fr. 600 kr

20 min återbesök 500 kr

Tideliusgatan 12, plan 4 - Visa på karta

Kiropraktor Eva Eastwood - Södermalm, Stockholm

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En nackspärr kan sitta i flera veckor.

Vad kan orsaka nackspärr?

En orsak kan vara om man har suttit med nacken i direkt vinddrag och blivit kall om den. Den kan också utlösas av en olämplig sovposition eller om man har gjort en allt förhastad rörelse med nacken. Ibland behöver nackspärr inte ha någon påtaglig orsak.

Om du har nackspärr och vill att den ska försvinna snarast möjligast kan jag, kiropraktor Eva Eastwood, hjälpa dig med det genom mina behandlingsmetoder.

Vad kan jag själv göra om jag har fått nackspärr?

• Se till att hålla din nacke varm. Förse gärna nacken med en halsduk eller en vetesäck som man kan värma i mikron. En varm dusch kan också göra nacken gott.

• Det är bra att röra på sig om man har fått nackspärr, dock med viss försiktighet.

• Receptfria värktabletter innehållande Paracetamol bidrar också till minskad smärta.

Finns det något jag kan göra för att förebygga nackspärr?

Regelbunden motion och stärkt nackmuskulatur kan minska risken för nackspärr. Att tänka på sin arbetsposition, både på jobbet och privat, är också viktigt. Om man ofta vaknar med stel nacke kan man behöva se över sin kudde.

Välkommen att kontakta mig!

Informationen uppdaterades 01 oktober 2015 av Vården.se

Om Kiropraktor Eva Eastwood

Kiropraktor Eva Eastwood har arbetat med kiropraktik sedan sin examen 1986. Hon har en akademisk utbildning och många års erfarenhet, vilket gör henne intresserad av att kontinuerligt uppdatera sina kunskaper för att på bästa sätt kunna hjälpa sina kunder.

De som kommer till Eastwoods Kiropraktik har oftast ont någonstans i kroppen där rygg-, nack- och axelbesvär hör till de vanligaste åkommorna. Kiropraktor Eva Eastwood arbetar främst med neurologi, kranio-sakral teknik, Network Spinal analys och X-cels ledarskapsprogram.

”Jag jobbar med hela kroppen, alla problem utgår egentligen från nervsystemet och det är det jag kan justera om det är i obalans någonstans.” - Eva Eastwood

Eastwoods Kiropraktik använder sig av erkända och framgångsrika undersökningsmetoder för att lokalisera varifrån besvären kommer och vilka störningar som orsakar dem. Är det kiropraktiken som är den mest lämpliga behandlingsformen bokas en tid för att påbörja behandling.

Skulle det visa sig att någon annan form av behandling är mer lämplig, ser Eastwoods Kiropraktik till att du kommer i kontakt med rätt typ av vård.

Informationen uppdaterades 01 oktober 2015 av Vården.se

Behandlingar hos Kiropraktor Eva Eastwood

Kiropraktorbehandling hos Kiropraktor Eva Eastwood i Stockholm

fr. 600 kr 20 min återbesök 500 kr

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler och smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom ...

Nackspärr hos Kiropraktor Eva Eastwood i Stockholm

fr. 600 kr 20 min återbesök 500 kr

Hälsporre hos Kiropraktor Eva Eastwood i Stockholm

600 kr 20 min återbesök 500 kr

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belast...

Tennisarmbåge hos Kiropraktor Eva Eastwood i Stockholm

600 kr 20 min återbesök 500 kr

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ...

Ryggskott hos Kiropraktor Eva Eastwood i Stockholm

600 kr 20 min återbesök 500 kr

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfre...

Eva Eastwood

Leg. kiropraktor