1/8

Victoriakliniken

Rösundavägen 4, Saltsjöbaden

Victoriakliniken

Välkommen till Victoriakliniken!

Vi är ett specialistsjukhus för estetisk och rekonstruktiv plastikkirurgi beläget invid strandpromenaden i Saltsjöbaden, endast 15 minuter från Stockholm city. Hos oss erbjuds ett brett utbud av plastikoperationer samt olika hudvårds- och injektionsbehandlingar samt svettbehandlingar. Här möts du av kunniga kirurger och narkosläkare, som har lång erfarenhet inom vården.

För oss är ett naturligt resultat viktigt

Vi möter våra patienter i en trygg, varm och harmonisk miljö, där kropp och själ kan vistas utan stress. Vår målsättning är att med hög kompetens, modern teknik och känsla för estetik, alltid nå ett naturligt och proportionerligt resultat.

Alla ingrepp vi utför baserar sig på vår värdegrund och våra garantier. Det skapar nöjda patienter med goda erfarenheter, som återkommer och pratar väl om oss.

ETISKT - Vi opererar patienter med sunda önskemål, som är väl införstådda med ingreppen och vilka resultat de kan förvänta sig.

ESTETISKT - Vi strävar efter att uppnå ett harmoniskt och symmetriskt resultat som är proportionerligt och i balans med varje patients unika mått och anatomiska förutsättningar.

VÄLPLANERAT - Varje operation planeras ytterst noggrant. Smärtlindring, och eftervård skräddarsys för varje ingrepp för att optimera säkerheten.

KOMPETENT - Alla våra operationer genomförs av våra specialistutbildade plastikkirurger enligt fasta, väl beprövade och mycket effektiva, säkra tekniker.

LÅNGVARIG RELATION - När operationen är genomförd påbörjas en skräddarsydd eftervård, med ett antal återbesök. Vår relation avslutas inte när sista stygnet är satt. Tvärtom, då påbörjas den!

Kontakta oss på Victoriakliniken för att boka tid för konsultation!

På Victoriakliniken ingår alltid:

• Övernattning med helpension (vid de operationer där övernattning är motiverad). Vi försöker alltid uppfylla individuella önskemål om mat.
  • Vår unika kapsel- och komplikationsgaranti vid bröstoperationer
  • Garanti på resultatet för alla ingrepp
  • Alla mediciner, före, under och efter operation
  • Specialanpassad BH vid bröstoperationer
  • Fotografering med 3D-kamera, så att du får en bild av slutresultatet, vid bröstoperationer
  • Fria återbesök och extrabesök
  • Fria framtida konsultationer

Varmt välkommen till Victoriakliniken!

Informationen uppdaterades 13:44 - 25 aug, 2020

Botox hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

Injektioner med Botulinumtoxin typ A i form av Botox eller Azzalur, är en mycket vanlig icke-kirurgisk estetisk behandling.

Toxinet säljs under olika namn beroende på tillverkare. På Victoriakliniken använder vi främst Azzalure från Galderma, men Botox från Allergan är kanske mest känt.

Botulinumtoxin typ A är ett muskelavslappnande medel som injiceras i muskler eller huden för att blockera nervimpulserna och på så sätt minska sammandragningarna i dessa muskler.

Vilka användningsområden har Azzalur/Botox?

Medlet används för att ta bort och motverka rynkor i pannan, mellan ögonbrynen och runt ögonen. På Victoriakliniken behandlar vi även spänningshuvudvärk, migrän, överdriven armsvett och tandgnissling med Botulinumtoxin typ A.

Hur går en rynkbehandling med Azzalur/Botox till?

Behandlingen är snabb och tar bara 5-15 minuter. Toxinet sprutas in i små mängder i ansiktsmuskulaturen och gör att musklernas normala rörelser försvagas. Det gör att veck och bekymmersrynkor försvinner.

Resultatet efter en behandling börjar märkas efter ett par dagar och maximal effekt syns efter en månad. Resultatet kvarstår i fyra till sex månader och för att bibehålla effekten bör behandlingen upprepas. Upprepade behandlingar leder till en mer långvarig effekt.

Välkommen att boka en tid för behandling hos Victoriakliniken!

Bröstförstoring
hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

Bröstförstoring hos Victoriakliniken Bröstförstoring med implantat är idag ett av de vanligaste estetiska ingreppen hos kvinnor. Varför m...

Näsplastik
hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

Näsoperation hos Victoriakliniken Näsplastik är ett av de mest efterfrågade ingreppen och kan göras både av estetiska och funktionella sk...

Bukplastik
hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

Bukplastik är ett stort kirurgiskt ingrepp som förbättrar kroppsformen genom att överskott av hud och fett runt buken tas bort. Bukmuskulatu...

Fettsugning
hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

Fettsugning är idag den vanligaste kosmetiska operationen på kvinnor och män världen över. Varför man väljer att festtsuga sig varierar, men...

Intimkirurgi
hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

Allt fler väljer idag att genomgå olika intimkirurgiska behandlingar. Vissa vill förminska de inre blygdläpparna för att skapa bättre harmon...

Svettbehandling
hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

Överdriven svettning, eller hyperhidros, kan vara ett svårt handikapp som begränsar och hämmar dig i vardagen. Det påverkar din livskvalitet...

Hudvård
hos Victoriakliniken i Saltsjöbaden

Vilka hudvårdsbehandlingar utförs på Victoriakliniken? Vi erbjuder ett brett sortiment av hud- och skönhetsbehandlingar. Bland annat kan ...

4.79 / 5

17 sep, 2020 helene j. skrev:

16 sep, 2020 Hannah . skrev:

15 sep, 2020 Cecilia H. skrev:

15 sep, 2020 Jossan E. skrev:

All personal på kliniken hade ett varmt bemötande. Från början har allting känts tryggt och de förstod precis vad jag ville uppnå med min operation.

21 aug, 2020 Vilma P. skrev:

Måndag - Torsdag : 08:30 - 17:00