Synundersökning hos Sandh Synsam i Södertälje

fr. 199 kr

Storgatan 1, Södertälje - Visa på karta

Synundersökning

Undersökning av ögat

Om du upplever att du har problem med din syn, kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om det finns något eventuellt synfel. Visar det sig att du behöver synkorrigering, kan det sedan vara aktuellt med att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Våra optiker inleder undersökningen med att ta reda på hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Exempelvis kan det vara bra att veta om du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Därefter följer olika mätningar för att avgöra ifall du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker något synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser hjälper optikern till att hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande får du remiss till en ögonläkare.

Välkommen att boka in en synundersökning hos oss på Sandh Synsam i Södertälje!

Informationen uppdaterades 29 september 2020 av Vården.se

Om Sandh Synsam

Välkommen till oss på Sandh Synsam!

På Storgatan 1 i Södertälje hittar du vår välsorterade butik, där du kan hitta glasögon, linser och tillbehör från välkända märken. Du kan även boka olika sorters synundersökningar som genomförs av någon av våra legitimerade optiker. Vi finns här både för dig som ska skaffa glasögon för första gången och för dig som endast vill uppdatera din stil.

Boka tid för synundersökning hos legitimerade optiker

På Sandh Synsam hittar du kunniga, legitimerade optiker som kan hjälpa dig som vill testa din syn. Genom olika mätningar kan vi konstatera om du har något synfel som behöver korrigeras, och sedan hitta en bra lösning för dig. Synundersökning kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi hjälper dig utifrån just dina behov och önskemål.

Skaffa glasögon hos Sandh Synsam

Vi på Synsam erbjuder ett stort utbud av glasögonbågar från olika märken. Känner du dig osäker på vad som passar just dig finns våra rådgivare alltid på plats för att hjälpa dig. Om du inte vill köpa dina glasögon erbjuder vi också möjligheten att hyra dem, genom abonnemanget Synsam Lifestyle. Vi har naturligtvis också solglasögon, linsvätska och massor med andra tillbehör i vår butik.

Vår olycksgaranti för dina glasögon

När du köper glasögon hos oss täcks de av vår kostnadsfria olycksgaranti, vilket betyder att om glasögonen skulle gå sönder inom de första 365 dagarna så reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året så får du boka en ny synundersökning hos oss på Sandh Synsam - utan extra kostnad såklart.

Välkommen till oss på Sandh Synsam i Södertälje!

Informationen uppdaterades 29 september 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Sandh Synsam

Synundersökning hos Sandh Synsam i Södertälje

fr. 199 kr Ungdom 13-19 år: 199 kr, vuxen (glasögon): 449 kr, vuxen (linser): fr. 549 kr. Synundersökningen ingår om du tecknar ett glasögonabonnemang.

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Sandh Synsam i Södertälje. Undersökning av ögat Om du upplever att du ...

Skaffa glasögon hos Sandh Synsam i Södertälje

fr. 199 kr Ungdom 13-19 år: 199 kr, vuxen: 449 kr. Synundersökningen ingår om du tecknar ett glasögonabonnemang.

Vi hjälper dig att skaffa nya glasögon. Välkommen till Sandh Synsam i Södertälje! Ditt synfel kan korrigeras med hjälp av glasögon Upp...

Skaffa linser hos Sandh Synsam i Södertälje

fr. 549 kr För dig som redan har linser: 549 kr, för dig som aldrig haft linser: 899 kr.

Linser är en av flera metoder för att korrigera synfel och kan fungera bra för dig som inte vill eller kan använda glasögon. Vi på Sandh Syn...

Karta - Storgatan 1, Södertälje

14:41 - 18 jun, 2020 skrev:

Mycket bra optiker och butik.

15:54 - 01 jun, 2020