• 070 - 482 73 14

Gräsgatan 8, Stockholm - Visa på karta

• Måndag - Onsdag 09:00 - 18:00

Psykoterapeut Anneli Ahlmér - Södermalm, Stockholm

En viktig utgångspunkt i psykodynamisk terapi är att psykiska symtom är möjliga att förstå. Det visar sig oftast att det som hände där och då, dvs i ursprungsfamiljen, det påverkar ditt liv också här och nu.

Ibland kan till och med problem i tidigare generationer spela in.

Målet är att försöka förstå oss på vad som lett fram till att du har de symptom du har. Och givetvis se hur du kan hantera situationen för att gå vidare. En oftast insiktsfull mognadsresa till ett rikare, om än inte alltid enklare, liv.

Mer information

För mer info läs gärna på terapeuterna.se eller Riksföreningen PsykoterapiCentrums hemsida; rpc.nu

Informationen uppdaterades 12 april 2017 av Vården.se

Om Psykoterapeut Anneli Ahlmér

Till mig kommer alla sorters människor, yngre och äldre, kvinnor och män, hbtq och hetero. Det är människor med olika kulturell och etnisk bakgrund. Individer och par. Men de har alla en sak gemensamt; de vill må bättre.

Många anledningar

Anledningarna till varför människor söker terapi är många. Det kan till exempel vara relationsproblem, en kris eller dålig självkänsla. Ångest, vilsenhet alternativt jobbiga erfarenheter från uppväxten som påverkar vuxenlivet. Eller som en man enkelt och kortfattat uttryckte det: ”Jag vill känna mig mer levande.”

Olika arbetssätt

Jag arbetar också på olika sätt med olika problem: stödsamtal, korttidsterapi eller långtidsterapi. När det gäller par är jag en av få i Stockholm som anänder EFT, Emotionellt Fokuserad Terapi för par. En av två metoder i världen med evidens, dvs. är vetenskapligt bevisad har effekt. Läs mer på min hemsida!

Men alla terapier börjar på samma sätt; vi träffas förutsättningslöst en gång. Jag får höra mer om vad du vill ha hjälp med. Och du får känna på vem jag är.

Om Anneli Ahlmér

Jag är psykodynamisk psykoterapeut, legitimerad av Socialstyrelsen. (För mer info läs på www.rpc.nu.) Emellanåt använder jag mig också av kognitiva metoder, (KBT). Är dessutom utbildad i affektiv korttidsterapi, councelling samt EFT-parterapi. Bedriver terapi på engelska vid behov.

Har haft privat psykoterapimottagning i snart 15 år, numera på deltid. Är medlem i Riksföreningen PsykoterapiCentrum, RPC samt The International Centre for Excellence in Emotionally Focused Therapy, ICEEFT.

Här kan du läsa en intervju om EFT (Emotionellt Fokuserad Terapi) som Vården.se har gjort med mig!

Informationen uppdaterades 12 april 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Psykoterapeut Anneli Ahlmér

EFT parterapi hos Psykoterapeut Anneli Ahlmér i Stockholm

Den metod jag arbetar med, Emotionellt Fokuserad Terapi för par, EFT, har som mål att få er att inte bara hitta tillbaka till varandra. Ambi...

Psykodynamisk terapi hos Psykoterapeut Anneli Ahlmér i Stockholm

Parterapi hos Psykoterapeut Anneli Ahlmér i Stockholm

Vill ni resonera kring om ni ska fortsätta eller bryta upp? Eller finns det t.ex. en otrohet som behöver hanteras? Vi utforskar vad era prob...

Familjeterapi hos Psykoterapeut Anneli Ahlmér i Stockholm

En tonårsdotter som tycker pappa har svikit. Vuxna barn som inte kommit över föräldrarnas skilsmässa. Exemplen är många där flera personer b...

Psykodynamisk långtidsterapi hos Psykoterapeut Anneli Ahlmér i Stockholm

Att ha tid att utveckla sina tankar, lyssna på sig själv, det ses som en lyx idag. Men quick fix existerar inte. Det måste få sin tid ibland...

Psykodynamisk korttidsterapi hos Psykoterapeut Anneli Ahlmér i Stockholm

Korttidsterapi/stödsamtal hos Psykoterapeut Anneli Ahlmér i Stockholm

Alla varken vill eller behöver gå i terapi under flera terminer. På 10-15 gånger går det att bearbeta en enskild händelse eller ett isolerat...

Otrohet hos Psykoterapeut Anneli Ahlmér i Stockholm

Det finns olika sorters otrohet och olika motiv bakom en affär. Men i de allra flesta fall skapar den ett tillitsbrott i relationen. Att läk...

Anneli Ahlmér

Min utbildning och bakgrund:

• Fördjupningskurs I EFT, New York 2016
  • Sex and EFT, New York 2015
  • Emotionally Focused Therapy for Couples, Lund 2013 samt 2014
  • Fördjupningskurs i Anknytning & Mentalisering 2013
  • Reflekterande samtal, Psykoterapiinstitutet, Karolinska Institutet, Stockholm 2010
  • Legitimerad psykoterapeut, Psykoterapiinstitutet, Karolinska Institutet, Stockholm 2009
  • Korttidsterapi vid SAPU, Stockholms Institut för Psykoterapiutbildning 2005
  • Psykoterapeut, Göteborgs Psykoterapi Institut (GPI) 2002
  • Grupprocesser, AGSLO, Arbetsgruppen för studium av ledarskap och organisation 2000
  • Kurs i Omedvetna psykologiska processer i organisationer samt Organisationsobservation, Karolinska Institutet, Stockholm 1998/99.

Karta - Gräsgatan 8, Stockholm

11:15 - 25 maj, 2018

09:40 - 04 nov, 2016 skrev:

Mötena med dig har verkligen hjälpt oss att bli tryggare med varandra. Ett enormt stort tack från oss båda!

09:39 - 04 nov, 2016 skrev:

Det har varit otroligt lärorikt och vi är så glada över att vi gjorde detta. Stort tack för din kompetens och vägledning.

09:38 - 04 nov, 2016 skrev:

Vi känner att vi nu tagit oss till en lugn och trygg plats i vårt förhållande där vi kan bygga vidare på egen hand.

17:42 - 29 apr, 2015 skrev:

Oj, vad vi har lärt oss om oss själva och om varandra! Och det går framåt hela tiden, sånt känns skönt när det varit så svart och jävligt.

17:41 - 29 apr, 2015 skrev:

Vi var ett gräl ifrån skilsmässa. Nu diskuterar vi ett andra barn. Tack!