Krona på enstaka tand, metall och porslin

Ramstenkliniken AB - Södermalm, Stockholm

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Informationen uppdaterades 01 oktober 2015 av Vården.se

*5 695 kr

* Inkl. Högkostnadsskydd

Visa telefonnummer

Högbergsgatan 30 A,Stockholm - visa på karta

Om Ramstenkliniken AB

De legitimerade tandläkarna Kerstin Ramsten och Ann-Sofie Ramsten utför traditionell-, akut-, estetisktandvård samt implantatbehandlingar. Vår klinik finns på Södermalm i Stockholm.

Vi välkomnar alla typer av patienter, både barn och vuxna. Vi hjälper även gärna tandvårdsrädda patienter att få tandvård.

När mottagningen är stängd kan du vid akut behov av vård vända dig till Akuttandvården S:t Eriks sjukhus på telefon 08-123 15 680.

Välkomna till Ramstenkliniken!

Övriga behandlingar hos Ramstenkliniken AB

* Inkl. Högkostnadsskydd

Vägbeskrivning

T-bana Slussen

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 11:40 - 27 sep, 2014 skrev:

Ni hjälpte mig fantastiskt när jag hade akut tandvärk tusen tack Tacksam patient

• Solna Ortopedmottagning Jag kom hit med smärta och gick härifrån smärtfri. Mycket trevligt bemötande av både bokningspersonal och läkare. - Margit A
    • Husläkaren Kungsladugård Roland Arvidsson Mycket kompetent behandling både från sjuksköterskan till läkaren.Har fått rätt medicinsk behandling plus relevant information, vilket resul... - Margareta Sturemyr
    • Protandvården - Tandläkare Dena Kunnig, säker och trevlig tandläkare. Ärlig och hjäpsam människa.. En tandläkare att lita på.. Jag tycker att beskrivningen professionellt s... - Sundus
    • Jourcentralen Norrköping Fantastisk personal. 👍 - Cai "Armbågen" Öjring
    • Sant Elias Klinik Har vart en stamkund hos dem flera år! Underbar och kunnig läkare, rekommenderas till alla: unga som gamla - J. A.