Ortopediska sulor / fotbäddar hos Idrottscomfort i Gustavsberg

Mölnvik, Gustavsberg - Visa på karta

Ortopediska sulor / fotbäddar

Jag kommer hem till dig, till företag och er personal för att gjuta fotbäddar/ortopediska sulor på plats. Jag gör de i belastningsläge. Det tar ca 30 min och ni får sulorna direkt.

Jag ger även råd om teknik och träning, både förebyggande och rehabilitering.

En felaktig mekanik i foten förändrar belastningen av nästan alla leder i kroppen som kan medföra skador till exempel vid löpning. Vi går nästan tolv varv runt jordklotet under vår livstid. Då är fötterna viktiga för att må bra.

Vanliga skador

Några av de vanligaste skadorna jag jobbar med är:

• Hallux Valgus
  • Ländryggsproblem
  • Hälseneproblem
  • Mortons syndrom

Ortopediska fotbäddar

Med hjälp av ortopediska fotbäddar och fotinlägg kan vi korrigera felställningar, stödja upp fotvalv och avlasta specifika områden.

Välkommen att kontakta Idrottscomfort för mer information!

Informationen uppdaterades 28 september 2015 av Vården.se

Om Idrottscomfort

Idrottscomfort drivs av ortopedtekniker Roger Hallberg. Han är fot- och ledspecialist och han kan hjälpa dig med dina problem med sulor, fotbäddar och skoinlägg oavsett vart i Stockholm du befinner dig.

Att veta vad som skall förändras och hur det skall justeras kräver kunskap och lång erfarenhet.

Vanliga skador Idrottscomfort behandlar

Några av de vanligaste skadorna du kan få hjälp med hos Idrottscomfort är:

• Hallux Valgus
  • Ländryggsproblem
  • Hälseneproblem
  • Mortons syndrom

Mobil mottagning - arbetar över hela Stockholm

För att göra det så enkelt som möjligt för dig som patient så sker alla behandling och utprovning hos dig eller på ditt jobb - när det passar dig.

Utbildad ortopedtekniker

Roger är utbildad ortopedtekniker och ortopedskomakare och har utbildning i anatomi, fysiologi, biomekanik och idrottsskador. Han är även utbildad friidrottstränare med god kunskap i löpteknik och har öga för teknik.

Varmt välkommen att kontakta mig för hjälp!

Informationen uppdaterades 28 september 2015 av Vården.se

Behandlingar hos Idrottscomfort

Ortopediska sulor / fotbäddar hos Idrottscomfort i Gustavsberg

Besvär och behandling av fot hos Idrottscomfort i Gustavsberg

Kan du inte promenera eller träna? Har du en lättare skada som du ignorerar? Står du på hårt underlag och blir trött efter en arbetsdag? ...

Hälsporre hos Idrottscomfort i Gustavsberg

Har du kämpat för att bli av med din hälsporre? Vi har lång erfarenhet av att hjälpa patienter som lidit av hälsporre, ofta har de provat al...

Hallux Valgus hos Idrottscomfort i Gustavsberg

Lider du av Hallux Valgus? Här på Idrottscomfort har vi stor erfarenhet av att hjälpa patienter som lider av Hallux Valgus. Ofta har man...

Roger Hallberg

Jag har utbildning i anatomi, fysiologi, biomekanik och idrottsskador. Utbildningen har jag fått på Lillsveds GFHS och genom friidrottens utbildningprogram.

Är utbildad tränare i friidrott med god kunskap i löpteknik och har ett bra öga för teknik.

Är ortopedskomakare med bra kunskap av skobyggnader för de med benlängdsskillnad. Min kunskap i biomekanik är till stor nytta vid belastningsproblem.

Karta - Mölnvik, Gustavsberg

12:14 - 25 sep, 2015