Synundersökning hos Synsam Södertälje Torget

Gästgivaregatan 3, Stora torget, Södertälje - Visa på karta

Synundersökning

Vi undersöker din syn

Om du upplever problem med din syn kan det vara bra att undersöka ögat, för att upptäcka eventuella synfel. Om det visar sig att du har fel som kräver synkorrigering kan vi hjälpa dig med att skaffa glasögon och/eller linser.

Hur går en synundersökning till?

Vi börjar alltid undersökningen med att ställa frågor om hur du uppfattar din syn och ögonhälsa, och om du vet att du har någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar. Efter det gör vi ett antal olika mätningar, och om vi upptäcker någon typ av synfel hjälper optikern dig att hitta rätt styrka för att korrigera felet. Om vi skulle upptäcka något annat som är avvikande skickar vi remiss till en ögonläkare, som kan undersöka din ögonhälsa ytterligare.

Varmt välkommen att boka synundersökning hos oss på Synsam Södertälje Torget!

Informationen uppdaterades 19 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Södertälje Torget

Välkommen till oss på Synsam Södertälje Torget!

Vi finns på Gästgivaregatan 3 på Stora torget i Södertälje och kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Hos oss får du träffa legitimerade optiker som kan utföra olika typer av synundersökningar och hitta rätt lösning för just dig. Vi har ett stort sortiment från välkända märken och kan både hjälpa dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Våra optiker undersöker din syn

Hos Synsam Södertälje Torget hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Vi hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos oss på Synsam Södertälje Torget hittar du bågar från ett stort antal märken, för att du ska hitta rätt glasögon för dig. Du hittar även linsvätska, solglasögon och andra tillbehör i vår butik. Skulle du vilja hyra dina glasögon? Det kan du göra genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle.

Olycksgaranti för att du ska känna dig trygg

Synsam finns kvar som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna så täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det betyder att vi reparerar eller byter ut dina glasögon åt dig. Skulle du få försämrad syn inom det första året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss - utan extra kostnad.

Boka in dig hos oss på Synsam Södertälje Torget - välkommen!

Informationen uppdaterades 19 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Södertälje Torget

Synundersökning hos Synsam Södertälje Torget

Har du problem med synen? Tveka inte att boka en tid för synundersökning hos Synsam Södertälje Torget redan idag! Vi undersöker din syn ...

Skaffa glasögon hos Synsam Södertälje Torget

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam på Stora torget i Södertälje, så hjälper vi dig! Du ...

Skaffa linser hos Synsam Södertälje Torget

Har du funderat på att skaffa linser? Det kan vara ett bra alternativ eller komplement till glasögon. Hos Synsam Södertälje Torget hjälper v...

Karta - Gästgivaregatan 3, Stora torget, Södertälje