1/6

Storgatan 3-5, plan 4, Södertälje

Audika Storgatan, Södertälje

4.04
Boka behandling

Välkommen till Audikas hörselklinik på Storgatan i Södertälje! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Storgatan

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Storgatan. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Storgatan är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Storgatan i Södertälje är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 16:30 - 20 maj, 2021

Gratis hörseltest online hos Audika Storgatan, Södertälje

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online helt gratis. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en indikation på om du bör vända dig till en av våra hörselkliniker för vidare undersökning.

Så går hörseltest online till

Testet kombinerar lyssningstest med självutvärderingsfrågor och tontest. Du får både svara på frågor om hur du själv upplever din hörsel och göra ett tontest. Dessutom får du göra ett lyssningstest med mycket bakgrundsljud. Testet går på bara några minuter och du får dina resultat med en gång.

Hörseltest online ger en första indikation på hur du hör

Det är viktigt att komma ihåg att ett online-test aldrig kan ersätta en komplett hörselundersökning hos en hörselklinik. Därför rekommenderar vi i första hand testet till dig som inte har undersökt hörseln tidigare och vill få en indikation på hur du hör, för att veta om du bör söka hjälp hos en legitimerad audionom.

Vill du veta mer om hur testet går till? Välkommen att kontakta Audika Södertälje!

Hörseltest
hos Audika Storgatan, Södertälje

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi...

Hörapparater
hos Audika Storgatan, Södertälje

Vi på Audika Storgatan erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika märk...

Batterier till hörapparater
hos Audika Storgatan, Södertälje

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Södertälje kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batt...

Arbetsplatshjälpmedel
hos Audika Storgatan, Södertälje

Arbetsplatshjälpmedel hos Audika Storgatan, Södertälje Audikas audionomer på Storgatan i Södertälje kan hjälpa dig med arbetsplatshjälpme...

Hörselskydd
hos Audika Storgatan, Södertälje

Audika Storgatan, Södertälje erbjuder olika hörselskydd Vi på Audika i Södertälje vet hur viktigt det är att skydda hörseln. Vi exponeras...

Rådgivning av legitimerad audionom
hos Audika Storgatan, Södertälje

Så här kan Audikas legitimerade audionomer hjälpa dig Hos Audika Södertälje arbetar legitimerade audionomer som hjälper dig med nedsatt h...

Frågor och svar

Fråga ställd 21:30 - 18 aug, 2019

var finns närmaste audika när man bor i Gislaved i småland

Audika Storgatan, Södertälje svarar:

Hej Siv, tyvärr har vi inga hörselkliniker i Småland. Vi jobbar på uppdrag av regionerna i Stockholm, Skåne, Uppsala, Östergötland. Vi driver helt privata hörselkliniker i Kalmar, Karlskrona och Västerås. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik.

Fråga ställd 09:59 - 20 aug, 2018

Hej skulle vilja göra hörselkontroll vart vänder jag mig då? Jag bor i Södertälje. Och vad kostar det?

Audika Storgatan, Södertälje svarar:

Hej Christina, du är varmt välkommen till Audikas hörselklinik i Södertälje. Hörseltestet är kostnadsfritt och du kan ringa och boka en tid, du behöver ingen remiss. Välkommen att ringa oss på 0200-11 14 50. Med vänlig hälsning. Audika hörselklinik

Fråga ställd 08:49 - 27 jan, 2018

Hej Jag fick ett erbjudande om service hos svenska! Jag sände in detta för 2 veckor sedan. Nu visar det sig att Ni har bytt namn. (Södertälje). Har tidigare ett service kort från Avsaknad gäller det hos Er? Mvh Kurt Tyrsén.

Audika Storgatan, Södertälje svarar:

Hej Kurt, jag är osäker på vad du har fått för erbjudande, vad var det du skickade in? 2016 bytte vi namn till Audika, har du ett tidigare servicekort på Avesina, Audionomerna eller Hörsam så gäller dessa fortsatt på Audika under hela din avtalsperiod, dvs. 4 år från hörapparatsutprovningen. Du är alltid välkommen att ringa oss på 0200-11 14 50 så hjälper vi dig med alla dina frågor. Vänliga hälsningar, Audika

Fråga ställd 18:19 - 20 nov, 2017

Telefon nummer ???? Man kunde ringa till Avesina tidigare, å Ni ringde upp en viss tid...funkar det så även NU...har ej tel.nr.

Audika Storgatan, Södertälje svarar:

Hej! Telefonnumret till Audikas kundservice är 0200 - 11 14 50. Du kan välja om du vill bli uppringd eller om du vill vänta kvar tills det är din tur. Med vänlig hälsning, Audika.

4.04 / 5

19 maj, 2021 Mia O. skrev:

Har försökt komma i kontakt med min audionom pga att jag tappat en av mina hörapparater. Ringde kundtjänst i måndags vid lunchtid men har fortfarande inte blivit kontaktad, idag onsdag morgon. Jag skulle vilja att det var lättare att komma i kontakt när man redan är kund hos audika och har en audionom där.

27 mar, 2019 J..v skrev:

27 mar, 2019 M..e skrev:

Måndag - Torsdag : 08:15 - 16:30
Fredag : 08:15 - 14:00
Lunchstängt 12.00-12.30
Avvikande öppettider kan förekomma, se exakt information om öppettider på Audikas hemsida.