Logo Tandea Skärholmen

Tandea Skärholmen - Skärholmen, Stockholm

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Före behandling av hemmatandblekning

För att kunna bleka sina tänder hemma måste en tandläkare eller tandhygienist avgjuta dina tänder för att kunna tillverka en plastskena. I denna plastskena applicerar man sedan själv ett blekmedel innan man fäster skenan på tänderna. Den ska sitta på en till två timmar. Det är viktigt att före behandling noga borsta sina tänder samt göra rent mellan dem.

Under behandling

Undvik att äta, dricka eller röka.

Efter slutförd blekning

Använd en tandkräm med extra fluor till dina tänder för att bibehålla slutresultatet.

Finns risk för biverkningar?

Man kan möjligen uppleva ökad känslighet i sina tänder under en kort period efter genomförd behandling. Skulle ett ihållande besvär uppstå ska du kontakta din tandläkare eller tandhygienist.

Informationen uppdaterades 03 juni 2014 av Vården.se

2 800 kr

Visa telefonnummer

Storholmsgatan 4, Skärholmen - Visa på karta

Om Tandea Skärholmen

Din tandläkare i Stockholm

Tandea är ett tandvårdsföretag i Stockholm med erfarna tandläkare belägen på tre separata mottagningar.

Vi har kombinerat förstklassig allmäntandvård med ett lågt pris, hög service och långa öppettider. Detta gör oss onekligen till ett av Stockholms förmånligaste tandvårdsföretag i dagsläget.

Vi har s.k befolkningsansvar på uppdrag av Stockholms Landsting och arbetar i anslutning till Försäkringskassan, med omtanke och omsorg som viktiga ledord i vårt arbete, och har som mål att alltid ligga i framkant när det gäller moderna metoder och utrustning.

Vad kan Tandea Skärholmen hjälpa dig med?

Som kund kan du få allt ifrån tandproteser och tandimplantat till bettskenor och visdomstandsoperationer. Du som söker efter en pålitlig tandläkare i Stockholm kan glädjas åt att du nu kan, både som barn och som vuxen, se till att ha friska tänder livet ut till ett minst sagt resonligt pris.

Vi erbjuder även delbetalning.

Både allmän och specialiserad tandvård

Vi erbjuder allmän såväl som specialiserad tandvård till människor i alla åldrar. Det finns inget om din mun vi inte kan, inget om dina tänder vi inte känner till och ingen åkomma som inte har ett ingrepp vi är kapabla att göra.

Övriga behandlingar hos Tandea Skärholmen

• Tandläkarundersökning

660 kr

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder... Läs mer

• Tandhygienist

620 kr

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

• Bettskena

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att... Läs mer

• Tandimplantat

29 000 kr Kampanjpris! (Ord. pris 34 000 kr). Fri konsultation.

Tandimplantat ser ut, känns och fungerar precis som naturliga tänder. Du får perfekt tuggförmåga och ett vackert leende som ger dig frihet r... Läs mer

• Fillerbehandling

Naturligt skönhet - är det möjligt? Nu kan vi även behandla dina rynkor och läppar med STYLAGE fillers, som är tredje generationens hudfille... Läs mer

Karta - Storholmsgatan 4, Skärholmen

• 19:23 - 10 feb, 2016 skrev:

Jag fick den bäst hjälp av tandläkare hos Tandea , de är snabb och effektiv , jag hade ont i min visdomstand, jag hade ett hole i den. När jag ringde fick jag tid om bara fyra timmar och min tand blev borttagna på en gång utan nåt problem alls👍👍 Och det kostade 1500kr på allt (läkares besöks avgift med)
    Jag hade varit på en annan tandläkare och de sa att jag behövde gå till nån specialist som skulle göra lite operation och det skulle kosta 5000kr och vänta tid är minst vara 4 veckar ..fy👎 Ska man behöva betala så mycket pengar ska man får den snabbast service, tycker jag.

• 16:16 - 27 okt, 2015