Hälsporre hos Idrottscomfort i Gustavsberg

Mölnvik, Gustavsberg - Visa på karta

Hälsporre

Har du kämpat för att bli av med din hälsporre? Vi har lång erfarenhet av att hjälpa patienter som lidit av hälsporre, ofta har de provat alla möjliga behandlingar innan de till slut blir av med problemet med hjälp av våra sulor.

I de flesta fall är formgjutna sulor den bästa lösningen på hälsporre.

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belastas när vi står, går och springer.

Finns det några vanliga symtom?

Ett vanligt symtom är känslan av smärta och ömhet i hälen i de första stegen man går efter stillasittande. Exempelvis när man kliver upp ur sängen på morgonen. Smärtan känns ofta under eller på insidan av hälen. Smärtans styrka kan variera från lättare obehag till kraftigt brännande.

Plantar fascit

Inflammation i senfästet på hälbenets främre del, plantar fascit, kallas också falsk hälsporre. När man ignorerar skadan blir det en kalkpåbyggnad i fästet, det blir som en pinne. Det är hälsporre.

Hos oss på Idrottscomfort kan vi hjälpa dig med dina besvär kring hälsporre.

Informationen uppdaterades 28 september 2015 av Vården.se

Om Idrottscomfort

Idrottscomfort drivs av ortopedtekniker Roger Hallberg. Han är fot- och ledspecialist och han kan hjälpa dig med dina problem med sulor, fotbäddar och skoinlägg oavsett vart i Stockholm du befinner dig.

Att veta vad som skall förändras och hur det skall justeras kräver kunskap och lång erfarenhet.

Vanliga skador Idrottscomfort behandlar

Några av de vanligaste skadorna du kan få hjälp med hos Idrottscomfort är:

• Hallux Valgus
  • Ländryggsproblem
  • Hälseneproblem
  • Mortons syndrom

Mobil mottagning - arbetar över hela Stockholm

För att göra det så enkelt som möjligt för dig som patient så sker alla behandling och utprovning hos dig eller på ditt jobb - när det passar dig.

Utbildad ortopedtekniker

Roger är utbildad ortopedtekniker och ortopedskomakare och har utbildning i anatomi, fysiologi, biomekanik och idrottsskador. Han är även utbildad friidrottstränare med god kunskap i löpteknik och har öga för teknik.

Varmt välkommen att kontakta mig för hjälp!

Informationen uppdaterades 28 september 2015 av Vården.se

Behandlingar hos Idrottscomfort

Ortopediska sulor / fotbäddar hos Idrottscomfort i Gustavsberg

Jag kommer hem till dig, till företag och er personal för att gjuta fotbäddar/ortopediska sulor på plats. Jag gör de i belastningsläge. Det ...

Besvär och behandling av fot hos Idrottscomfort i Gustavsberg

Kan du inte promenera eller träna? Har du en lättare skada som du ignorerar? Står du på hårt underlag och blir trött efter en arbetsdag? ...

Hälsporre hos Idrottscomfort i Gustavsberg

Hallux Valgus hos Idrottscomfort i Gustavsberg

Lider du av Hallux Valgus? Här på Idrottscomfort har vi stor erfarenhet av att hjälpa patienter som lider av Hallux Valgus. Ofta har man...

Roger Hallberg

Jag har utbildning i anatomi, fysiologi, biomekanik och idrottsskador. Utbildningen har jag fått på Lillsveds GFHS och genom friidrottens utbildningprogram.

Är utbildad tränare i friidrott med god kunskap i löpteknik och har ett bra öga för teknik.

Är ortopedskomakare med bra kunskap av skobyggnader för de med benlängdsskillnad. Min kunskap i biomekanik är till stor nytta vid belastningsproblem.

Karta - Mölnvik, Gustavsberg

12:14 - 25 sep, 2015