• 08-7150085

Synundersökning hos Synsam Orminge i Orminge centrum

Orminge Centrum 13230 Orminge - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 16:00

Synundersökning

Därför är det bra att undersöka sina ögon

Upplever du problem med din syn eller har du andra besvärande symtom relaterade till din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, ifall du skulle ha något eventuellt synfel. Om du behöver synkorrigering, kan det i så fall bli aktuellt att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Först vill våra optiker veta hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Då kan det vara bra att veta ifall du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Sedan görs olika mätningar för att avgöra om du har någon typ av synfel. Visar det sig att du har ett synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser kan optikern hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande skickar de en remiss till en ögonläkare.

Välkommen till oss på Synsam i Orminge!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Orminge

Varmt välkommen till Synsam Orminge!

Hos Synsam i Orminge centrum i hittar du vår välsorterade butik. Ta hjälp av våra legitimerade optiker för att boka olika sorters synundersökningar. Hos oss hittar du glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och vi hjälper dig om du behöver skaffa glasögon för första gången, eller om du helt enkelt bara vill uppdatera din stil.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Orminge hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Glasögon hos Synsam Orminge

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam i Orminge centrum redan idag!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Orminge

Synundersökning hos Synsam Orminge i Orminge centrum

Boka en synundersökning hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam Orminge. Därför är det bra att undersöka sina ögon Upplever ...

Skaffa galsögon hos Synsam Orminge i Orminge centrum

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam i Orminge, så hjälper vi dig! Du kan korrigera ditt ...

Skaffa linser hos Synsam Orminge i Orminge centrum

Linser fungerar som ett bra alternativ eller komplement till glasögon. Vi på Synsam i Orminge kan hjälpa dig med det. Hur gör du för att ...

Karta - Orminge Centrum 13230 Orminge