1/7

Tandläkarteamet Göta Lejon

Götgatan 55, 5tr

Tandläkarteamet Göta Lejon

Boka behandling

Tandläkarteamet Göta Lejon består av fyra tandläkare under samma tak: Gunnar Abele, Alexandra Viding, Viveca Östlihn och Cecilia Lundgren.

Tandläkarteamet Göta Lejon har ljusa och fräscha lokaler på Götgatan 55 på Södermalm i Stockholm.

All sorts tandvård

Hos oss på Tandläkarteamet Göta Lejon får du hjälp med all sorts tandvård i en trygg och trivsam miljö. Vi satsar på hög kvalitet och bra service med dig som patient i fokus.

Vad kan tandläkarteamet erbjuda?

Hos oss hittar du både tandläkare och tandhygienist, och vi kan erbjuda dig en heltäckande tandvård. Du kan till exempel få hjälp med:

• Regelbundna undersökningar
  • Lagningar
  • Rotfyllningar
  • Tandhygienistbehandling
  • Estetisk tandvård
  • Tandblekning
  • Tandimplantat
  • Din tandvårdsrädsla

Vårt mål med tandvården är en god mun- och tandhälsa livet ut.

Varmt välkommen till Tandläkarteamet Göta Lejon!

Informationen uppdaterades 11:20 - 16 feb, 2021

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkarteamet Göta Lejon i Stockholm

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.; Fluorbehandling vid behov.; Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.; Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa.

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling ges vid behov och hygienisten kontrollerar även tidigare genomförd behandling.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

Undersökning av ny patient
hos Tandläkarteamet Göta Lejon i Stockholm

Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.; Fyra röntgenbilder ingår.

Tandutdragning
hos Tandläkarteamet Göta Lejon i Stockholm

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en vi...

Vanlig utdragning av en tand.; Alla moment ingår.;Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor
hos Tandläkarteamet Göta Lejon i Stockholm

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas. Hur går behandlingen till? Behandlingen ...

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand
hos Tandläkarteamet Göta Lejon i Stockholm

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,...

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

Krona på enstaka tand, metall och porslin
hos Tandläkarteamet Göta Lejon i Stockholm

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig o...

Priset gäller när man gör en enda krona.; I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk

Tandimplantat
hos Tandläkarteamet Göta Lejon i Stockholm

Hos Tandläkarteamet Göta Lejon kan vi erbjuda allt inom tandimplantat - från konsultation till operation. Vad innebär tandimplantat? T...

Tandblekning
hos Tandläkarteamet Göta Lejon i Stockholm

Tandblekning är en vanlig behandling som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Innan du kan genomgå behandling måste eventuella sjuk...

Tandreglering
hos Tandläkarteamet Göta Lejon i Stockholm

När tänder vuxit snett, sitter för tätt eller påverkar tandbettet negativt kan det vara aktuellt med tandreglering. Oftast är det barn och u...

Frågor och svar

Fråga ställd 16:05 - 22 mar, 2018

Hej jag har en tid bokad hos en tandläkare senare i höst ska jag boka tid till tandhyginist samtidigt ?

Tandläkarteamet Göta Lejon svarar:

Hej Gunnie, Det är inte nödvändigt men fråga gärna din tandläkare. Med vänlig hälsning Eila/ tandsköterska

5 / 5

18 dec, 2020 Micke S. skrev:

Gunnar är lätt Sveriges bästa och roligaste tandläkare. Jag led av svår tandläkarskräck i unga år och fick behandlas med både lugnande och lustgas när det var dags att laga ett hål. I vuxen ålder hade jag turen att hamna hos Gunnar och hans pedagogik och expertis har bidragit till att jag nu knappt behöver bedövning i tandläkarstolen. Jag hoppas att han aldrig går i pension!

22 okt, 2020 Lena W. skrev:

Att stiga in i Vivecas mottagningsrum, ljust och inbjudande inrett i mjuka färger med avslappnande musik, lugnar all nervositet inför ett tandläkarbesök! Tandsköterskan Lisas kreativa och roliga teckningar sprider gott humör trots ev tandvärk. Jag har gått hos kunniga Viveca som alltid med lätt hand och sin glada personlighet hjälpt mig i mer än 15 år.

7 sep, 2020 Mar K. skrev:

Fantastiska Viveca Östlihn, Tack för flinkt hantverk med min tand, knappt kännbart, oerhört imponerad av din kunskap och glada persona !

20 jan, 2020 Lise-Lotte E. skrev:

Alexandra Viding har jag gått hos i ca 15 år. Lugn, kunnig, proffsig, och trevlig. Jag kommer aldrig byta om jag inte måste. // Lise-Lotte

15 jul, 2019 Catarina J. skrev:

Gått i många år hos Viveka. Alltid lätt att få tid. Trevligt bemötande, kunnig.

Team Gunnar:

Team Alexandra: