1/6
Öppet, idag till 16:30

Audika Storgatan, Södertälje

Storgatan 3-5, plan 4, Södertälje

Audika Storgatan, Södertälje

Välkommen till Audikas hörselklinik på Storgatan i Södertälje! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Storgatan

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Storgatan. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Storgatan är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Storgatan i Södertälje är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 14:43 - 7 jan, 2021

Hörapparater hos Audika Storgatan, Södertälje

Vi på Audika Storgatan erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika märken, modeller och typer av hörapparater, och du kan välja hörapparater som placeras bakom örat eller i örat.

Hörapparater med den senaste tekniken

Hos oss på Audika Storgatan kan du välja att prova den allra senaste och smartaste tekniken – vi erbjuder bland annat internetuppkopplade, laddningsbara och återkopplingsfria hörapparater. Dagens hörapparater är digitala, diskreta och utrustade med avancerad teknik. De allra senaste modellerna gör det möjligt att inte bara förstärka ljud, utan också att skapa bättre förutsättningar för hjärnan att tolka och förstå ljuden vi hör. Irriterande bakgrundsljud dämpas och eventuell återkoppling förhindras innan den ens uppstår. Läs mer om våra hörapparater på vår hemsida.

Utprovning av hörapparater

Våra legitimerade audionomer hjälper dig med val av hörapparat, baserat på din hörselnedsättning och dina individuella behov. Du kan välja att prova ut hörapparat ur Audikas privata sortiment eller ur Region Stockholms upphandlade sortiment. Det slutgiltiga beslutet om vilken hörapparat du önskar är alltid ditt. Oavsett vilken hörapparat du väljer får du lov att ta med hörapparaten hem och prova den i 30 dagar för att se om den passar dig. Därefter utvärderar du och din legitimerade audionom hur du hör med hörapparaten, och justerar inställningarna vid behov.

Hur mycket kostar det att prova ut hörapparat hos Audika Storgatan?

Audika Storgatan är auktoriserad av Region Stockholm. Det betyder att vi följer regionens regler, riktlinjer och subventioneringar av hörselhjälpmedel. Du som provar ut hörapparat i Stockholm kan välja mellan två olika alternativ:

1. Du kan välja att låna hörapparat från regionen. Då betalar du totalt 600 kr i förskrivningsavgift, oavsett om du väljer en eller två hörapparater.
  2. Du kan köpa hörapparat från Audikas privata sortiment. Då kan du vara berättigad ett bidrag (en rekvisition) på 2380 kr per hörapparat. Väljer du en hörapparat som kostar mer, betalar du mellanskillnaden. När du köper hörapparat ur Audikas sortiment betalar du även regionens förskrivningsavgift på 600 kr.

Oavsett vilket alternativ du väljer betalar du en patientavgift på 100 kr (frikort gäller) för utprovningsbesöket.

Har du frågor eller funderingar? Välkommen att kontakta oss på Audika Storgatan!

Hörseltest
hos Audika Storgatan, Södertälje

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi...

Batterier till hörapparater
hos Audika Storgatan, Södertälje

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Södertälje kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batt...

Hörseltest online
hos Audika Storgatan, Södertälje

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en in...

Frågor och svar

Fråga ställd 21:30 - 18 aug, 2019

var finns närmaste audika när man bor i Gislaved i småland

Audika Storgatan, Södertälje svarar:

Hej Siv, tyvärr har vi inga hörselkliniker i Småland. Vi jobbar på uppdrag av regionerna i Stockholm, Skåne, Uppsala, Östergötland. Vi driver helt privata hörselkliniker i Kalmar, Karlskrona och Västerås. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik.

Fråga ställd 09:59 - 20 aug, 2018

Hej skulle vilja göra hörselkontroll vart vänder jag mig då? Jag bor i Södertälje. Och vad kostar det?

Audika Storgatan, Södertälje svarar:

Hej Christina, du är varmt välkommen till Audikas hörselklinik i Södertälje. Hörseltestet är kostnadsfritt och du kan ringa och boka en tid, du behöver ingen remiss. Välkommen att ringa oss på 0200-11 14 50. Med vänlig hälsning. Audika hörselklinik

Fråga ställd 08:49 - 27 jan, 2018

Hej Jag fick ett erbjudande om service hos svenska! Jag sände in detta för 2 veckor sedan. Nu visar det sig att Ni har bytt namn. (Södertälje). Har tidigare ett service kort från Avsaknad gäller det hos Er? Mvh Kurt Tyrsén.

Audika Storgatan, Södertälje svarar:

Hej Kurt, jag är osäker på vad du har fått för erbjudande, vad var det du skickade in? 2016 bytte vi namn till Audika, har du ett tidigare servicekort på Avesina, Audionomerna eller Hörsam så gäller dessa fortsatt på Audika under hela din avtalsperiod, dvs. 4 år från hörapparatsutprovningen. Du är alltid välkommen att ringa oss på 0200-11 14 50 så hjälper vi dig med alla dina frågor. Vänliga hälsningar, Audika

Fråga ställd 18:19 - 20 nov, 2017

Telefon nummer ???? Man kunde ringa till Avesina tidigare, å Ni ringde upp en viss tid...funkar det så även NU...har ej tel.nr.

Audika Storgatan, Södertälje svarar:

Hej! Telefonnumret till Audikas kundservice är 0200 - 11 14 50. Du kan välja om du vill bli uppringd eller om du vill vänta kvar tills det är din tur. Med vänlig hälsning, Audika.

4.21 / 5

27 mar, 2019 B..a skrev:

Måndag - Torsdag : 08:15 - 16:30
Fredag : 08:15 - 14:00
Lunchstängt 12.00-12.30
Avvikande öppettider kan förekomma, se exakt information om öppettider på Audikas hemsida.