1/2

Åderbråcksklinikerna Södertälje

Klockarvägen 112, Södertälje

Åderbråcksklinikerna Södertälje

Åderbråcksklinikerna Södertälje erbjuder trygg, skonsam och effektiv behandling

Välkommen till oss på Åderbråcksklinikerna i Södertälje! Här får du alltid träffa kunniga och erfarna specialister inom åderbråck, som med hjälp av de senaste teknikerna kan behandla alla åderbråck - effektivt och skonsamt.

Om Åderbråcksklinikerna

Åderbråcksklinikerna är ledande specialister inom åderbråcksbehandling i Norden och utför över 3000 behandlingar varje år. Idag har vi totalt 16 st kliniker, varav 10 st finns på olika orter i Sverige. Du kan besöka oss i:

• Stockholm
  • Karlstad
  • Jönköping
  • Östersund

Åderbråcksklinikerna i Södertälje

Du hittar vår mottagning i Södertälje på Lovisinsgatan 7. Här kan vi hjälpa dig med konsultation, undersökning och behandling av både åderbråck och ådernät.

Välkommen till oss på Åderbråcksklinikerna Södertälje!

Informationen uppdaterades 15:09 - 13 nov, 2020

Kärlspindlar/ådernät hos Åderbråcksklinikerna Södertälje

Hos Åderbråcksklinikerna Södertälje kan du få hjälp med behandling av ådernät. Det är ett vanligt besvär som inte är farligt i sig, men som ibland kan upplevas som kosmetiskt störande.

Vad är ådernät?

Ådernät är inte samma sak som åderbråck, utan består av små, utvidgade blodkärl i hudens allra yttersta lager. Till skillnad från åderbråck ger de ingen upphöjning av huden, utan känns igen som spindelliknande, blå eller lila missfärgningar. Ådernät är inte farliga i sig, men många upplever dem som missprydande.

Varför uppstår ådernät?

Det finns mycket som kan påverka att ådernät bildas, till exempel hormonförändringar, graviditet, övervikt eller åderbråck. Man kan få ådernät på alla delar av kroppen, men de är vanligast på benen. Ådernät försvinner inte av sig själva och blir ofta värre med tiden.

Åderbråcksklinikerna Södertälje behandlar ådernät med sklerosering

Vi behandlar ådernät med hjälp av så kallade mikroinjektioner, vilket är den mest effektiva metoden, och behandlingen är oftast okomplicerad. Med hjälp av en mycket tunn nål injiceras läkemedlet Aethoxysclerol i det brustna kärlet, vilket gör att det klibbar ihop och skrumpnar. Efter några veckor försvinner kärlet helt.

Injektionerna görs av certifierad specialistsjuksköterska.

Innan behandlingen rekommenderar vi att man gör ett ultraljud, för att utesluta att du har åderbråck, eftersom det ofta uppstår i samband med ådernät. Om vi upptäcker åderbråck behöver det behandlas först, för att minska risken för återfall.

Pris för ådernätsbehandling

Priset för behandling av ådernät beror på vad som ska göras, och du får ett individuellt pris, utifrån den undersökning som vår kärlkirurg gör. I priset ingår också en gratis efterkontroll. Om ådernäten fortfarande syns vid kontrollen tar vi naturligtvis bort dem utan extra kostnad.

Välkommen att boka tid för behandling av ådernät hos Åderbråcksklinikerna Södertälje!

Konsultation åderbråck eller ådernät
hos Åderbråcksklinikerna Södertälje

Besväras du av åderbråck eller ådernät och vill få hjälp med behandling? Då är du välkommen att boka en konsultation med en av kärlkirurgern...

Åderbråck på benen
hos Åderbråcksklinikerna Södertälje

Åderbråck på benen är ett vanligt besvär som drabbar många. Hos Åderbråcksklinikerna Södertälje kan vi hjälpa dig med undersökning och behan...

Åderbråcksbehandling
hos Åderbråcksklinikerna Södertälje

Det finns en rad olika metoder för att behandla åderbråck och vi på Åderbråcksklinikerna Södertälje använder oss av de senaste och mest effe...

Varicer
hos Åderbråcksklinikerna Södertälje

Åderbråck kallas även för varicer, och är en sjukdom som uppstår av förträngningar i blodomloppet. Hos Åderbråcksklinikerna Södertälje kan v...