1/4
Öppet idag från 10:00

Dr. Faijersons Specialistläkarmottagning

Svartkärrsvägen 26A

Dr. Faijersons Specialistläkarmottagning

Välkommen till Dr. Faijersons specialistläkarmottagning!

Dr. Faijersons specialistläkarmottagning är en smärtmottagning för utredning av akuta samt långvariga smärttillstånd. För att komma till smärtmottagningen krävs ingen remiss.

Mottagningen är landstingsfinansierad så sedvanlig specialisttaxa gäller, alternativt frikort.

Observera att vi tyvärr inte tar kreditkort, ta därför gärna med jämna kontanter.

Dr. Bertil Faijerson

Jag som arbetar på mottagningen heter Bertil Faijerson och är specialist i Anestesi och Intensivvård, Allmän medicin, Företagshälsovård samt Smärtlindring/Algologi. Jag har även arbetat som VD inom Capiokoncernen som chef för smärtmottagningen på St:Görans sjukhus.

Informationen uppdaterades 09:33 - 7 nov, 2018

Smärtbehandling hos Dr. Faijersons Specialistläkarmottagning i Saltsjöbaden

Hos Dr. Faijerson i Saltsjöbaden kan du få hjälp med utredning av långvariga smärttillstånd. Det innebär att vi försöker förstå vilka mekanismer som är involverade i smärttillståndet.

Klassificering av smärttillståndet

Det finns olika typer av smärttillstånd och i utredningen försöker vi klassificera vilket smärttillstånd du har.

• Nociceptiv smärta är smärta från stödjevävnader dvs. muskler och bindväv.

• Neurogen smärta är smärta som kommer från nervsystemet.

• Idiopatiskt smärttillstånd klassificeras smärtan som om vi inte hittar en godtagbar förklaring till den.

Jag har ett bra nätverk av andra specialister för ytterligare rådgivning och eventuell behandling.

Ingen remiss krävs!

För att komma till smärtmottagningen krävs ingen remiss, men du kan få en remiss hit från sjukhusen, företagshälsovården eller primärvården.

Välkommen att kontakta oss för att boka en tid!

Specialistläkare smärta
hos Dr. Faijersons Specialistläkarmottagning i Saltsjöbaden

På Dr. Faijerson specialistläkarmottagning i Saltsjöbaden kan du få hjälp med utredning av långvariga smärttillstånd. Det innebär att vi för...

4.68 / 5

19 aug, 2020 Annika J. skrev:

Gått över 10 år till "Ryggdoktorn" Hjälpt mig att komma fram till vad som är bäst för smärtor som jag haft i 30 år. Änteligen hittat någon som verkligen bryr sig när det gäller utredning när man har ont. Tack för hjälpen och att Du finns 💖 Bästa doktorn i Sta'n när det gäller smärtor

15 aug, 2020 Ninni H. skrev:

Dr Faijersson är en underbar läkare mkt kunnig o empatisk.

17 jun, 2020 Stina L. skrev:

Bertil är en mycket sympatisk och lyssnande läkare som jag gått till i mer än tio år för mina långvariga smärtbesvär efter ett par olyckor. Vi har provat oss fram till olika doserigar och kombinationer av smärttabletter tills vi hittat det om gett mig det bästa för stunden, med minsta möjliga biverkningar. Jag åker många mil för att gå till just honom och jag vet att det inte bara är jag som gör det. Ibland är det lite svårt att få en tid tidig morgon eller sen eftermiddag men de gör alltid sitt bästa för att hjälpa till. Lokalen är ren och fungerar bra men den ligger inte centralt eller är snyggt designad som vissa mottagna är. Det är inte viktigt i sammanhanget tycker jag. Man känner sig alltid varmt välkommen när man kommer och får bra hjälp . Mona som tar emot samtal och när man kommer är också väldigt trevlig.

25 apr, 2020 Pia B. skrev:

3 jun, 2019 Marielouise Siden S. skrev:

Världens underbaraste! Lyssnar på patienterna!

Måndag - Torsdag : 10:00 - 15:00 Lunch kl 12-13

Måndag - Onsdag : 10:00 - 15:00 Lunch kl 12-13