Kiropraktorbehandling

Ekhamre Kiropraktik - Södermalm, Stockholm

Målet med en kiropraktorbehandling är att minska smärta och återställa kroppens normala funktion i leder, muskler och nervsystem.

På Ekhamre Kiropraktik behandlar jag både akuta och långvariga besvär samt undersöker och behandlar funktionella störningar i kroppen som inte hunnit ge symtom/smärta än.

Hur går en kiropraktorbehandling till?

Ett nybesök tar ca 45 minuter och ett återbesök tar 30 min.

Vid ett nybesök genomför jag en bred hälsoundersökning och kiropraktisk undersökning för att skapa en tydlig bild av dina besvär. När diagnosen är ställd sker eventuell behandling, vid behov remitterar jag dig vidare till annan vårdgivare.

Vid ett återbesök går vi igenom hur dina besvär har förändrats sedan ditt senaste besök, sedan utför jag lämplig behandling.

Olika typer av kiropraktiska behandlingsmetoder

Den behandlingsteknik jag använder främst är kiropraktisk manipulation (ledjustering). Då appliceras en snabb och precis rörelse i en led för att återställa normal funktion och rörlighet.

Jag använder även mjukdelstekniker som triggerpunktsbehandling, stretching och töjning. Kombinationen av manipulation och mjukdelstekniker har visat sig vara väldigt effektivt.

Oftast får du med dig hemövningar och tips på saker du ska göra/undvika att göra, så att du kan själv kan förebygga besvär och/eller påskynda behandlingsresultatet.

Kontakta Ekhamre Kiropraktik för att boka en kiropraktorbehandling!

Informationen uppdaterades 21 februari 2017 av Vården.se

fr. 550 kr

Visa telefonnummer

Ringvägen 109, Stockholm - visa på karta

Om Ekhamre Kiropraktik

Välkommen till Ekhamre Kiropraktik!

Hos Ekhamre Kiropraktik kan jag hjälpa dig med både akuta och långvarig besvär i kroppens rörelseapparat. Jag arbetar med att återställa funktion och reducera värk samt smärta för att öka ditt välmående.

Min mottagning ligger på bottenplan på Ringvägen 109, cirka 100 meter från Ringens Köpcentrum i Skanstull.

Akut kiropraktorbehandling

Om du får akuta problem/besvär och behöver snabb hjälp kan jag erbjuda akut kiropraktorbehandling. Lättast är då att kontakta mig via telefon så ordnar vi en lösning.

Specialiserad på fotsmärta

Jag har specialiserat mig på fötter och olika typer av fotsmärtor och kan bland annat behandla hälsporre, hälsenebesvär och framfotssmärtor.

Jag utför även idrottsmassage som riktar sig till dig som vill få ordentligt uppmjukade muskler, kanske innan en tävling eller liknande. Massagen mjukar upp muskler och ökar blodcirkulationen som snabbar på återhämtningen.

Kontakta mig för att boka en tid!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Ekhamre Kiropraktik

• Fotsmärta

fr. 550 kr Vardagar: Nybesök 650 kr, Återbesök 550 kr, Helger: Nybesök 850 kr, Återbesök 750 kr

Jag är specialiserad på smärta och besvär i fötter Hos mig på Ekhamre Kiropraktik kan jag bland annat hjälpa till att behandla: Plan... Läs mer

• Ryggskott

Ryggskott innebär smärta i ländryggen och kan vara kopplad till nerver, leder, diskar och/eller muskler eller bindväv. Ryggskott är vanligt ... Läs mer

• Nackspärr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet. Va... Läs mer

• Smärta i ländrygg

Upplever du smärta i ländryggen? Smärta i ländryggen kan bero på olika orsaker och två vanliga former av ryggont är rygginsufficiens och ... Läs mer

Vägbeskrivning

Kliniken ligger ca 100 m från Skanstulls T-bana, intill Wallins Bageri och Konditori.
Portkod: Ringknappen, Fyrkant, 9876.
Kliniken är belägen längst in i korridoren på markplan.

Uppskattad färdtid

• 19:47 - 19 nov, 2016

• 12:17 - 13 nov, 2016 skrev:

Väldigt duktig, rekommederas

• 11:15 - 08 nov, 2016 skrev:

Läkaren sa att jag hade ont i fötterna för att jag var plattfot och att smärtan i mina knän berodde på att jag hade schlatter i knäna. Han sa att jag skulle dra ner på min träning och rekommenderade att jag skaffade inlägg till skorna. När jag varit hos Thobias Ekhamre två gånger var smärtan i knäna och fötterna borta. Några inlägg behöver jag inte och kan träna precis som jag ska. // Alicia 12 år