• 010 - 888 54 07

Hörseltest hos Audika Storgatan i Södertälje

Storgatan 3-5, plan 4, Södertälje - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Hörseltest

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi på Audika Storgatan hjälpa dig med ett hörseltest! Det är alltid första steget mot en bättre hörsel.

Ett hörseltest hos Audika Storgatan kostar 100 kr och frikort gäller. Testet är gratis för dig som är över 85 år. Du behöver ingen remiss för att göra hörseltest hos oss.

Så går ett hörseltest till

Ett hörseltest genomförs av en legitimerad audionom i en ljudisolerad miljö. Under hörseltestet genomför audionomen olika hörselmätningar, för att få information om hur du hör. Bland annat genomförs ett ton-test och ett tal-test. Under besöket får du också dela med dig av hur du upplever att du hör och vilka behov du har. Resultatet av hörselmätningarna presenteras i form av ett audiogram som visar din hörselkurva.

Om det kan vara aktuellt med hörapparat rekommenderar din legitimerade audionom på Audika Storgatan dig en hörapparat som passar just din hörselnedsättning och dina individuella behov. Dagens hörapparater kan se lite olika ut men är alla digitala, diskreta och mer tekniskt avancerade än någonsin tidigare. Läs mer om hörapparater här.

Därför är det viktigt att testa sin hörsel regelbundet

Det är viktigt att ta hand om sin hörsel – genom att testa sin hörsel regelbundet kan man upptäcka och behandla en eventuell hörselnedsättning. Obehandlad hörselnedsättning kan påverka ditt liv på många olika sätt. Genom att behandla din hörselnedsättning blir det möjligt att behålla ett aktivt och socialt liv utan att ditt välmående eller din livskvalitet påverkas. Gå på caféer och restauranger igen, få möjlighet att höra vad andra säger utan att behöva fråga om och delta i konversationer där många pratar samtidigt. Vår rekommendation är att testa din hörsel regelbundet och börja använda hörapparat så snart som hörselnedsättningen är upptäckt.

Välkommen till oss på Audika Storgatan i Södertälje!

Informationen uppdaterades 29 september 2020 av Vården.se

Om Audika Storgatan

4,2

Välkommen till Audikas hörselklinik på Storgatan i Södertälje! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Storgatan

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Storgatan. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Storgatan är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Storgatan i Södertälje är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 29 september 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Storgatan

Hörseltest hos Audika Storgatan i Södertälje

Hörapparater hos Audika Storgatan i Södertälje

Vi på Audika Storgatan erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika märk...

Batterier till hörapparater hos Audika Storgatan i Södertälje

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Södertälje kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batt...

Hörseltest online hos Audika Storgatan i Södertälje

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en in...

Karta - Storgatan 3-5, plan 4, Södertälje

3,8

10:50 - 27 mar, 2019

10:50 - 27 mar, 2019

12:18 - 10 apr, 2017 skrev:

Mycket trevligt bemötande Kunnig personal och trevlig mottagning

• Fråga ställd 09:59 20 aug 2018

Hej skulle vilja göra hörselkontroll vart vänder jag mig då? Jag bor i Södertälje. Och vad kostar det?

Audika Storgatan svarar:

Hej Christina, du är varmt välkommen till Audikas hörselklinik i Södertälje. Hörseltestet är kostnadsfritt och du kan ringa och boka en tid, du behöver ingen remiss. Välkommen att ringa oss på 0200-11 14 50. Med vänlig hälsning. Audika hörselklinik