Slussen Hypnos & Psykoterapi

Pustegränd 6, (Vid Hornsgatspuckeln), Stockholm

Slussen Hypnos & Psykoterapi

Med anledning av coronaviruset

Under corona-tiden arbetar vi på mottagningen med dig som är symptomfri, samt digitalt med dig som är i karantän eller ej vill åka kommunalt.

Om Slussen Hypnos och Psykoterapi

På Slussen Hypnos & Psykoterapi arbetar vi med psykoterapi enskilt, med par och med familjeterapi. Therapy in English is available. Vi är alla legitimerade psykoterapeuter och erbjuder olika metoder i terapiarbetet; klinisk hypnos, Ego-state terapi, EMDR, KBT och Schematerapi.

Vi arbetar även med handledning, för psykoterapeuter och inom organisationer.

Våra behandlingar

Vi erbjuder kort- och långtidsbehandlingar vid trauma, relationsproblem, stress, sömnstörningar, ångest, fobier, vid sviktande självförtroende/självkänsla, depression, mm.

Psykoterapeuten rådgör med dig och anpassar behandlingsmetod utifrån just dina behov, önskemål och förutsättningar.

Vad innebär det att jobba med klinisk hypnos?

Att arbeta med hypnos är att bjuda in upplevelsedelar av hjärnan, att i ett avslappnat tillstånd nå och använda inre bilder, sinnesintryck mm, vilket ofta är ett mycket verksamt sätt att åstadkomma förändring av olika slag. All terapi är ett arbete, men med hypnos blir det ofta mer lustfyllt, kreativt, och går ofta fortare än vid enbart samtal.

Hypnos är verksamt eller mycket verksamt inom all psykoterapi, men även vid en rad olika symtom såsom sömnstörningar, högt blodtryck, stresskänslighet, IBS, smärtproblematik och fibromyalgi.

Vid beroendeproblematik som att sluta röka/snusa, och socker/viktkontroll, alkohol, är hypnos ofta väldigt effektivt sätt att åstadkomma förändring. Vi tar även emot tandvårdsrädda patienter, för Hypno-birthing (avdragsgill förlossningsförberedelse) och för att förbereda inför operation.

Hypnosutbildning - Vi erbjuder grundkurs samt fortsättningskurs i klinisk hypnos.

Lär dig mer om hypnos i P1:s Kropp & Själ

Den 22 september 2020 diskuterades ämnet hypnos i P1:s program Kropp & Själ. Tillsammans med flera experter var Inger Lundmark med och redde ut de föreställningar som finns kring hypnos och varför det är en metod som ofta uppfattas som hokus pokus. Du kan lyssna på programmet här: https://sverigesradio.se/avsnitt/1570601

Välkommen att höra av dig!

Informationen uppdaterades 16:41 - 30 sep, 2020

Boka behandling