Kognitiv beteendeterapi (KBT)

Slussen Hypnos & Psykoterapi - Södermalm, Stockholm

Kognitiv beteendeterapi (KBT) är ofta en korttidsterapi vilket betyder att du vanligen träffar din terapeut mellan fem och tjugo gånger. Den kan även vara betydligt längre.

KBT är:

• Målinriktat
  • Konkret
  • Evidensbaserat

Kognitiv beteendeterapi kan leda till snabb positiv förbättring när det gäller symptom som depression, ångest, och paniksyndrom. Med hjälp av kognitiv beteendeterapi kan du få bättre förståelse för känslomässiga svårigheter, öka din självkänsla, och förebygga starka känslosvängningar.

Välkommen att kontakta oss på Slussen Hypnos & Psykoterapi!

Behandlingen utförs av

• Lina Skantze

Telefon 070-433 70 71 E-post lina.slussen@gmail.com

Arbetar med individuell psykoterapi med eller utan klinisk hypnos. Även KBT, schematerapi, traumaterapi, stresshantering.

Socionom

Visa telefonnummer

Pustegränd 6, (Vid Hornsgatspuckeln), Stockholm - visa på karta

• Måndag - Fredag 08:00 - 19:30 Enligt överenskommelse

Om Slussen Hypnos & Psykoterapi

Mottagningarna Grinden, Aktiv Psykoterapi och Samtalsterapi Stockholm har flyttat ihop och tillsammans är vi Slussen Hypnos & Psykoterapi.

På Slussen Hypnos & Psykoterapi arbetar vi med psykoterapi enskilt, med par och med familjeterapi. Vi är alla legitimerade psykoterapeuter och erbjuder olika metoder i terapiarbetet; klinisk hypnos, Ego-state terapi, EMDR, KBT och Schematerapi.

Vi arbetar även med handledning, för psykoterapeuter och inom organisationer.

Samkönade par och regnbågsfamiljer välkomnas. Therapy in English is available.

Våra behandlingar

Vi erbjuder kort- och långtidsbehandlingar vid trauma, relationsproblem, stress, sömnstörningar, ångest, fobier, vid sviktande självförtroende/självkänsla, depression, mm.

Psykoterapeuten rådgör med dig och anpassar behandlingsmetod utifrån just dina behov, önskemål och förutsättningar.

Vad innebär det att jobba med klinisk hypnos?

Att arbeta med hypnos är att bjuda in upplevelsedelar av hjärnan, att i ett avslappnat tillstånd nå och använda inre bilder, sinnesintryck mm, vilket ofta är ett mycket verksamt sätt att åstadkomma förändring av olika slag. All terapi är ett arbete, men med hypnos blir det ofta mer lustfyllt, kreativt, och går ofta fortare än vid enbart samtal.

Hypnos är verksamt eller mycket verksamt inom all psykoterapi, men även vid en rad olika symtom såsom sömnstörningar, högt blodtryck, stresskänslighet, IBS, smärtproblematik och fibromyalgi.

Vid beroendeproblematik som att sluta röka/snusa, och socker/viktkontroll, alkohol, är hypnos ofta väldigt effektivt sätt att åstadkomma förändring. Vi tar även emot tandvårdsrädda patienter, för Hypno-birthing (förlossningsförberedelse) och för att förbereda inför operation.

Välkommen att höra av dig!

Galleri Anigo på Pustegränd 6

På Slussen Hypnos & Psykoterapi har vi en galleri-del där vi driver Galleri Anigo. Du kan läsa mer om den på www.anigo.se

Galleri Anigo hos Slussen Hypnos & Psykoterapi

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Slussen Hypnos & Psykoterapi

• Individualterapi

På Slussen Hypnos & Psykoterapi erbjuder vi kort- och långtidsterapi på relationell grund. Vi erbjuder även möjligheten att använda hypn... Läs mer

• Parterapi

Hos oss på Slussen Hypnos & Psykoterapi erbjuder vi parterapi på relationell och systemisk grund, och vi använder hypnosinslag med de pa... Läs mer

• Familjeterapi

Hos oss på Slussen Hypnos & Psykoterapi tar vi emot familjer för familjesamtal/familjeterapi. När behöver man gå i familjeterapi? ... Läs mer

• Hypnos

Hypnospsykoterapi är behandlingsarbete med hypnos som metod. Hypnos används för att fördjupa patientens kontakt med sitt inre och förstärka ... Läs mer

• EGO-State Terapi

Vi erbjuder EGO-State Terapi hos oss. Kontakta oss för att boka en tid! Läs mer

• EMDR

På Slussen Hypnos & Psykoterapi erbjuder vi EMDR hos Marianne. Kontakta oss för att boka en tid! Läs mer

• Schematerapi

På Slussen Hypnos & Psykoterapi erbjuder vi schematerapi. Hur fungerar schematerapi? Schematerapi är en av flera former av KBT. I... Läs mer

• Handledning

Vi kan hjälpa er med handledning med inriktning mot psykoterapi och ledarskap/organisation. Kontakta oss för mer information! Läs mer

• Hypnosutbildning

27 000 kr 1800 kr per dag + moms (Totalt 27 000 kr + moms) Delbetalning accepteras.

Grundkurs i klinisk hypnos Metoden förenar känsla och intellekt och är både upplevande och jagstärkande med kognitiva inslag. Varje hö... Läs mer

Vägbeskrivning

Tunnelbana och buss till Slussen

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 13:20 - 10 maj, 2016 skrev:

Jag har varit storrökare i över 30 år, efter två möten med Inger så slutade jag tvärt. Helt fantastiskt, nu har det gått 5 veckor och jag tänker inte ens på att röka! Äntligen slipper jag att stinka rök, tack Inger!

• 14:10 - 24 nov, 2014 skrev:

Efter 26 års beroende av snus så bestämde jag mig för att prova hypnos för att bli snusfri. Jag träffade Inger vid två tillfällen i mars 2014 och nu åtta månader efteråt är det fortfarande nästan lite overkligt att det fungerade så bra! Inger är en fantastisk person som inger förtroende och utstrålar värme, det är ingen tvekan om att hon har lång erfarenhet och vet vad hon håller på med. Jag är oändligt tacksam för hjälpen och njuter av varje snusfri dag!!

• 10:34 - 22 okt, 2014 skrev:

Jag har gått hos Inger Lundmark i omgångar vid olika skeden av mitt liv och mitt mående. Inger har alltid varit inkännande och har alltid mött mig där jag för tillfället befunnit mig i min utveckling. Med respekt, värme och genom att vara flexibel inför mina behov, har hon hjälpt mig att komma vidare och uppåt i livet. Jag lever, vilket jag inte är säker på att jag hade gjort utan Ingers trygghet och hennes varma bemötande. Nu lever jag inte bara, utan nu vill jag dessutom verkligen leva. Jag känner en djup tacksamhet inför det medmänskliga, varma omhändertagandet som Inger har givit mig när jag som mest behövt det. Tack Inger!

• 15:01 - 05 okt, 2013 skrev:

Jag har känt mig mycket trygg och haft stor tillit till min terapeut under några år av hypnosterapi på Grinden. Jag har fått redskap att ta hand om mig själv och mina starka känslor. Jag har lättare att förhålla mig till det som händer i mitt liv och har mer avspända relationer både yrkesmässigt och privat. Idag har jag mer kontakt med min sårbarhet, min styrka och mitt mod att vara den jag är. Jag är mer öppen och vågar kommunicera mina känslor och tankar i mycket större utsträckning och känner mig mer äkta och hemma mig. Jag känner tacksamhet för att jag gav mig själv chansen att gå i hypnosterapi.

• 14:25 - 03 okt, 2013 skrev:

Jag hade gått i sex år i psykodynamisk terapi och stod nu inför att ta mig ut ur både depression och lossa gamla barndomstyngder. Med hjälp av Inger Lundmark och hennes hypnosterapi kunde jag gå till djupet med mina barndomsupplevelser, få hjälp att förhålla mig till dem och lära mig skilja på mig själv som barn och som vuxen. Jag fick också verktyg för att upprätta inre gränser och och även bryta mig loss från destruktiva sammanhang, beteenden och mönster. Jag fick i henne en trygg följeslagare i mina egna tillbakablickar. Det hjälpte mig att hitta fram till den jag vill vara och är. Jag skrev om mina upplevelser och det blev den slutgiltiga pusselbiten till att bli en helare och vuxen människa. Hypnosterapin blev ett konkret och ett direkt livsavgörande steg på den vägen. Jag har rekommenderat Inger Lundmark till många av mina vänner och kommer fortsätta att göra det!

• Zebrakliniken Jag fick perfekt syn efter min behandling mot efterstarr kunde använda glasögon som jag fick för 7 år sedan mycket bra klinik med trevlig pe... - Allan Nilsson
    • Studentgyn Jättebra mottagning där man alltid känner sig trygg och välkommen! Väldigt bra mottagande. - Camilla
    • Tandläkare Guzman Trullenque Fantastiskt tandläkare med stor kompetens, trevligt bemötande av alla på mottagningen tandsköterskor och administration. Rekomenderar stark - Ewa Hjelte
    • Tandläkare Annika Ireblad Jätte bra service rekommenderar starkt eftersom dom här tandläkarna alltid är glada och jag är inte längre rädd för att gå till tandläkaren.... - Åke
    • Cityhälsan Centrum Jag har fått kallelser med fel tider på 3ggr under loppet av ca 2-3 år, sen pratar personalen mellan varandra som om det är jag som felat. "... - Lalana Isabelle