Tandvårdsrädsla - behandling med lustgas

Logo Tandvården i Bågen

Tandvården i Bågen - Södermalm, Stockholm

Vi har sedan 25 år hjälp patienter med tandvårdsrädsla. Lustgas är ett fantastiskt hjälpmedel för dig som känner obehag/ångest inför tandvård.

Smärtfritt och lugnt

Det hjälper dig att slappna av. När vi behandlar dig ser vi alltid till att ha gott om dit så att du slipper stress. Tandvård går att bedriva under lugna, smärtfria och värdiga former.

Informationen uppdaterades 19 januari 2017 av Vården.se

Fatburs Brunnsgata 29, Stockholm - Visa på karta

Om Tandvården i Bågen

Vi välkomnar dig till en fräsch mottagning med kompetent personal i trevlig miljö. I över 20 år har vi funnits här på Södermalm och samlat på oss ovärderliga erfarenheter.

Modern teknik - CEREC

Samtidigt vill vi ständigt utvecklas och vi arbetar med den senaste utrustningen inom tandvård. Vi erbjuder bland annat CEREC – krona direkt och snarkskena.

Vi sätter alltid patienten i fokus och är inte nöjda förrän en behandling är perfekt.

Välkommen till Tandvården i Bågen, med tandvård du kan lita på!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandvården i Bågen

• Tandläkarundersökning

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder... Läs mer

• Tandhygienistbehandling

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

• Kronor med CEREC

Nu kan du få porslinskronor, skalfasader på ett besök. Du slipper kladdiga, kväljande avtryck. Hur funger CEREC? Vi scannar (fotograf... Läs mer

• Snarkskena

Vaknar du varje morgon och är trött? Klagar din omgivning på att du snarkar? Vi har sedan många år erfarenhet av att göra snarkskenor. Hu... Läs mer

• Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos ... Läs mer

• Estetisk tandvård

Är du inte nöjd med hur dina tänder ser ut? Du kanske tycker att de är för mörka eller att de står fel. Kanske är de slitna, har fula lagnin... Läs mer

Karta - Fatburs Brunnsgata 29, Stockholm

• 22:06 - 07 jun, 2018 skrev:

Still going strong Henrik ! Den absolut i särklass bästa chef jag haft, tålmodig glad lätt till skratt genuin och helt enklet bäst :) /stormamman Ingela

• 12:39 - 23 okt, 2015 skrev:

Har gått hos Tandvården i Bågen i flera år och är alltid nöjd, otroligt trevligt mottagande från all personal där. Känner mig alltid trygg och inte det minsta rädd när jag kommer dit på besök.

• 19:40 - 22 sep, 2015 skrev:

Numer kan jag, tandvårdsrädd pykiatriker, med förtroende överlämna mig i tandläkare Henriks våld.Han använder nämligen ingen.
    Med grundmurat kunnande, fjäderlätt handlag och ett engagerat personligt bemötande har han fått mig att (nästan) se fram emot nästa besök. Delvis för att jag har så roligt där men också för att alla mina tänder står prydligt uppradade för att tacka för sin överlevnad!!
    Medalj!!!

• 10:11 - 07 maj, 2015 skrev:

Henrik och hela hans team är fantastiska. Henrik är både enormt proffsig i sitt hantverk samtidigt som han alltid är på strålande humör och sprider enorm glädje och energi omkring sig. Han vet precis hur man ska lugna en mycket tandläkarrädd patient genom sitt småprat. Henrik och hans team är hjältar - jag byter aldrig tandläkare.

• 08:42 - 07 maj, 2015 skrev:

Henrik måste vara Sveriges bästa tandäkare. Han är både enormt proffsig i sitt hantverk samtidigt som han alltid är på strålande humör och sprider enorm glädje och energi omkring sig. Han vet precis hur man ska lugna en tandläkarrädd patient genom sitt småprat om det mesta. Man går helt enkelt därifrån som en betydligt lyckligare människa. Han och hans team är hjältar - jag byter aldrig tandläkare.

• 16:49 - 27 apr, 2015 skrev:

Har varit stamkund hos Tandläkare Henrik och hans team sedan tonåren och det är nu över trettio år. Det säger väl allt - De är bara bäst!

• 12:20 - 25 feb, 2015 skrev:

Vilken familjär och trevlig mottagning.
    Efter att tandläkare i många år misshandlat min mun/mina tänder och därmed har utvecklat en rädsla för tandläkare känner jag mig äntligen i trygga händer. Tack hela gänget. Vi ses garanterat igen.

Ser att vi är många Therese som kommenterat. Vilket roligt sammanträffande :)

• 10:56 - 25 feb, 2015 skrev:

Bästa tandläkaren i stan! Omtänksam, professionell och duktig. Gör ingenting i onödan och gör det som behövs med omsorg. Dessutom alltid på gott humör och skämtsam.

• 15:35 - 20 feb, 2015 skrev:

Mycket trevligt bemötande, omtänksamma och professionella! Rekommenderas varmt!

• 15:34 - 18 feb, 2015 skrev:

Jätteduktig tandläkare, har gått hos Henrik i 25år, hela familjen är patienter här. Trevligt bemötande och fräscha lokaler.