Smärtbehandling hos Dr. Faijersons Specialistläkarmottagning i Saltsjöbaden

Svartkärrsvägen 26A - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 10:00 - 15:00 Lunch kl 12-13

Smärtbehandling

Hos Dr. Faijerson i Saltsjöbaden kan du få hjälp med utredning av långvariga smärttillstånd. Det innebär att vi försöker förstå vilka mekanismer som är involverade i smärttillståndet.

Klassificering av smärttillståndet

Det finns olika typer av smärttillstånd och i utredningen försöker vi klassificera vilket smärttillstånd du har.

• Nociceptiv smärta är smärta från stödjevävnader dvs. muskler och bindväv.

• Neurogen smärta är smärta som kommer från nervsystemet.

• Idiopatiskt smärttillstånd klassificeras smärtan som om vi inte hittar en godtagbar förklaring till den.

Jag har ett bra nätverk av andra specialister för ytterligare rådgivning och eventuell behandling.

Ingen remiss krävs!

För att komma till smärtmottagningen krävs ingen remiss, men du kan få en remiss hit från sjukhusen, företagshälsovården eller primärvården.

Välkommen att kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 07 november 2018 av Vården.se

Om Dr. Faijersons Specialistläkarmottagning

4,7

Välkommen till Dr. Faijersons specialistläkarmottagning!

Dr. Faijersons specialistläkarmottagning är en smärtmottagning för utredning av akuta samt långvariga smärttillstånd. För att komma till smärtmottagningen krävs ingen remiss.

Mottagningen är landstingsfinansierad så sedvanlig specialisttaxa gäller, alternativt frikort.

Observera att vi tyvärr inte tar kreditkort, ta därför gärna med jämna kontanter.

Dr. Bertil Faijerson

Jag som arbetar på mottagningen heter Bertil Faijerson och är specialist i Anestesi och Intensivvård, Allmän medicin, Företagshälsovård samt Smärtlindring/Algologi. Jag har även arbetat som VD inom Capiokoncernen som chef för smärtmottagningen på St:Görans sjukhus.

Informationen uppdaterades 07 november 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Dr. Faijersons Specialistläkarmottagning

Smärtbehandling hos Dr. Faijersons Specialistläkarmottagning i Saltsjöbaden

Specialistläkare smärta hos Dr. Faijersons Specialistläkarmottagning i Saltsjöbaden

På Dr. Faijerson specialistläkarmottagning i Saltsjöbaden kan du få hjälp med utredning av långvariga smärttillstånd. Det innebär att vi för...

Dr. Bertil Faijerson

Specialist i Anestesi och Intensivvård, Allmän medicin, Företagshälsovård samt Smärtlindring/Algologi

Karta - Svartkärrsvägen 26A

4,7

21:51 - 25 apr, 2020

09:41 - 03 jun, 2019 skrev:

Världens underbaraste! Lyssnar på patienterna!

06:30 - 07 jun, 2018

4,2

10:47 - 29 jun, 2016 skrev:

Jag har gått hos Dr.Faijersson i 8-10 år och aldrig haft nånting att klaga på! Man blir vänligt och bra bemött och de försöker ordna ev.problem på bästa sätt.