Boka här

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Märsta i Sigtuna

Södergatan 19, Sigtuna - Visa på karta

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk

Upplever du värk i muskler och leder och funderar på vad som kan ligga bakom? Hos Svensk Provtagning Märsta kan du genom vår hälsokontroll för ledvärk och muskelvärk få en bra bild av din allmänna hälsa.

Vad ingår i hälsokontrollen?

Vid vår hälsokontroll för ledvärk och muskelvärk går vi igenom 14 stycken analyter som är kopplade till sju olika områden som är viktiga för din hälsa.

1. Blodstatus - kan ge en indikation på hur ditt immunförsvar fungerar och om du lider av blodbrist.
  2. Inflammation - vi mäter dina värden för att se om det finns tecken på någon inflammation.
  3. Njurfunktion - njurarna fyller många viktiga funktioner i kroppen och därför är det viktigt att de fungerar som de ska.
  4. Leverfunktion - levern är ett av kroppens största organ och har som huvudsakliga uppgift att filtrera blodet som kommer från tarmen.
  5. Enzymer - enzymer är ett särskilt sorts protein som bland annat fyller en viktig funktion för matsmältning och omvandling av socker till energi.
  6. Sköldkörtel - rubbningar i sköldkörteln kan ge många och varierande symtom, och den kan både vara över- och underaktiv.
  7. Reumatism - det finns olika typer av reumatiska sjukdomar och de påverkar i första hand leder, muskler och skelett, med symtom som smärta och svullnad.

Kommentar från legitimerad läkare

När du lämnat ditt prov hos Svensk Provtagning Märsta får du oftast dina provsvar inom 1-2 dagar, men ibland kan det ta lite längre tid. Du får också en kommentar från en legitimerad läkare, för att du ska få en tydligare bild av dina resultat och vilka åtgärder som eventuellt kan behövas för att förbättra dina värden.

Viktiga saker att tänka på inför prov för hälsokontrollen

• Ta med giltig legitimation till provtagningsenheten på Södergatan 19.
  • Vi rekommenderar att ta provet innan klockan 10:00.
  • Undvik att träna innan provtagningen.
  • Ät inget 10-12 timmar innan provtagningen. Det går bra att dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk.
  • Undvik att äta fet mat och att dricka alkohol dagen innan.
  • Ta inte järnmedicin dagen innan.

Du kan inte lämna prover om något av detta gäller:

• Du tar medicin med NSAID-preparat.
  • Du tar Levaxin/annan medicin för sköldkörteln timmarna precis innan provtagningen.
  • Du har/har nyss haft en pågående antibiotikabehandling eller infektion.

Varmt välkommen att beställa en hälsokontroll för ledvärk och muskelvärk hos oss på Svensk Provtagning Märsta!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Märsta

Välkommen till Svensk Provtagning Märsta!

Svensk Provtagning är en digital hälsotjänst. Hos oss kan du boka skräddarsydda hälsokontroller för att snabbt och enkelt få en indikation på dina värden och se om det är något i din livsstil du borde förändra.

Att göra sin hälsokontroll online är ett bra och smidigt alternativ. Allt du behöver göra är att lämna blodprov på vårt provtagningsställe på Södergatan 19 i Sigtuna. Bokningen gör du på nätet och dina provsvar och all hälsodata samlas i en digital journal tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare.

Vårt utbud av hälsokontroller

Vi på Svensk Provtagning Märsta erbjuder många olika hälsokontroller, beroende på vad det är du vill testa:

• Allmän hälsokontroll
  • Hälsokontroll kvinna
  • Hälsokontroll man
  • Hälsokontroll premium
  • Hälsokontroll kost

Läs gärna mer om våra hälsokontroller under fliken behandlingar!

Därför ska du boka en hälsokontroll hos Svensk Provtagning Märsta?

Genom blodprov kan man tidigt se tecken på avvikande värden som kan göra att du ligger i riskzonen för sjukdomar som hjärt- och kärlsjukdom eller diabetes. När sådana indikatorer upptäcks i ett tidigt stadium finns det större möjligheter till behandling som i sin tur gör att du kan undvika problem med hälsan senare i livet. För dig som vill få ett långt och friskt liv är hälsokontroller kombinerat med bra kost och hälsosamma vanor ett bra sätt att kunna må bra riktigt länge!

Hur du gör en hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Märsta

1. Först väljer du vilken hälsokontroll du vill boka online genom att logga in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator.
  2. Beställer du på en vardag får du vanligtvis en remiss för provtagning samma dag och remissen är giltig i tre månader.
  3. Du besöker ett av våra provtagningsställen för lämna ditt blodprov. Vi samarbetar med flera aktörer över hela Sverige. Just Svensk Provtagning Märsta hittar du på Södergatan 19 i Sigtuna och vi samarbetar med SYNLAB Medilab.
  4. Redan 1-2 dagar efter provtagningstillfället får du dina provsvar. Ibland kan det dröja något längre. Då får du både mejl och sms från oss.
  5. Dina provsvar och din hälsodata samlas i din digitala journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. för att få tillgång till din digitala journal måste du logga in med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Det är bara du som kan se informationen.

Ta reda på hur din hälsa är redan idag med en hälsokontroll från Svensk Provtagning Märsta!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Märsta

Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Märsta i Sigtuna

Vill du vara säker på att du har kollat allt? Då kan vår Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Märsta vara rätt hälsokontroll för dig...

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Märsta i Sigtuna

Du kan göra en riktad hälsokontroll hos Svensk Provtagning Märsta. Vi har bland annat en hälsokontroll specifikt utformad för kvinnor för at...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Märsta i Sigtuna

Vi på Svensk Provtagning Märsta erbjuder hälsokontroller som är specifikt anpassade för män i alla åldrar. Få en tydlig bild av din hälsa...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Märsta i Sigtuna

Hos Svensk Provtagning Märsta är det möjligt att göra en allmän hälsokontroll, som ger dig en bra överblick av din hälsa idag. Vad visar ...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Märsta i Sigtuna

Hos oss på Svensk Provtagning Märsta kan du göra ett omfattande graviditetstest, för att med stor säkerhet bekräfta om du är gravid. Vid tes...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Märsta i Sigtuna

För att vi ska må så bra som möjligt är det viktigt att vi får i oss alla vitaminer vi behöver, men ibland kan man ha en brist utan att veta...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Märsta i Sigtuna

Sköldkörteln har en viktig funktion i din kropp. När den är ur balans kan det orsaka en rad olika symtom. Därför kan det vara bra att göra e...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Märsta i Sigtuna

Svensk Provtagning Märsta erbjuder prostatatest, för de män som vill testa sitt PSA-värde. Det kan hjälpa till att upptäcka tecken på prosta...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Märsta i Sigtuna

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Märsta i Sigtuna

Har du funderat på om du verkligen får i dig allt du behöver via kosten, eller misstänker du att du kan ha någon brist? Då kan vi på Svensk ...

Karta - Södergatan 19, Sigtuna