1/9
Öppet, idag till 17:00

Folktandvården Sigtuna

Stora Gatan 31, Sigtuna

Folktandvården Sigtuna

Akuta besvär och förkylningssymptom?

Har du akuta besvär i munnen och förkylningssymptom får du inte besöka oss, då behöver du ringa först. Detta för att kunna ta hand om dig på bästa sätt och undvika smittspridning.

Folktandvården och covid-19

Här kan du läsa mer om hur covid-19 påverkar dig som ska besöka Folktandvården Stockholm.

Om Folktandvården Sigtuna

Hos Folktandvården Sigtuna är alla välkomna, vuxna som barn! Vi ligger centralt på Stora gatan 31 och har duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor som kan hjälpa dig att ta hand om tänder och munhälsa. Vi har god erfarenhet av att jobba med tandvårdsrädda och erbjuder behandling under sedering.

Hos oss kan du till exempel få hjälp med:

• Regelbundna undersökningar
  • Tandhygienistbehandling
  • Lagningar
  • Rotbehandlingar
  • Tandblekning
  • Akut tandvård
  • Tandimplantat

Vi har också ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister, för att kunna erbjuda dig tandvård efter dina behov.

Få en tid snabbt

Hos oss ser vi till att du får en tid snabbt, och vuxna kunder erbjuder vi tid inom en vecka. Om du har akuta besvär med tänderna försöker vi alltid hitta en tid så snabbt som möjligt.

Orolig för kostnaderna?

Hos oss har du möjlighet att få Frisktandvård, det vill säga tandvård till ett fast pris. Då betalar du en fast summa, oavsett hur mycket tid som krävs i tandläkarstolen.

Varmt välkommen till Folktandvården Sigtuna!

Informationen uppdaterades 09:47 - 15 jan, 2021

Tandblekning hos Folktandvården Sigtuna

Pris: 1500 kr

Vill du få ett ljust och fräsch leende? Hos Folktandvården Sigtuna kan du få hjälp att bleka dina tänder på ett säkert och skonsamt sätt.

Innan tandblekningen

Innan vi bleker dina tänder får du komma på en undersökning hos oss. Där kontrollerar vi att du inte har några problem med tänderna som behöver åtgärdas först, exempelvis karies. Om allt ser bra ut kan vi bleka dina tänder.

Så går blekningen till

För att bleka tänderna tillverkar vi en individuellt utformad skena för dina tänder. Den fylls sedan med blekmedel och placeras över tänderna, där den får verka. Blekningen kan du göra själv hemma i lugn och ro. Vi ger dig naturligtvis noggranna instruktioner om hur du ska gå tillväga. Efter blekningen får du även komma till oss på en efterkontroll.

Välkommen till Folktandvården Sigtuna!

Tandläkarundersökning
hos Folktandvården Sigtuna

Hos Folktandvården Sigtuna kan du får hjälp med regelbundna tandläkarundersökningar. Det är viktigt för att förebygga problem med tänderna, ...

Pris från: 885 kr

Tandhygienistbehandling
hos Folktandvården Sigtuna

Hos Folktandvården Sigtuna kan du få hjälp med rengöring av tänderna genom en tandhygienistbehandling. Det ger en ren och fräsch känsla och ...

Pris från: 1085 kr

Akut tandvård
hos Folktandvården Sigtuna

Har du fått problem med tandvärk eller andra akuta besvär med tänderna? Hos oss erbjuder vi akut tandvård, så du ska få rätt hjälp med en gå...

Pris från: 1000 kr

Tandimplantat
hos Folktandvården Sigtuna

Om du har förlorat en eller flera tänder kan tandimplantat vara en bra lösning för dig. Hos Folktandvården Sigtuna kan du får hjälp av kunni...

5 / 5

27 aug, 2020 Sara Å. skrev:

Fantastiskt bra bemötande. Fick toppenbra behandling utan stress.

Vi erbjuder ingen drop in. Ring oss eller boka din tid online.