Tandblekning hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

3 600 kr

Inkl material och 4 st blekningssprutor

Götgatan 92, 5 tr - Visa på karta

Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel i teknikertillverkande skenor.

Före behandling av hemmatandblekning

För att kunna bleka sina tänder hemma måste en tandläkare eller tandhygienist avgjuta dina tänder för att kunna tillverka en plastskena. I denna plastskena applicerar man sedan själv ett blekmedel innan man fäster skenan på tänderna. Oftast över natten (minimum 4 timmar). Det är viktigt att före behandling noga borsta sina tänder samt göra rent mellan dem.

Under behandling

Behandlingen pågår oftast under en veckas tid, undvik att äta, dricka eller röka när skenorna är på plats.

Efter slutförd blekning

Använd en tandkräm med extra fluor till dina tänder för att bibehålla slutresultatet.

Finns risk för biverkningar?

Man kan möjligen uppleva ökad känslighet i sina tänder eller viss irritation på tandköttet under en kort period efter genomförd behandling. Skulle ett ihållande besvär uppstå ska du kontakta din tandläkare eller tandhygienist.

Pris: 3600 kl inkl material och 4 st blekningssprutor

Välkommen på en tandblekning hos oss!

Informationen uppdaterades 27 april 2017 av Vården.se

Om Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg

Götgatstandläkarna består av två tandläkarteam: Team Göran Grahn och Team Kary Villberg.

Götgatstandläkarna

Hos oss på Götgatstandläkarna får du professionell tandvård anpassade efter dina behov. Vi erbjuder allt från förebyggande tandvård till mer avancerade ingrepp.

Vi är en praktik med 25 års erfarenhet som ligger centralt nära Skanstulls T-bana. Vi är anslutna till Försäkringskassan och medlemmar av Sveriges Tandläkarförbund.

enter image description here

Vi kan erbjuda all typ av tandvård

• Allmän tandvård

Tandvårdsrädda är välkomna.

Varmt välkommen!

Informationen uppdaterades 27 april 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg

Undersökning av ny patient hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

1 250 kr Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss. Röntgenbilder och tandstensborttagning, samt även puts med Airflow (Saltspray) ingår

Röntgenbilder och tandstensborttagning ingår, samt även puts med Airflow (saltspray). Vi gör oftast allt under samma behandling så att du ...

Tandutdragning hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

fr. 1 200 kr Vanlig utdragning av en tand. Alla moment ingår. Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en vi...

Tandlagning hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

fr. 850 kr Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas. Hur går behandlingen till? Behandlingen ...

Rotfyllning av framtand hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

3 500 kr Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,...

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

4 700 kr Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig o...

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

5 700 kr Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Bett- / snarkskena hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

3 600 kr Inkl material och 4 st blekningssprutor

Tandimplantat hos Götgatstandläkarna - Team Göran Grahn & Team Kary Villberg i Stockholm

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan...

Göran Grahn

Leg Tandläkare