Skaffa linser hos Synsam Sandviken

Odengatan 38, Sandviken - Visa på karta

Skaffa linser

Hur går det till att skaffa linser?

Det första steget när du kommer till oss är att göra en ordentlig undersökning, där vi kontrollerar din ögonhälsa och konstaterar om du har ett synfel som behöver korrigeras. Utifrån det hjälper optikern dig att hitta rätt styrka på linserna, som anpassas efter just dina ögon och behov. Vi ger dig också råd kring hur du sätter i och tar ut linserna, hur du hanterar dem och hur du sköter om dem på bästa sätt.

Boka en tid hos Synsam Sandviken så hjälper vi dig!

Informationen uppdaterades 07 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Sandviken

Varmt välkommen till Synsam Sandviken!

På Odengatan 38 i Sandviken hittar du vår välsorterade butik. Våra legitimerade optiker hjälper dig med olika sorters synundersökningar och erbjuder glasögon, linser och tillbehör. Hos oss hittar du välkända märken och vi välkomnar både dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Synsam Sandviken har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Skaffa glasögon enkelt hos oss på Synsam Sandviken

Hos oss kan du:

• hitta bågar från ett stort antal märken
  • hitta solglasögon, linsvätska samt olika tillbehör
  • hyra dina glasögon genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle
  • Trygghet hela första året

När du har gått hem med dina nya glasögon erbjuder vi på Synsam fortfarande stöd. Det kan hinna hända mycket under ett år, så om dina glasögon skulle gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem helt utan extra kostnad. Du är också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri synundersökning, om du skulle märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Sandviken på Odengatan 38 redan idag!

Informationen uppdaterades 07 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Sandviken

Besök hos optiker hos Synsam Sandviken

Tror du att du kanske behöver glasögon? Då är du varmt välkommen till Synsam Sandviken. Glasögon hjälper till att korrigera synfel Om...

Skaffa glasögon hos Synsam Sandviken

Vi hjälper dig att skaffa nya glasögon. Välkommen till Synsam Sandviken! Ditt synfel kan korrigeras med hjälp av glasögon Upplever du ...

Skaffa linser hos Synsam Sandviken

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam Sandviken hjälper dig! Hur gå...

Karta - Odengatan 38, Sandviken