Besvär och behandling av fot hos Idrottscomfort i Gustavsberg

Mölnvik, Gustavsberg - Visa på karta

Besvär och behandling av fot

Vid en ortopedteknisk analys kan lösningen på ditt problem bli att använda ortopedtekniska fotbäddar med belastad avgjutning.

Vad är fotbäddar?

En felaktig mekanik i foten leder till förändringar i belastningen av nästan alla leder i kroppen, något som i sin tur leder till skador. Fotbäddarna justerar och rätar upp mekaniken. De stödjer även vid frånskjutsfasen som är den mest belastande fasen i rörelsecykeln (gång/löpsteget).

Inläggen är stabila och flexibla/dynamiska precis som fötterna är och de tappar aldrig sin gjutna form.

Tillverkning av inlägg (fotbäddar) med belastande avgjutning

Vid tillverkning av fotbäddar kommer jag hem till dig eller till din arbetsplats och gör fotbäddarna på plats. Det tar cirka 30 min och de går att använda direkt.

Besöker inleds med en fotanalys där jag tittar på belastningen på foten i din gång och hållning. Jag tittar även på fötternas rörlighet och om dessa påverkar dina besvär.

Efter analysen gjuts sulorna under belastning, dvs. att du står på sulorna medan de formas efter din fot. Därefter slipas de till och anpassas till dina skor. Det är inga problem att justera dessa i efterhand om det skulle behövas.

Tips och råd

Vid ett besök ger jag tips på rehabiliteringsövningar för att du snabbare ska må bättre. Jag ger även tekniska råd vid löpträning utifrån din hållning och ditt rörelsemönster. En bra löpteknik minskar nämligen också belastningen.

Välkommen att kontakta mig för mer information!

Informationen uppdaterades 28 september 2015 av Vården.se

Om Idrottscomfort

Idrottscomfort drivs av ortopedtekniker Roger Hallberg. Han är fot- och ledspecialist och han kan hjälpa dig med dina problem med sulor, fotbäddar och skoinlägg oavsett vart i Stockholm du befinner dig.

Att veta vad som skall förändras och hur det skall justeras kräver kunskap och lång erfarenhet.

Vanliga skador Idrottscomfort behandlar

Några av de vanligaste skadorna du kan få hjälp med hos Idrottscomfort är:

• Hallux Valgus
  • Ländryggsproblem
  • Hälseneproblem
  • Mortons syndrom

Mobil mottagning - arbetar över hela Stockholm

För att göra det så enkelt som möjligt för dig som patient så sker alla behandling och utprovning hos dig eller på ditt jobb - när det passar dig.

Utbildad ortopedtekniker

Roger är utbildad ortopedtekniker och ortopedskomakare och har utbildning i anatomi, fysiologi, biomekanik och idrottsskador. Han är även utbildad friidrottstränare med god kunskap i löpteknik och har öga för teknik.

Varmt välkommen att kontakta mig för hjälp!

Informationen uppdaterades 28 september 2015 av Vården.se

Behandlingar hos Idrottscomfort

Ortopediska sulor / fotbäddar hos Idrottscomfort i Gustavsberg

Jag kommer hem till dig, till företag och er personal för att gjuta fotbäddar/ortopediska sulor på plats. Jag gör de i belastningsläge. Det ...

Besvär och behandling av fot hos Idrottscomfort i Gustavsberg

Kan du inte promenera eller träna? Har du en lättare skada som du ignorerar? Står du på hårt underlag och blir trött efter en arbetsdag? ...

Hälsporre hos Idrottscomfort i Gustavsberg

Har du kämpat för att bli av med din hälsporre? Vi har lång erfarenhet av att hjälpa patienter som lidit av hälsporre, ofta har de provat al...

Hallux Valgus hos Idrottscomfort i Gustavsberg

Lider du av Hallux Valgus? Här på Idrottscomfort har vi stor erfarenhet av att hjälpa patienter som lider av Hallux Valgus. Ofta har man...

Roger Hallberg

Jag har utbildning i anatomi, fysiologi, biomekanik och idrottsskador. Utbildningen har jag fått på Lillsveds GFHS och genom friidrottens utbildningprogram.

Är utbildad tränare i friidrott med god kunskap i löpteknik och har ett bra öga för teknik.

Är ortopedskomakare med bra kunskap av skobyggnader för de med benlängdsskillnad. Min kunskap i biomekanik är till stor nytta vid belastningsproblem.

Karta - Mölnvik, Gustavsberg

12:14 - 25 sep, 2015