1/4
Öppet, idag till 16:00

Nya Sveamottagningen, Södertälje

Porslinsvägen 1, Södertälje

Nya Sveamottagningen, Södertälje

Välkommen till Nya Sveamottagningen i Södertälje!

Nya Sveamottagningen är en gynekologisk specialistläkarmottagning där vi kan hjälpa kvinnor med olika symtom av gynekologiska problem. Hos oss arbetar specialister i gynekologi och obstetrik med lång erfarenhet.

Tolkservice finns.

Vi kan bland annat hjälpa dig med:

• Gynekologisk undersökning
  • Allmänna gynekologiska besvär/infektioner
  • Provtagning för könssjukdomar
  • Utredning av blödningsrubbningar
  • Blödningar och smärttillstånd i tidig graviditet
  • Fertilitetsutredning
  • Inkontinensbesvär
  • Framfall
  • Klimakterierådgivning

Vi har korta väntetider.

Vi är anslutna till landstinget

Vi har vårdavtal med Stockholms läns landsting och du betalar gällande patienttaxa för ditt besök. Återbud senare än dagen före bokad tid debiteras, frikort gäller då inte. Återbud går att lämna på telefonsvararen dygnet runt.

Informationen uppdaterades 13:31 - 3 nov, 2020

Blödningsrubbningar hos Nya Sveamottagningen, Södertälje

Vad innebär blödningsrubbningar?

Det finns olika typer av blödningsrubbningar och olika orsaker till att de uppkommer. Till exempel kan mensen utebli eller vara ovanligt riklig eller långvarig. Den kan också vara oregelbunden eller så kan du få mellanblödningar.

Rubbningar kan bland annat bero på hormonell obalans, cellförändringar eller en könssjukdom. Hormonella preventivmedel kan också göra att mensen rubbas.

Kontakta oss på Nya Sveamottagningen för att boka en tid!

Gynekologisk undersökning
hos Nya Sveamottagningen, Södertälje

När genomförs en gynekologisk undersökning? En gynekologisk undersökning görs till exempel i början av en graviditet eller om du upplever...

Urininkontinens
hos Nya Sveamottagningen, Södertälje

Två typer av urininkontinens När det gäller urininkontinens finns det två olika typer: Ansträngningsinkontinens betyder att du får uri...

Fertilitetsutredning
hos Nya Sveamottagningen, Södertälje

Har du försökt bli gravid under en längre tid så kan du genomgå en fertilitetsutredning (infertilitetsutredning). Det finns en rad olika fak...

Klimakteriebesvär
hos Nya Sveamottagningen, Södertälje

På Nya Sveamottagningen kan vi hjälpa dig som lider av klimakterierubbningar och klimakteriebesvär. Vilka får klimakteriebesvär? Nästa...

Gynekologiskt ultraljud
hos Nya Sveamottagningen, Södertälje

När kan ett gynekologiskt ultraljud behövas? Ultraljud kan användas för att undersöka, utreda och ställa diagnos. Det kan gälla: Utr...

Frågor och svar

Fråga ställd 16:00 - 10 feb, 2020

Jag vill förnya recepten på följande: Fosamax Veckotablett tablett 70 mg Merck Sharp & Dohme AB, Kalcipos-D forte, filmdragerad tablett 500 mg/800IE och Vagifem, vaginaltablett 10 mikrogram Orifarm AB

Nya Sveamottagningen, Södertälje svarar:

hej jag har satt upp din recept beställning till din doktor

Fråga ställd 14:58 - 21 jan, 2020

ممكن احكي مع دكتور يعقوب

Nya Sveamottagningen, Södertälje svarar:

hej. du måste ringa till vår tidsbokning för att boka telefontid med Dr Jakob Saliba

Fråga ställd 08:42 - 11 dec, 2019

Hej.. Kan ni emot och sättain pärlspiral om jag beställer den själv. Vi är annat landsting. Dom har inte kompetensen i vårt landsting

Nya Sveamottagningen, Södertälje svarar:

hej jag det kan vi göra. du är välkommen att ringa in till vår tidsbokning 08-55019555 vardagar 9-12 13-14. Vänliga hälsningar Nya sveamottagningen

Fråga ställd 07:22 - 11 nov, 2019

Jag vill kontakta doktor jackoub saliba

Nya Sveamottagningen, Södertälje svarar:

hej du kan ringa till vår tidsbokning för att boka telefon tid med dr Jakob Saliba. 08-55019555 mån-fre 9-12 13-14

Fråga ställd 10:04 - 12 aug, 2019

Есть ли русский доктор гинеколог или переводчик для посещения русского пациента?

Nya Sveamottagningen, Södertälje svarar:

hej.tyvärr vi har ingen rysk Läkare men vi kan erbjuda tolk på plats eller på telefon på ryska. v.g. skriv ditt svar på svenska eller engelska

4.92 / 5

8 dec, 2020 carmen s. skrev:

Var där med min mamma som inte hade varit hos en gynekolog på 100 år. Togs emot med omsorg, och ett fantastiskt bemötande vilket gjorde mötet värdigt, mänskligt och personligt. Bra bemötande från första steget in i byggnaden tills vi gick ut TACK!!!

17 okt, 2020 Patrik A. skrev:

Mottagandet i receptionen och via telefonen är allt annat än trevligt och professionellt. Nonchalant och ointresserad. Men när man väl fick komma träffa läkare var allt mycket bra!

2 jul, 2020 Yvonne K. skrev:

Här känner man sig trygg. Trevligt och proffsigt bemötande från all personal på mottagningen.

10 okt, 2019 Namratha G. skrev:

Good Service!!!!

9 okt, 2019 Christina D. skrev:

Här kan du känna dig trygg o väl omhändertagen i en varm miljö bestående av proffsig personal .

Lunchstängt kl 12-13.

Lunchstängt kl 12-13. Du kan lämna återbud/meddelanden dygnet runt på vår telefonsvarare.