Logo Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Saltsjöbadens Tandvårdsteam - Saltsjöbaden, Nacka

Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Före behandling hos tandläkare

Om du har hål, tandsten eller missfärgningar måste det åtgärdas innan du påbörjar en behandling. Det gör du enklast hos en av våra tandhygienister.

Hur lång tid tar blekningen hos tandläkaren?

Hos oss på tandvårdsmottagningen tar behandlingen ungefär en timme. För ett riktigt bra resultat kan behandlingen behöva upprepas en till två gånger vid olika tillfällen.

Före behandling av hemmatandblekning

För att kunna bleka dina tänder hemma måste en tandläkare avgjuta dina tänder för att tillverka en plastskena. I plastskenan applicerar du sedan ett blekmedel innan du fäster skenan på tänderna och låter den sitta i en till två timmar. Under behandlingen ska du undvika att äta, dricka och röka.

Det är viktigt att du före behandlingen borstar tänderna samt göra rent mellan dem.

Efter slutförd blekning

Använd en tandkräm med extra fluor till dina tänder för att bibehålla slutresultatet.

Biverkningar av tandblekning

Biverkningen av en tandblekning kan vara ökad känslighet i tänderna under en kort period efter genomförd behandling.

Varmt välkommen att kontakta oss för mer information!

Informationen uppdaterades 04 maj 2015 av Vården.se

Fisksätra torg 20, Saltsjöbaden - Visa på karta

• Måndag 08:00 - 16:00 Endast tandhygienist
  • Tisdag - Onsdag 08:00 - 16:00

Om Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Saltsjöbadens Tandvårdsteam är en modern tandvårdsklinik i Saltsjöbaden som erbjuder tandvård till stora och små. Vi har traditionell, estetisk, kirurgisk och implantattandvård. Sedan januari 2015 har vi även personal som kan hjälpa dig som är tandvårdsrädd.

Saltsjöbadens Tandvårdsteam och Nacka Tandvårdsteam slogs samman 2011 och har idag ett nära samarbete.

Patienten i fokus

Vi på Saltsjöbadens Tandvårdsteam har som målsättning att alltid sätta patienten i centrum. Vi har en hög servicegrad och skräddarsyr alla våra behandlingar utifrån dina behov. Innan påbörjad behandling får du alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till.

Vi vidareutbildar oss ständigt och använder endast välbeprövade och moderna material.

Implantatbehandlingar

Saltsjöbadens Tandvårdsteam har sedan många år inriktat sig på implantatbehandlingar. Vi tar emot remisser från andra tandläkare och utför den kirurgiska delen av behandlingen eller hela behandlingen. All behandling utförs enligt de senaste teknikerna med stort kunnande och många års erfarenhet.

Akuttid

Vid akuta besvär har vi som målsättning att våra patienter ska få en tid hos en tandläkare samma dag. Vi försöker därför alltid att vara nåbara både kvällar, helger och längre ledigheter som exempelvis sommarlov.

Varmt välkommen till Saltsjöbadens Tandvårdsteam!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Saltsjöbadens Tandvårdsteam

• Estetisk tandvård

Estetisk tandvård går ut på att förbättra tändernas utseende och estetiska intryck och utförs i första hand inte pga några medicinska behov.... Läs mer

• Tandläkarundersökning

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder... Läs mer

• Akut tandläkarbesök

Om du drabbas akuta problem som tandvärk eller en utslagen tand, försöker vi alltid hitta en tid samma dag. Du betalar som vanligt och o... Läs mer

• Implantat

Saltsjöbadens Tandvårdsteam, som är en del av Nacka Tandvårdsteam, utför alla käkkirurgiska och implantatkirurgiska ingrepp för de båda klin... Läs mer

• Snark- och bettskena

Händer det att du vaknar på morgonen och har huvudvärk? Eller känner du dig öm och spänd i käkmusklerna efter natten? Då är det mycket möjli... Läs mer

Karta - Fisksätra torg 20, Saltsjöbaden

• 09:10 - 10 nov, 2016 skrev:

Fantastisk undersökning inte det minsta obehaglig. Snabba åtgärder.

• 10:22 - 01 jun, 2016 skrev:

Kronan sitter perfekt och känns inte ens lite öm mindre än ett dygn efter insättning. Bra jobbat av er och tandteknikern!