Nackspärr

Ekhamre Kiropraktik - Södermalm, Stockholm

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet.

Vad kan orsaka nackspärr?

En orsak kan vara om du har suttit med nacken i direkt vinddrag och blivit kall om den. Den kan också utlösas av en olämplig sovposition eller om du har gjort en allt förhastad rörelse med nacken.

Kontakta Ekhamre Kiropraktik för behandling av din nackspärr!

Informationen uppdaterades 21 februari 2017 av Vården.se

fr. 550 kr

Visa telefonnummer

Ringvägen 109, Stockholm - visa på karta

Om Ekhamre Kiropraktik

Välkommen till Ekhamre Kiropraktik!

Hos Ekhamre Kiropraktik kan jag hjälpa dig med både akuta och långvarig besvär i kroppens rörelseapparat. Jag arbetar med att återställa funktion och reducera värk samt smärta för att öka ditt välmående.

Min mottagning ligger på bottenplan på Ringvägen 109, cirka 100 meter från Ringens Köpcentrum i Skanstull.

Akut kiropraktorbehandling

Om du får akuta problem/besvär och behöver snabb hjälp kan jag erbjuda akut kiropraktorbehandling. Lättast är då att kontakta mig via telefon så ordnar vi en lösning.

Specialiserad på fotsmärta

Jag har specialiserat mig på fötter och olika typer av fotsmärtor och kan bland annat behandla hälsporre, hälsenebesvär och framfotssmärtor.

Jag utför även idrottsmassage som riktar sig till dig som vill få ordentligt uppmjukade muskler, kanske innan en tävling eller liknande. Massagen mjukar upp muskler och ökar blodcirkulationen som snabbar på återhämtningen.

Kontakta mig för att boka en tid!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Ekhamre Kiropraktik

• Kiropraktorbehandling

fr. 550 kr Vardagar: Nybesök 650 kr, Återbesök 550 kr, Helger: Nybesök 850 kr, Återbesök 750 kr

Målet med en kiropraktorbehandling är att minska smärta och återställa kroppens normala funktion i leder, muskler och nervsystem. På Ekha... Läs mer

• Fotsmärta

Jag är specialiserad på smärta och besvär i fötter Hos mig på Ekhamre Kiropraktik kan jag bland annat hjälpa till att behandla: Plan... Läs mer

• Ryggskott

Ryggskott innebär smärta i ländryggen och kan vara kopplad till nerver, leder, diskar och/eller muskler eller bindväv. Ryggskott är vanligt ... Läs mer

• Smärta i ländrygg

Upplever du smärta i ländryggen? Smärta i ländryggen kan bero på olika orsaker och två vanliga former av ryggont är rygginsufficiens och ... Läs mer

Vägbeskrivning

Kliniken ligger ca 100 m från Skanstulls T-bana, intill Wallins Bageri och Konditori.
Portkod: Ringknappen, Fyrkant, 9876.
Kliniken är belägen längst in i korridoren på markplan.

Uppskattad färdtid

• 19:47 - 19 nov, 2016

• 12:17 - 13 nov, 2016 skrev:

Väldigt duktig, rekommederas

• 11:15 - 08 nov, 2016 skrev:

Läkaren sa att jag hade ont i fötterna för att jag var plattfot och att smärtan i mina knän berodde på att jag hade schlatter i knäna. Han sa att jag skulle dra ner på min träning och rekommenderade att jag skaffade inlägg till skorna. När jag varit hos Thobias Ekhamre två gånger var smärtan i knäna och fötterna borta. Några inlägg behöver jag inte och kan träna precis som jag ska. // Alicia 12 år

• Södertäljekirurgen Otroligt trevlig och kompetent dr. Inga väntetider. Rekommenderas! - Jenny
    • Sant Elias Klinik Alltid lätt att få tid. Mycket duktig och informativ. - Madeleine Smedberg Mrdjen
    • FertilitetPlus Marie är fantastisk. Professionell, engagerad och empatisk. Man får den hjälp som krävs utan krångel! - Tina
    • Engelbrekts Kiropraktorcenter Om du har problem med hälsporre o inte blivit bra med konventionell behandling är den stötvågsbehandling som kliniken ger mycket bra. - Kjell Karlsson
    • Närhälsan Strömstad rehabmottagning Underbar personal, proffsig, vänlig, peppande, leende, hjälpsam .......... - Kristina Johansson