Logo Rentand

Rentand - Södermalm, Stockholm

Hur går behandlingen till?

Hos din tandhygienist/tandläkare tas ett tandavtryck för att tillverka en anpassad blekningsskena som du sedan ska använda hemma, under natten. Innan du går och lägger dig appliceras Opalescence gel i den tunna skenan som sedan placeras på dina tänder.

Hur lång tid tar behandlingen?

Redan efter en natt kan du märka en förändring. Optimalt resultat uppträder vanligtvis när processen har pågått 3–8 nätter. Resultatet varierar mellan olika patienter.

Finns det några biverkningar?

Vissa patienter kan uppleva ökad känslighet för varmt eller kallt under blekningsbehandlingen. Detta är dock övergående och försvinner normalt 48 timmar efter avslutad behandling.

Undvik att bleka dina tänder om du ammar eller är gravid.

Hur länge varar resultatet?

Detta varierar beroende på hur väl du sköter om dina tänder efteråt. Håller du en god munhygien och borstar tänderna morgon och kväll kan ditt resultat hålla i många år.

Kaffe, te, rött vin och tobak påverkar resultatet negativt i förlängningen.

Välkommen att kontakta Rentand för mer information om tandblekning!

Informationen uppdaterades 03 november 2014 av Vården.se

1 750 kr

inkl rengöring alt 170:- per skena för engångs skenor.

Visa telefonnummer

Högbergsgatan 30 A, Stockholm - Visa på karta

Om Rentand

På Rentand arbetar Sanella Lazarevic som är legitimerad tandhygienist med flerårig arbetserfarenhet inom tandvården.

I samarbete med min tandläkarkollega Kerstin Ramsten, hjälper jag dig bland annat med all förebyggande tandvård, tandlossning, karies profylax, tandblekning samt estetisk tandvård.

Vi samarbetar med noga utvalda specialister och tandtekniker.

Akut tandvård

Vid akuta besvär såsom tandvärk, trasig lagning eller andra besvär i munnen erbjuder vi dagligen akuta tider, även som drop-in.

Vi välkomnar möjligheten att få ditt förtroende och erbjuda dig bästa möjliga tandvård!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Rentand

• Tandhygienist

fr. 750 kr

Som tandhygienist arbetar jag framför allt med förebyggande tandvård. Jag ger dig även tips och råd om hur du själv tar hand om dina tänder ... Läs mer

• Tandläkarundersökning

fr. 250 kr Priset gäller om du inte utnyttjat ditt tandvårdsbidrag.

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder... Läs mer

• Kosmetisk tandvård

Kosmetisk tandvård handlar om att förbättra tändernas utseende och estetiska intryck hos personer. Skillnaden till traditionell tandvård är ... Läs mer

• Tandvårdsrädsla

Känner du obehag inför ett besök hos tandläkaren eller tandhygienisten? Att känna obehag inför ett besök är en ganska vanlig känsla och ... Läs mer

Karta - Högbergsgatan 30 A, Stockholm

• 13:32 - 09 dec, 2014 skrev:

Mycket trevligt och professionellt i både behandling och bemötande. Rekommenderas!

• 22:20 - 18 nov, 2014 skrev:

Sanela är jätte duktig och försiktig! Super när man tycker att det är lite obehagligt att ha någon som jobbar i munnen.

• 20:56 - 18 nov, 2014 skrev:

Jag fick snabbt tid som passade mina behöv, på plats var jag professionellt omhändertagen. Behandlingen gick jätte bra och jag fick under behandlingen information om vad som gjordes samt efteråt information och vad jag skulle behöva göra mellan mina behandlingar. Personalen var lugna, lyssnande, tillmötesgående, informativa och snälla.