600 kr

20 min återbesök 500 kr

Tideliusgatan 12, plan 4 - Visa på karta

Kiropraktor Eva Eastwood - Södermalm, Stockholm

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belastas när vi står, går och springer.

Finns det några vanliga symtom?

Ett vanligt symtom är känslan av smärta och ömhet i hälen i de första stegen man går efter stillasittande. Exempelvis när man kliver upp ur sängen på morgonen. Smärtan känns ofta under eller på insidan av hälen. Smärtans styrka kan variera från lättare obehag till kraftigt brännande.

Hos mig, kiropraktor Eva Eastwood, kan jag hjälpa dig med dina besvär kring hälsporre. Utan behandling kan det ta upp till ett år för hälsporren att försvinna.

Nedan följer exempel på egenvård för hälsporre:

• Se till att du har ett par ordentliga skor som passar dina fötter. Det finns en speciellt utformad hälkopp att lägga i skorna som trycker ihop fettkudden under hälen vilket kan ge avlastning.

• Stretching av vadmuskel. Rådgör gärna med oss för tips på bra övningar.

• Tejpning (för att ge stabilitet).

• Undvik träningsformer som löpning och längre promenader, framförallt på hårt underlag. Ersätt istället den träningen med cykling och simning där hälen inte utsätts för belastning.

Går det att förebygga en hälsporre?

Att se över sina skor är det första man kan göra. Se också till att alltid värma upp och varva ner ordentligt i samband med träning.

Välkommen att kontakta mig för mer information!

Informationen uppdaterades 01 oktober 2015 av Vården.se

Om Kiropraktor Eva Eastwood

Kiropraktor Eva Eastwood har arbetat med kiropraktik sedan sin examen 1986. Hon har en akademisk utbildning och många års erfarenhet, vilket gör henne intresserad av att kontinuerligt uppdatera sina kunskaper för att på bästa sätt kunna hjälpa sina kunder.

De som kommer till Eastwoods Kiropraktik har oftast ont någonstans i kroppen där rygg-, nack- och axelbesvär hör till de vanligaste åkommorna. Kiropraktor Eva Eastwood arbetar främst med neurologi, kranio-sakral teknik, Network Spinal analys och X-cels ledarskapsprogram.

”Jag jobbar med hela kroppen, alla problem utgår egentligen från nervsystemet och det är det jag kan justera om det är i obalans någonstans.” - Eva Eastwood

Eastwoods Kiropraktik använder sig av erkända och framgångsrika undersökningsmetoder för att lokalisera varifrån besvären kommer och vilka störningar som orsakar dem. Är det kiropraktiken som är den mest lämpliga behandlingsformen bokas en tid för att påbörja behandling.

Skulle det visa sig att någon annan form av behandling är mer lämplig, ser Eastwoods Kiropraktik till att du kommer i kontakt med rätt typ av vård.

Informationen uppdaterades 01 oktober 2015 av Vården.se

Behandlingar hos Kiropraktor Eva Eastwood

Kiropraktorbehandling hos Kiropraktor Eva Eastwood i Stockholm

fr. 600 kr 20 min återbesök 500 kr

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler och smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom ...

Nackspärr hos Kiropraktor Eva Eastwood i Stockholm

fr. 600 kr 20 min återbesök 500 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n...

Hälsporre hos Kiropraktor Eva Eastwood i Stockholm

Tennisarmbåge hos Kiropraktor Eva Eastwood i Stockholm

600 kr 20 min återbesök 500 kr

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ...

Ryggskott hos Kiropraktor Eva Eastwood i Stockholm

600 kr 20 min återbesök 500 kr

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfre...

Eva Eastwood

Leg. kiropraktor