Tandläkarundersökning

Logo Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Saltsjöbadens Tandvårdsteam - Saltsjöbaden, Nacka

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder beror på hur stora problem man har med sina tänder. Vi erbjuder tandläkarundersökning till både barn och vuxna.

Individuell behandlingsplan

Tillsammans med oss lägger vi upp en individuell behandlingsplan för dig. Det vanliga, om man inte har några större problem, är att du gör en undersökning per år.

Innan en tandläkarundersökning

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan en tandläkarundersökning förutom att borsta tänderna lite extra noggrant.

Under tandläkarundersökningen

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om du har hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning. Vid besöket brukar tandläkaren även ta bort tandsten om det finns.

Om problem behöver åtgärdas

Välkommen på en behandling hos Saltsjöbadens Tandvårdsteam!

Informationen uppdaterades 04 maj 2015 av Vården.se

Fisksätra torg 20, Saltsjöbaden - Visa på karta

• Måndag 08:00 - 16:00 Endast tandhygienist
  • Tisdag - Onsdag 08:00 - 16:00

Om Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Saltsjöbadens Tandvårdsteam är en modern tandvårdsklinik i Saltsjöbaden som erbjuder tandvård till stora och små. Vi har traditionell, estetisk, kirurgisk och implantattandvård. Sedan januari 2015 har vi även personal som kan hjälpa dig som är tandvårdsrädd.

Saltsjöbadens Tandvårdsteam och Nacka Tandvårdsteam slogs samman 2011 och har idag ett nära samarbete.

Patienten i fokus

Vi på Saltsjöbadens Tandvårdsteam har som målsättning att alltid sätta patienten i centrum. Vi har en hög servicegrad och skräddarsyr alla våra behandlingar utifrån dina behov. Innan påbörjad behandling får du alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till.

Vi vidareutbildar oss ständigt och använder endast välbeprövade och moderna material.

Implantatbehandlingar

Saltsjöbadens Tandvårdsteam har sedan många år inriktat sig på implantatbehandlingar. Vi tar emot remisser från andra tandläkare och utför den kirurgiska delen av behandlingen eller hela behandlingen. All behandling utförs enligt de senaste teknikerna med stort kunnande och många års erfarenhet.

Akuttid

Vid akuta besvär har vi som målsättning att våra patienter ska få en tid hos en tandläkare samma dag. Vi försöker därför alltid att vara nåbara både kvällar, helger och längre ledigheter som exempelvis sommarlov.

Varmt välkommen till Saltsjöbadens Tandvårdsteam!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Saltsjöbadens Tandvårdsteam

• Estetisk tandvård

Estetisk tandvård går ut på att förbättra tändernas utseende och estetiska intryck och utförs i första hand inte pga några medicinska behov.... Läs mer

• Akut tandläkarbesök

Om du drabbas akuta problem som tandvärk eller en utslagen tand, försöker vi alltid hitta en tid samma dag. Du betalar som vanligt och o... Läs mer

• Tandblekning

Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ib... Läs mer

• Implantat

Saltsjöbadens Tandvårdsteam, som är en del av Nacka Tandvårdsteam, utför alla käkkirurgiska och implantatkirurgiska ingrepp för de båda klin... Läs mer

• Snark- och bettskena

Händer det att du vaknar på morgonen och har huvudvärk? Eller känner du dig öm och spänd i käkmusklerna efter natten? Då är det mycket möjli... Läs mer

Karta - Fisksätra torg 20, Saltsjöbaden

• 09:10 - 10 nov, 2016 skrev:

Fantastisk undersökning inte det minsta obehaglig. Snabba åtgärder.

• 10:22 - 01 jun, 2016 skrev:

Kronan sitter perfekt och känns inte ens lite öm mindre än ett dygn efter insättning. Bra jobbat av er och tandteknikern!