Tandutdragning

Ramstenkliniken AB - Södermalm, Stockholm

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan bedövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

Informationen uppdaterades 01 oktober 2015 av Vården.se

925 kr

Vanlig utdragning av en tand. Alla moment ingår.Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Visa telefonnummer

Högbergsgatan 30 A,Stockholm - visa på karta

Om Ramstenkliniken AB

De legitimerade tandläkarna Kerstin Ramsten och Ann-Sofie Ramsten utför traditionell-, akut-, estetisktandvård samt implantatbehandlingar. Vår klinik finns på Södermalm i Stockholm.

Vi välkomnar alla typer av patienter, både barn och vuxna. Vi hjälper även gärna tandvårdsrädda patienter att få tandvård.

När mottagningen är stängd kan du vid akut behov av vård vända dig till Akuttandvården S:t Eriks sjukhus på telefon 08-123 15 680.

Välkomna till Ramstenkliniken!

Övriga behandlingar hos Ramstenkliniken AB

* Inkl. Högkostnadsskydd

Vägbeskrivning

T-bana Slussen

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 11:40 - 27 sep, 2014 skrev:

Ni hjälpte mig fantastiskt när jag hade akut tandvärk tusen tack Tacksam patient

• Sabbatsbergs Ögonlaser Väldigt nöjd med min ögonbehandling, hade närsynthet på -3 ca och det korrigerades perfekt. Nu är det ett år sedan och jag är väldigt nöjd. ... - Madeleine Salo
    • Tandläkarteamet Göta Lejon Har gått till tandläkare Viveca Östlihn i många år och är jätte nöjd,jag rekommenderar varmt denna Tandläkare. Man får alltid ett bra och va... - Stefan J
    • Vällingby Tandvårdscenter AB Alltid vänligt bemötande och alltid mycket skickligt arbete. - Lillemor Barklund
    • Solna Husläkarmottagning i Frösunda Dr.Edward är bästa läkaren kunnig personligt bemötade bara roligt att träffa honom. Monica Fong. - Monica Fong
    • Salemtandläkarna Annicka Wadelius Alltid trevligt bemötande och aldrig något krångel. Försöker alltid lösa även de akuta problem som kan uppstå på smidigt sätt. - Reiny Strömstedt