser.

Hos oss kan du som är vuxen också få Frisktandvård, tandvård till fast pris. Folktandvården har funnits i nästan 75 år och vi tar emot cirka 500 000 kunder varje år bara i Stockholms län.

Akuttandvård Drop-in

Du söka akut tandvård hos oss. Ingen förbokning krävs, här gäller "drop-in" måndag-fredag kl 10:00-15:00.

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på telefonnummer 08-123 156 80.

Informationen uppdaterades 29 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Folktandvården Skärholmen

Sista minuten-bokning hos Folktandvården Skärholmen

300 kr

Sista minuten-tider är tider med kort varsel, gäller endast för vuxna. Vi på Folktandvården Skärholmen erbjuder sista minuten-tider på u...

Akuttandvård Drop-in hos Folktandvården Skärholmen

fr. 400 kr

Hos oss kan du söka akut tandvård! Ingen förbokning krävs, här gäller "drop-in". Akutmottagningen har öppet måndag-fredag klockan 10:00-1...

Frisktandvård hos Folktandvården Skärholmen

fr. 54 kr per månad

Frisktandvård är tandvård till fast pris. Ett friska-tänder-abonnemang som ger dig friskare mun. Med Frisktandvård får du regelbunden tandvå...

Tandläkarundersökning hos Folktandvården Skärholmen

fr. 830 kr

Tandimplantat hos Folktandvården Skärholmen

Om du har förlorat en eller flera tänder kan du behöva få nya, konstgjorda tänder som ersättning. Vad är tandimplantat? Ett implantat...

Barntandvård hos Folktandvården Skärholmen

Kostnadsfritt

Visste du att ungefär 80 procent av alla barn i Stockholms län går hos Folktandvården? Vi erbjuder kvalificerad barntandvård och har lång er...

Karta - Storholmsgatan 27, Skärholmen

11:22 - 18 apr, 2018 skrev:

Jag har en så sjuk tandläkarskräck och har gått till en helt underbar tandhygienist som hjälpt mig att rensa hela min mun.
Jag har aldrig känt mig så lugn som jag gjorde med henne och allt gick hur bra som helst och nu har jag en ren mun och en mindre skräck för tandläkaren.

Ett stort tips från mig är våga fråga och våga säga att du är rädd, då blir allt så mycket enklare..

Hon som jag va hos förklara allt och exakt vilken utrustning hon använde vilket hjälpte och hon bedövade munnen med både spruta och salva vilket underlättade väldigt mycket, tidigare har jag varit nedsövd pga utdragning av visdomstand.

10:12 - 26 nov, 2017 skrev:

Hej,tackar alla för fantastisk bemötande,specielt Jennifer i receptionen!

08:59 - 09 sep, 2015

4,2

10:28 - 27 feb, 2015 skrev:

Tack för snabb hjälp och ett trevligt bemötande när jag fick problem med mina tänder.