Ryggskott

Ekhamre Kiropraktik - Södermalm, Stockholm

Ryggskott innebär smärta i ländryggen och kan vara kopplad till nerver, leder, diskar och/eller muskler eller bindväv. Ryggskott är vanligt förekommande och drabbar de flesta någon gång i livet.

Vilka symtom uppstår vid ryggskott?

Ryggskott kan uppstå akut och då ofta i samband med en rörelse, ofta så "hugger det till" i ryggen. Ryggskott kan också uppstå gradvis och komma smygande. Då sitter smärtan i ländryggen men en diffus smärta kan också breda ut sig mot säte, höft och lår.

Hur kan jag hjälpa dig med ditt ryggskott?

Vid ett besök hos mig gör jag en kiropraktisk undersökning för att lokalisera smärtgivande struktur. Utifrån det behandlar och rehabiliterar jag sedan orsaken så att du ska kunna återgå till ditt vardagliga liv utan smärta.

Boka en tid hos Ekhamre Kiropraktorklinik!

Informationen uppdaterades 21 februari 2017 av Vården.se

fr. 550 kr

Visa telefonnummer

Ringvägen 109, Stockholm - visa på karta

Om Ekhamre Kiropraktik

Välkommen till Ekhamre Kiropraktik!

Hos Ekhamre Kiropraktik kan jag hjälpa dig med både akuta och långvarig besvär i kroppens rörelseapparat. Jag arbetar med att återställa funktion och reducera värk samt smärta för att öka ditt välmående.

Min mottagning ligger på bottenplan på Ringvägen 109, cirka 100 meter från Ringens Köpcentrum i Skanstull.

Akut kiropraktorbehandling

Om du får akuta problem/besvär och behöver snabb hjälp kan jag erbjuda akut kiropraktorbehandling. Lättast är då att kontakta mig via telefon så ordnar vi en lösning.

Specialiserad på fotsmärta

Jag har specialiserat mig på fötter och olika typer av fotsmärtor och kan bland annat behandla hälsporre, hälsenebesvär och framfotssmärtor.

Jag utför även idrottsmassage som riktar sig till dig som vill få ordentligt uppmjukade muskler, kanske innan en tävling eller liknande. Massagen mjukar upp muskler och ökar blodcirkulationen som snabbar på återhämtningen.

Kontakta mig för att boka en tid!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Ekhamre Kiropraktik

• Kiropraktorbehandling

fr. 550 kr Vardagar: Nybesök 650 kr, Återbesök 550 kr, Helger: Nybesök 850 kr, Återbesök 750 kr

Målet med en kiropraktorbehandling är att minska smärta och återställa kroppens normala funktion i leder, muskler och nervsystem. På Ekha... Läs mer

• Fotsmärta

Jag är specialiserad på smärta och besvär i fötter Hos mig på Ekhamre Kiropraktik kan jag bland annat hjälpa till att behandla: Plan... Läs mer

• Nackspärr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet. Va... Läs mer

• Smärta i ländrygg

Upplever du smärta i ländryggen? Smärta i ländryggen kan bero på olika orsaker och två vanliga former av ryggont är rygginsufficiens och ... Läs mer

Vägbeskrivning

Kliniken ligger ca 100 m från Skanstulls T-bana, intill Wallins Bageri och Konditori.
Portkod: Ringknappen, Fyrkant, 9876.
Kliniken är belägen längst in i korridoren på markplan.

Uppskattad färdtid

• 19:47 - 19 nov, 2016

• 12:17 - 13 nov, 2016 skrev:

Väldigt duktig, rekommederas

• 11:15 - 08 nov, 2016 skrev:

Läkaren sa att jag hade ont i fötterna för att jag var plattfot och att smärtan i mina knän berodde på att jag hade schlatter i knäna. Han sa att jag skulle dra ner på min träning och rekommenderade att jag skaffade inlägg till skorna. När jag varit hos Thobias Ekhamre två gånger var smärtan i knäna och fötterna borta. Några inlägg behöver jag inte och kan träna precis som jag ska. // Alicia 12 år

• Aktivera Kiropraktik och Privatvård Tillgängligheten verkar bättre hos er än konkurrenter men ni har mycket bokat. - Gustav Cedenholm
    • BB Stockholm Family Ekerö Superbra hjälp med alla frågor osv. Johanna är super! :) - Malin Jonsson
    • Rosenlunds vårdcentral Detta är en riktigt dålig vårdcentral. Rekommenderas inte. - Moa Larsson
    • Rehdo Ett bra bemötande av en läkare som bryr sig samt tar sig tiden att lyssna på sin patient. Kunnig inom sin profession och som har hjälpt mig ... - Tatjana Sadkov