Parterapi hos Psykolog & Psykoterapeut Kristina Larsen i Stockholm

Gräsgatan 8, Stockholm - Visa på karta

• Tisdag - Fredag 08:00 - 17:00

Parterapi

Vad kan vi få hjälp med i parterapin?

I en parterapi kan ni få hjälp att förstå era styrkor och sårbarheter som par. Tillsammans med en terapeut får ni möjlighet att förstå, pröva nytt och att acceptera varandra för att utveckla er relation.

Det kan också handla om att få hjälp när något har hänt som påverkar relationen (dödsfall, otrohet mm). Ibland kommer par också för att få stöd i samband med en beslutad eller pågående separation.

Välkommen att boka parterapi hos mig för att få hjälp med er relation!

Informationen uppdaterades 29 november 2016 av Vården.se

Om Psykolog & Psykoterapeut Kristina Larsen

Varmt välkommen till Psykolog och Psykoterapeut Kristina Larsen!

Jag erbjuder psykodynamisk långtids- och korttidsterapi för vuxna och äldre ungdomar. Min privata mottagning ligger i en lugn miljö på Gräsgatan 8 med goda parkeringsmöjligheter och nära till Skanstulls kollektivtrafik.

Skäl till att söka hjälp

Ibland kommer människor till mig efter att ha mått dåligt en lång tid och ibland är det en händelse eller livsförändring som är orsaken. I det senare fallet kan det handla om förändringar i livet som exempelvis skilsmässa, dödsfall, arbetslöshet, pensionering eller relationsproblem. Det kan också ha utlöst en djupare kris eller bidragit till att ångest och/eller depression uppstått. Ibland har sökande mått dåligt en längre tid, kanske större delen av livet, utan att riktigt förstå varför.

Andra vanliga kontaktorsaker är:

• Utmattningstillstånd/stress
  • Traumatisering
  • Relationsproblem
  • Somatisk sjukdom
  • Önskan om bättre självkänsla.

Alla stöd- och behandlingsinsatser individanpassas utifrån det fokus vi formulerar tillsammans.

Mitt arbetssätt

Jag är en aktiv psykoterapeut och har här och nu som utgångspunkt i terapin. Det som händer i terapirummet händer sannolikt även i vardagen och det ger en konkret möjlighet att fånga upp associationer, känslor, tankar och reaktioner och arbeta med dessa. Vi försöker tillsammans förstå nuläget utifrån tidigare levnadshistoria. I kontakten finns utrymme både för det som orsakar lidande och för det som ger glädje.

Informationen uppdaterades 29 november 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Psykolog & Psykoterapeut Kristina Larsen

Känslofokuserad (affektfokuserad) korttidsterapi hos Psykolog & Psykoterapeut Kristina Larsen i Stockholm

Hos mig erbjuder jag känslofokuserad korttidsterapi. Vad innebär korttidsterapi? Korttidsterapi kan användas både för ett avgränsat pr...

Psykodynamisk långtidsterapi hos Psykolog & Psykoterapeut Kristina Larsen i Stockholm

Jag erbjuder psykodynamisk långtidsterapi med inslag av känslofokuserad psykoterapi. Vad innebär långtidsterapi? Ibland är det nödvän...

Parterapi hos Psykolog & Psykoterapeut Kristina Larsen i Stockholm

Vad kan vi få hjälp med i parterapin? I en parterapi kan ni få hjälp att förstå era styrkor och sårbarheter som par. Tillsammans med en t...

Kristerapi hos Psykolog & Psykoterapeut Kristina Larsen i Stockholm

När kan kristerapi behövas? Kriser ingår i livet, men ibland räcker inte det stöd som går att få i vardagen. Kanske känns en sorg för svå...

Psykologisk rådgivning och coaching hos Psykolog & Psykoterapeut Kristina Larsen i Stockholm

En specifik frågeställning Till mig kan du vända dig om du vill ha psykologisk rådgivning eller coachning kring en specifik frågeställnin...

Kristina Larsen

Kristina Larsen

Jag är legitimerad psykolog och legitimerad psykoterapeut med psykodynamisk inriktning. Utöver dessa utbildningar är jag vidareutbildad i flera metoder för känslofokuserad psykoterapi. KBT (kognitiv beteende terapi) erbjuds vid behov för avgränsade problem.

Medlem i Psykologförbundet, Psykologföretagarna och Riksföreningen Psykoterapicentrum (RPC).

Karta - Gräsgatan 8, Stockholm