Fisksätra torg 20, Saltsjöbaden - Visa på karta

• Måndag 08:00 - 16:00 Endast tandhygienist
  • Tisdag - Onsdag 08:00 - 16:00

Saltsjöbadens Tandvårdsteam - Saltsjöbaden, Nacka

Estetisk tandvård går ut på att förbättra tändernas utseende och estetiska intryck och utförs i första hand inte pga några medicinska behov. Tandblekning, skalfasader och tandreglering är saker som bland annat innefattar estettisk tandvård.

Varför gör man estetisk tandvård?

Det finns olika anledningar till varför man väljer estetisk tandvård. Det kan exempelvis vara:

• Sneda och ojämna tänder
  • Missfärgade och mörka tänder
  • Skadade tänder
  • Mellanrum mellan tänderna
  • Svårigheter att tugga

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Informationen uppdaterades 04 maj 2015 av Vården.se

Om Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Saltsjöbadens Tandvårdsteam är en modern tandvårdsklinik i Saltsjöbaden som erbjuder tandvård till stora och små. Vi har traditionell, estetisk, kirurgisk och implantattandvård. Sedan januari 2015 har vi även personal som kan hjälpa dig som är tandvårdsrädd.

Saltsjöbadens Tandvårdsteam och Nacka Tandvårdsteam slogs samman 2011 och har idag ett nära samarbete.

Patienten i fokus

Vi på Saltsjöbadens Tandvårdsteam har som målsättning att alltid sätta patienten i centrum. Vi har en hög servicegrad och skräddarsyr alla våra behandlingar utifrån dina behov. Innan påbörjad behandling får du alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till.

Vi vidareutbildar oss ständigt och använder endast välbeprövade och moderna material.

Implantatbehandlingar

Saltsjöbadens Tandvårdsteam har sedan många år inriktat sig på implantatbehandlingar. Vi tar emot remisser från andra tandläkare och utför den kirurgiska delen av behandlingen eller hela behandlingen. All behandling utförs enligt de senaste teknikerna med stort kunnande och många års erfarenhet.

Akuttid

Vid akuta besvär har vi som målsättning att våra patienter ska få en tid hos en tandläkare samma dag. Vi försöker därför alltid att vara nåbara både kvällar, helger och längre ledigheter som exempelvis sommarlov.

Varmt välkommen till Saltsjöbadens Tandvårdsteam!

Informationen uppdaterades 04 maj 2015 av Vården.se

Behandlingar hos Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Estetisk tandvård hos Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Tandläkarundersökning hos Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Akut tandläkarbesök hos Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Om du drabbas akuta problem som tandvärk eller en utslagen tand, försöker vi alltid hitta en tid samma dag. Du betalar som vanligt och o...

Tandblekning hos Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ib...

Implantat hos Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Saltsjöbadens Tandvårdsteam, som är en del av Nacka Tandvårdsteam, utför alla käkkirurgiska och implantatkirurgiska ingrepp för de båda klin...

Snark- och bettskena hos Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Händer det att du vaknar på morgonen och har huvudvärk? Eller känner du dig öm och spänd i käkmusklerna efter natten? Då är det mycket möjli...

Peter Hising

Leg. Tandläkare

Peter utexaminerades, som tandläkare, från Karolinska Institutet 1974. Han har sedan dess arbetat i egen privatpraktik och under hela denna tid arbetat med oral kirurgi. Sedan 1984 har implantat-behandling varit ett specialintresse, och huvudinriktningen på kliniken är just oral kirurgi och imlantat-behandlingar.

Walter af Donner

Leg. Tandläkare

Walter af Donner tog sin tandläkarexamen 1996. Sedan dess har han arbetat i egen privat klinik dels i Vingåker, dels som klinkchef i Kateineholm där han för närvarande arbetar ett par dagar i veckan. Har haft ett brett arbetsområde med allt från barntandvård till omfattande bettrehabliteringar på vuxna med implantat.

Anna Davydova

Tandsköterska

Tog examen som tandsköterska 2004. Därefter 10 poängsutbildning som operationstandsköterska vid Umeå universitet. Har tidigare arbetat vid Folktandvården och på Karolinska Institutet i Huddinge, avdelning för käkkirurgi.

Susanne Fromm

Tandsköterska

Mycket erfaren tandsköterska som arbetat med specialisttandvården främst kirurgi och protetik.

Karta - Fisksätra torg 20, Saltsjöbaden

09:10 - 10 nov, 2016 skrev:

Fantastisk undersökning inte det minsta obehaglig. Snabba åtgärder.

10:22 - 01 jun, 2016 skrev:

Kronan sitter perfekt och känns inte ens lite öm mindre än ett dygn efter insättning. Bra jobbat av er och tandteknikern!